current views are: 22

3 Φεβρουαρίου 2020
Δημοσίευση05:07

Τουρκικό αεροπλανοφόρο αλλά… χωρίς αεροπλάνα το 2020 στο Αιγαίο

 Το ξέφρενο εξοπλιστικό «ράλι» της Τουρκίας 

Δημοσίευση 05:07’

 Το ξέφρενο εξοπλιστικό «ράλι» της Τουρκίας 

Εντυπωσιακό μήνυμα θαλάσσιας ισχύος θα επιχειρήσει να στείλει τους επόμενους μήνες η Άγκυρα βγάζοντας στο Αιγαίο για δοκιμές το LHD (Landing Helicopter Doc k) «ANADOLU». Το αρχικό σχέδιο ήταν να κατασκευαστεί ένα πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων με δυνατότητα να μεταφέρει ελικόπτερα, τόσο μεταγωγικά για τη μεταφορά πεζοναυτών όσο και επιθετικά «Τ-129» τουρκικής κατασκευής. 

Ουσιαστικά θα ήταν ένα ελικοπτεροφόρο στα πρότυπα του ισπανικού «JUAN CARLOS 1» πάνω στο οποίο ήταν βασισμένο.

Ωστόσο, στην πορεία το πλάνο φαίνεται ότι άλλαξε. Στο πλοίο κατασκευάστηκε ράμπα και το κατάστρωμα του διαμορφώθηκε έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τα Stealth αεροσκάφη 5ης γενιάς F-35B «STOLV» ,ειδικά κατασκευασμένα  F-35 δηλαδή τα οποία μπορούν να επιχειρούν από αεροπλανοφόρα με δυνατότητα κάθετης προσγείωσης. 

 Το «ANADOLU»  θα αποτελεί  ουσιαστικά ένα μικρού μεγέθους αεροπλανοφόρο με τρομακτική όμως ισχύ. Καθώς πέρα από τα 12 F-35 ή τα 8 ελικόπτερα CH-47F CHINOOK, θα μπορεί να μεταφέρει 4 επιθετικά ελικόπτερα T-129 αλλά και 2 UAV. Επιπλέον θα είναι εφοδιασμένο με συστήματα εγγύς προστασίας CIWS και ίσως ακόμα με αντιαεροπορικά βλήματα ESSM. Στο εσωτερικό του θα φορτώνει έως και 29 άρματα μάχης ενώ θα διαθέτει και αποβατικά σκάφη αμφίβιων επιχειρήσεων. 

Ένα πραγματικό θαλάσσιο «φρούριο»  το οποίο θα ξεπερνά τα 230 μέτρα μήκος. Δηλαδή 30 μέτρα μακρύτερο από το Μistral «DIXMUDΕ», το εντυπωσιακό γαλλικό ελικοπτεροφόρο το οποίο αυτές της μέρες πλέει στο Αιγαίο και λαμβάνει μέρος στην άσκηση «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 2020».

Το πρόβλημα για την Άγκυρα αυτή τη στιγμή είναι ότι βρίσκεται με το «ενάμιση» πόδι εκτός προγράμματος F-35 καθώς  «πάγωσε» μέχρι νεοτέρας τόσο η συμμετοχή της, όσο κυρίως η παράδοση στην τουρκική αεροπορία των μαχητικών 5ης γενιάς. Για την Αγκυρα όλα τελειώνουν  τον Μάρτιο όταν δηλαδή θα ληφθεί η τελική απόφαση για την έξωση της από το πρόγραμμα.

Κατά συνέπεια όταν το «ANADOLU» βγει στο Αιγαίο τουλάχιστον για τα αμέσως επόμενα χρόνια δεν θα δούμε στο κατάστρωμα του μαχητικά F-35, ένα σενάριο το οποίο θα ήταν εφιαλτικό για την Αθήνα. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως πέρα από τον συμβολισμό, το τουρκικό ναυτικό με το «ANADOLU» στο στόλο του ανεβαίνει ξεκάθαρα επίπεδο. Και το ξέφρενο εξοπλιστικό «ράλι» για την γείτονα, η οποία έχει ξοδέψει μέσα σε μια δεκαετία σχεδόν 50 δισ. για εξοπλιστικά προγράμματα, δεν σταματά εδώ. 

Προχωρά στον εκσυγχρονισμό-δεύτερο τα τελευταία χρόνια-των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «BARBAROS» οποία αφορά κυρίως ραντάρ και ηλεκτρονικά συστήματα. Προχωρά το πρόγραμμα κατασκευής των κορβετών κλάσης  «ΜIGLEM» ενώ τα επόμενα χρόνια θα αρχίσει σταδιακά να παραλαμβάνει και τα 6 υποβρύχια “214”, όμοια με τα δικά μας κλάσης “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ”.

Η “εισβολή” του σεισμογραφικού “ΟRUC REISστην ελληνική υφαλοκρηπίδα και η έγκαιρη θαλάσσια “αναχαίτιση” του, προσέθεσε ένα ακόμη επεισόδιο στο “σίριαλ” που παρακολουθούμε εδώ και πολλά χρόνια, με την Τουρκία να προσπαθεί να επιβάλει με προκλητικό και επιθετικό τρόπο τις αξιώσεις της και την Ελλάδα να “αμύνεται”. Και κατέδειξε για μία ακόμη φορά ότι η κυριαρχία στο θαλάσσιο περιβάλλον τόσο του Αιγαίου όσο και γενικότερα της Ανατολικής Μεσογείου θα αποτελέσει τα επόμενα χρόνια το ζητούμενο για την διασφάλιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας.

Όση ναυτοσύνη και να διαθέτουν τα πληρώματα του Ελληνικού Στόλου, όπως απέδειξε τις προηγούμενες ημέρες ο “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, αλλά και όλα τα πολεμικά πλοία όταν κλήθηκαν να σταθούν απέναντι στα τουρκικά, η ποσοτική και ποιοτική διαφορά στις μονάδες του Στόλου δύσκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η Τουρκία δείχνει να μη βιάζεται αφού συνεχώς εξοπλίζεται ενώ διευρύνει με αμείωτο ρυθμό τις διεκδικήσεις της. Και μόνο οι αριθμοί καθιστούν κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη την άμεση ενίσχυση του Ελληνικού Στόλου.


σχετικα αρθρα