Η τσέχικη εταιρεία, μέλος του ομίλου της VW, η Skoda ξεκίνησε τις δοκιμές ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή χρήση με δέκα ηλεκτροκίνητα Octavia Green E Line. Μάλιστα, αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Skoda. Στόχος των δοκιμών είναι η περαιτέρω βελτίωση της ηλεκτροκίνησης σε καθημερινή χρήση. «Η Octavia Green E Line δείχνει το επίπεδο τεχνογνωσίας μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Είναι ένα ορόσημο στην αναπτυξιακή στρατηγική μας», επισήμανε διευθύνων σύμβουλος της Skoda, Δρ. W. Vahland επισημαίνοντας ότι «Οι εργασίες εξέλιξης σ' αυτό το πεδίο πραγματοποιούνται σε πλήρη συνεργασία με τον Όμιλο Volkswagen.»

Η Skoda, αλλά και συνολικά ο όμιλος Volkswagen έχουν θέσει έναν μακροπρόθεσμο στόχο, που δεν είναι άλλος από την βιώσιμη κινητικότητα που θα βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ηλεκτροκίνηση αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την μετακίνηση με όσο το δυνατόν λιγότερες εκπομπές ρύπων. Στην περίπτωση δε των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δεν εκπέμπονται καθόλου ρύποι.

Ο δοκιμαστικός στόλος των Octavia Green E Line θα παρέχει σημαντικές πληροφορίες για την εξέλιξη της ηλεκτρικής ισχύος σε αυτοκίνητα και το πώς αυτή θα είναι κατάλληλη για μαζική παραγωγή. Η Octavia Green E Line είναι βασισμένη στην Octavia Combi. Το πλαίσιο του μοντέλου παραγωγής αποτελεί ιδανική επιλογή για την τοποθέτηση της μπαταρίας, των ηλεκτρονικών ελεγκτών και του ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 115 ίππους και ροπή που φτάνει τα 270 Nm, διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές. Αυτή η ευελιξία είναι ιδανική για συνθήκες οδήγησης εντός πόλης. Η Octavia Green E Line έχει επιτάχυνση 12 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.

Η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου, χαρίζοντας αυτονομία 150 χιλιομέτρων που θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Η μπαταρία αποτελείται από 180 κυψέλες με διάμετρο 55 χιλ. και μήκος 233 χιλ. Η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια 26,5 kwatt/ώρα και ζυγίζει 315 κιλά. Το μπλοκ της μπαταρίας είναι τοποθετημένο κάτω από το μεσαίο και πίσω πάνελ του δαπέδου, ενώ καταλαμβάνει και ένα τμήμα του χώρου αποσκευών. Πάντως, η τοποθέτηση των ηλεκτρικών μερών δεν μειώνει τη χωρητικότητα της καμπίνας που μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα.

Οι δραστηριότητες της Skoda στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αποτελούν σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής της στον τομέα των συστημάτων κίνησης και των καυσίμων. Μεσοπρόθεσμα, η Skoda αναμένει να δει ένα μίγμα διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης. Εδώ περιλαμβάνεται και η περαιτέρω εξέλιξη των άκρως αποδοτικών κινητήρων πετρελαίου TDi και βενζίνης TSi που συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση καύσιμου με υψηλές επιδόσεις καθώς και των κιβωτίων μετάδοσης με τα οποία συνδυάζονται.

Οι οικονομικοί κινητήρες και τα εξαιρετικά επίπεδα κατανάλωσης κατατάσσουν τα μοντέλα της Skoda στις κορυφαίες θέσεις της αγοράς σήμερα. Το πρόσφατο παράδειγμα είναι το νέο Citigo, αυτοκίνητο που κατατάσσεται στην κατηγορία αυτοκινήτων πόλης. Θα το οδηγήσω Πέμπτη και Παρασκευή στη Λισαβόνα και θα λανσαριστεί τον Ιούνιο του 2012 στην ελληνική αγορά. Στην έκδοση Green tec, το Citigo επιτυγχάνει μία μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 96 γρ/χλμ. Συνολικά, επτά από τα μοντέλα της μάρκας επιτυγχάνουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα 100 γρ./χλμ., και ακόμα 63 κάτω από 130 γρ./χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Octavia Green E Line με μια ματιά:

-    Μέγιστη ισχύς: 115 hp
-    Ροπή: 270 Nm
-    Τελική ταχύτητα: 135 χλμ./ώρα
-    Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 12 δευτ.
-    Αυτονομία: 150 χλμ.
-    Μπαταρία: ιόντων λιθίου
-    Βάρος μπαταρίας: περ. 315 κιλά
-    Χωρητικότητα μπαταρίας: 26,5 kWh
-    Χρόνος φόρτισης:
-    8 ώρες στα 230 V (μονοφασικό AC)
-    2 ώρες στα 400 V (τριφασικό AC)


Πηγή: sport-fm.gr