Το «παλάτι» στο Βοτανικό μπήκε στη... Λεωφόρο

Το «παλάτι» στο Βοτανικό μπήκε στη... Λεωφόρο

Γράφει ο Christiano

Ήταν το όνειρο όλων των Παναθηναϊκών. Ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για όλη την «πράσινη» οικογένεια. Μπορεί, βέβαια, το μεγάλο εγχείρημα στο Βοτανικό να έμεινε στη μέση ή -καλύτερα- να μην πήρε ποτέ σάρκα και οστά, λόγω πολλών (παράλογων) παραγόντων, όπως οι ανεκδιήγητοι... 100 και κάτι πολίτες που προσέφυγαν στο ΣτΕ, όμως ο Παναθηναϊκός θα κάνει αυτό που πρέπει κι αυτό που χρωστάει στην ίδια τη μεγαλοπρεπή ιστορία του.

Όλα στραβά στο Βοτανικό

Το γήπεδο του Παναθηναϊκού στην έκταση του Ελαιώνα, ή αλλιώς Βοτανικού, άρχισε το φθινόπωρο του 2008. Η σχεδίαση προήλθε από τον Ισπανό αρχιτέκτονα Μανουέλ Σαλγάδο και αρχικά θα ονομαζόταν Στάδιο Βοτανικού με χωρητικότητα 45-46.000 θέσεις, τοποθετώντας το ως δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα, μετά το Ολυμπιακό Στάδιο Αθήνας που έχει χωρητικότητα 69.618 θέσεων.

Θα διέθετε γήπεδο βόλεϊ όπου προφανώς θα ήταν η έδρα της ομάδας βόλεϊ του Παναθηναϊκού, ενώ θα υπήρχαν και εγκαταστάσεις κολύμβησης, πόλο, τένις. Το 2012, δε, προβλεπόταν να γίνει και ένα γήπεδο μπάσκετ το οποίο θα διέθετε 8.000 θέσεις.

Τελικά το πλάνο για την ανέγερση του Σταδίου Βοτανικού ματαιώθηκε μετά από ασυμφωνίες που δημιουργήθηκαν μεταξύ του Παναθηναϊκού και τις Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και μιας μικρής ομάδας πολιτών που προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως προαναφέρθηκε. Ένας επιπλέον λόγος που αποτράπηκε η κατασκευή του σταδίου ήταν ότι η περιοχή είχε κηρυχτεί ως υγροβιότοπος, φιλοξενώντας... κορμοράνους σε συγκεκριμένη περίοδο.

Πολλά υπήρξαν τα σενάρια για το μέρος που θα στεγαζόταν πλέον ο Παναθηναϊκός με επικρατέστερη την πρόταση του ενδιαφερόμενου για αγορά της ΠΑΕ Παναθηναϊκός και προέδρου της ΚΑΕ Παναθηναϊκός, Δημήτρη Γιαννακόπουλου, ο οποίος πρότεινε ως λύση την αποκλειστική χρήση ολόκληρου του ΟΑΚΑ για χρονική περίοδο 20 ετών.

Λεωφόρος, η επιστροφή...

Στις 10 Δεκεμβρίου 2013, το Παναθηναϊκό Κίνημα ανακοίνωσε την πρότασή του για την ανάπλαση του γηπέδου "Απόστολος Νικολαΐδης". Τα στελέχη του μίλησαν για μια σύγχρονη Λεωφόρο 44.000 θέσεων με αλλαγμένη φορά, κατηγορίας ελίτ και κόστος 75 εκατ. ευρώ. Οι άνθρωποι του Κινήματος τόνισαν ότι έχουν σαν πρότυπο το νέο γήπεδο της Μπιλμπάο.

Το καινούριο γήπεδο δεν θα έχει, όμως, αυτή τη μορφή, καθώς το κόστος είναι δυσβάσταχτο, με τα ταμεία του συλλόγου να παραδίδονται σχεδόν άδεια από την πολυμετοχικότητα στον Γιάννη Αλαφούζο, ο οποίος μέσω της Παναθηναϊκής Συμμαχίας αποφάσισε να βάλει το «τριφύλλι» στο δρόμο της εξυγίανσης.

Το αναμορφωμένο γήπεδο θα είναι χωρητικότητας 22.000 θέσεων. Η μετάβαση από και προς το γήπεδο γίνεται κυρίως με την χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κυρίως το μετρό όπου βρίσκεται σε απόσταση 150 μέτρων και με τη χρήση οχημάτων. Το πάρκινγκ του γηπέδου μπορεί να φιλοξενήσει 1000 οχήματα ενώ σε ακτίνα 300 μέτρων άλλα είκοσι πάρκινγκ μπορούν να φιλοξενήσουν άλλα 1000 οχήματα επίσης.

Η βασική πρόσβαση στον περιβάλλοντα χώρο γίνεται από την Λεωφόρο Αλεξάνδρας, από την οδό Έλενας Βενιζέλου. Στα σημεία αυτά και μέσα στον περιβάλλοντα χώρο θα βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων. Η είσοδος εντός του γηπέδου θα γίνεται από 24 θύρες στο επίπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.

Οι σαρωτικές αλλαγές δεν σταματούν εδώ. Αφαιρούνται οι κολώνες που «πατούσαν» επάνω στο πεζοδρόμιο, τα υπάρχοντα στέγαστρα και οι κολώνες φωτισμού και προστίθεται πρόβολος επάνω στον οποίο θα κατασκευαστούν οι πρόσθετες κερκίδες και με τον οποίο «ελευθερώνεται» ο δημόσιος χώρος.

Επίσης, θα τοποθετηθούν νέα στέγαστρα, που θα εδράζονται απευθείας στον υφιστάμενο φέροντα οργανισμό του γηπέδου κατά μήκος της λεωφόρου Αλεξάνδρας και της οδού Τσόχα.

Το γήπεδο θα «ντυθεί» εξωτερικά με διάτρητα φύλλα αλουμινίου που θα δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός πλέγματος, ως άλλο πλεκτό καλάθι, και θα δίνουν την αίσθηση πλαστικότητας και κίνησης στο χώρο.

Το «νέο» γήπεδο θα είναι εναρμονισμένο με τους κανονισμούς της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας για τη διεξαγωγή αγώνων. Η αρχιτεκτονική μελέτη για την αναβάθμιση του γηπέδου εγκρίθηκε ομόφωνα από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, το οποίο έκρινε ότι δεν προκύπτει άμεση ή έμμεση βλάβη στα παρακείμενα μνημεία, τις προσφυγικές πολυκατοικίες της λεωφόρου Αλεξάνδρας.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Γιάννης Αλαφούζου, σε σχετική συνέντευξη τύπου τον περασμένο Απρίλιο, οι εργασίες αναβάθμισης του γηπέδου αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο του 2015.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο