current views are: 8

17 Ιανουαρίου 2019
Δημοσίευση16:59

Συγκινητικό κείμενο από τον αρχηγό ΓΕΑ για Αεροπόρο, που έπεσε υπερασπιζόμενος το Αιγαίο

«Ο Γιάννης Αντωνόπουλος, ήταν ο αγαπημένος συμμαθητής, συνάδελφος, φίλος και κουμπάρος μου»

Δημοσίευση 16:59’
αρθρο-newpost

«Ο Γιάννης Αντωνόπουλος, ήταν ο αγαπημένος συμμαθητής, συνάδελφος, φίλος και κουμπάρος μου»

Με ένα συγκλονιστικό (και συγκινητικό) κείμενο ένας Αεροπόρος, ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΑ Πτέραρχος ε.α. Γιώργος Αυλωνίτης πραγματοποιεί ένα άτυπο πνευματικό Μνημόσυνο στη μνήμη του συμμαθητή στη Σχολή Ικάρων, συναδέλφου φίλου και κουμπάρου Σμηναγού (Ι) Γιάννη Αντωνόπουλου, ο οποίος πήρε «του Χάρου το φιλί μέσα στο αεροπλάνο» όπως επιτάσσει ο Ύμνος της Αεροπορίας μας, μια συννεφιασμένη μέρα, 18 Νοεμβρίου 1981 στη θάλασσα του Αιγαίου.

Ο Πτέραρχος Αυλωνίτης με γλαφυρό τρόπο και με τη βοήθεια των εξαιρετικών φωτογραφιών ενός άλλου αεροπόρου του Πτεράρχου Θόδωρου Παπαδόπουλου, παρουσιάζει την ιστορία ενός παλαιού μαχητικού, ενός «μαχητή του Αιγαίου» Mirage F.1CG με αριθμό σειράς «134», παρόμοιου τύπου μαχητικό με αυτό που έπεσε στο καθήκον ο Σμηναγός (Ι) Αντωνόπουλος, που τοποθετήθηκε στην είσοδο του Μουσείου Ιστορίας Πολεμικής Αεροπορίας (ΜΙΣΠΑ) στο Παλαιό Φάληρο απέναντι από την Ολυμπιακή εγκατάσταση του Τάε-Κβο-Ντο το 2006 και «φρεσκαρίστηκε» πρόσφατα από το έμπειρο τεχνικό προσωπικό της ΠΑ.     

Παραθέτουμε λοιπόν αυτούσιο του κείμενο του Επίτιμου Α/ΓΕΑ Πτεράρχου (Ι) Γ. Αυλωνίτη In Memoriam για τον φίλο, συμμαθητή, συνάδελφο και κουμπάρο, που χάθηκε σαν αύριο πριν από 37 χρόνια!

«Χαιρετίζω με ενθουσιασμό, την ενέργεια της Αεροπορίας να φροντίσει για την βελτίωση της εμφάνισης του Mirage F-1 που ευρίσκεται στον προαύλιο χώρο του υπέροχου κτιρίου του Μουσείου Ιστορίας της ΠΑ (Μ.ΙΣ.ΠΑ), στο Π. Φάληρο. Οι εργασίες αναπαλαίωσης περατώθηκαν μόλις πρόσφατα, και έτσι το «134», προβάλλει και πάλι με καμάρι, τόσο εντυπωσιακό, ντυμένο στα καινούργια μπλε του, έτοιμο για… εμπλοκή και rapid gun! Σαν καινούργιο! Εξαιρετική δουλειά, μόνο μπράβο!!!

Επιτρέψτε μου να σας θυμίσω, ότι αυτό το αεροσκάφος, στήθηκε εκεί το 2006 και αφιερώθηκε στη μνήμη του Σμηναγού (Ι) Γιάννη Αντωνόπουλου, της 45ης Σειράς Ικάρων, που έπεσε στο Αιγαίο το πρωινό της 18 Νοεμβρίου 1981.

Αναδημοσιεύω, σε αντιγραφή, παλαιότερη σχετική ανάρτηση, η οποία συνοδεύεται από μια σειρά εκλεκτών, φρέσκων, σημερινών φωτογραφιών του μνημείου, δια χειρός Θεόδωρου Παπαδόπουλου.

«Για το Γιάννη!!!

Γεώργιος Αυλωνίτης

20 Νοεμβρίου 2014

Ο Γιάννης Αντωνόπουλος, ήταν ο αγαπημένος συμμαθητής, συνάδελφος, φίλος και κουμπάρος μου. Επιμελής, μελετηρός, οξυδερκής, νουνεχής, διακριτικός. Σιωπηλός αλλά ιδιαίτερα αποτελεσματικός. Ήταν ένας νεαρός σοφός. Ήρεμη δύναμη. Δύναμη όμως! Διακεκριμένος αεροπόρος.

Μέχρι τότε ήμασταν πάντα μαζί. Σχολή, Μοίρες, 342 F-102, 342 F1, και στην 334 μαζί από την ίδρυσή της. Τον είχα παντρέψει και βαπτίσει την Ρανιούλα.

Εκείνο το πρωί της 18ης Νοεμβρίου 1981, πετάγαμε κατά την ίδια χρονική περίοδο σε ξεχωριστούς σχηματισμούς. Αποστολή του Γιάννη, ήταν η εκπαίδευση στην εναέρια μάχη νεοτοποθετημένου στη 334 Μοίρα ιπταμένου. BFM/ACM. Έπρεπε να επιδείξει τον άριστο ελιγμό. Έτσι ήταν ο Γιάννης. ‘’High ‘G’ barrel roll- over the top’’. Κάτι όμως δεν πήγε καλά. Είχε και σύννεφα, από πολύ χαμηλά, μέχρι τα 15.000’. Έπεσε με το F-1 στην θαλάσσια περιοχή Νοτίως Σκυροπούλας. Το άκουσα στον αέρα. Αδύνατον!!! Ο Γιάννης;

Από το δυστύχημα αυτό ουδέποτε βρέθηκε το παραμικρό ίχνος, συνεπώς δεν υπήρξε ενταφιασμός.

Ο Γιάννης πράγματι ‘’έφυγε’’ χωρίς να επιστρέψει. Κυριολεκτικά! Το καθήκον της ενημέρωσης της Μαίρης, της μικρής Ράνιας και του ακόμα μικρότερου Γιώργου, ανηκε σε μένα. Δικαιωματικά! Η Μαίρη, εκείνη την ημέρα είχε τα γενέθλιά της!!!

Για να τιμηθεί η μνήμη του, το 2006, τοποθετήσαμε στον μπροστινό περιβάλλοντα χώρο του ιστορικού κτιρίου της ΠΑ στο Φάληρο, ένα αεροσκάφος F-1 CG με αριθμό ουράς ‘134’. Ήταν το πρώτο που χρησιμοποιήθηκε σε δημόσια στατική έκθεση μετά την απόσυρσή τους – και εγκαταστάθηκε εκεί κατόπιν ειδικής εντολής, μελέτης και κατασκευής από τους ικανότατους τεχνικούς του ΚΕΑ στο Ελληνικό. Τους είχα ευχαριστήσει και συγχαρεί θερμότατα τότε.

Αναπαριστά, κατά το δυνατόν, φάση αερομαχίας και παραπέμπει στις συνθήκες πτώσης του Σγού (Ι) Ιωάννη Αντωνόπουλου με μεγάλη ταχύτητα, μέσα από τα νέφη στη θάλασσα.

Την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε το ΜΙΣΠΑ (=Μουσείο Ιστορίας Πολεμικής Αεροπορίας στο Παλαιό Φάληρο), ή περάσετε από έξω, να προσέξετε ότι το όνομα και ο βαθμός του αεροπόρου διακρίνονται εκεί που εφαρμόζει η καλύπτρα στο σκάφος. Σχετική επιγραφή υπάρχει και στη βάση της κατασκευής.

Κάνετε και μία προσευχή. Σιωπηλά. Για την ψυχή του!

Ο Γιάννης δεν έχει μνήμα, όπως και άλλοι αεροπόροι που έχασαν τη ζωή τους στο Αιγαίο, πετώντας για ΙΔΑΝΙΚΑ!

Μιλάμε όμως για αυτόν και έτσι παραμένει ζωντανός στη σκέψη μας.»