Η Fiat επιστρέφει μετά από 7 περίπου χρόνια αποκλειστικά στο όνομα «Punto» και πλέον, μαζί με την προσθήκη του 0,9 TwinAir κινητήρα στη γκάμα του μικρού της μοντέλου. Το Punto είναι ένα από τα πλέον καλοπουλημένα μοντέλα στη σύγχρονη ιστορία της Fiat, το οποίο από το 1993 μέχρι και σήμερα, έχει σημειώσει πάνω από 8,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Στην ιστορία του μοντέλου, ξεχωρίζει η απόφαση της Fiat το 2005 να λανσάρει για πρώτη φορά το μικρό της μοντέλο με ένα νέο όνομα που δεν εμπεριείχε πλέον μόνο τη λέξη «Punto» (βλ. Grande Punto). Η πρώτη μεγάλη ανανέωση του αυτοκινήτου το 2009, ακολούθησε αυτή τη νέα πρακτική ονομασίας, παρότι την άλλαξε και πάλι (Punto Evo). Και πλέον σήμερα, η Fiat αποφασίζει να επαναφέρει αυτούσιο το – ιστορικό όπως εξελίσσεται – όνομα του δημοφιλούς της μοντέλο, λανσάροντας το νέο Punto 2012.

Εκτός όμως από την αλλαγή στην ονομασία, το νέο Fiat Punto 2012 ενσωματώνει και μια αισθητική ανανέωση, η οποία του προσδίδει μια ελαφρώς πιο μοντέρνα παρουσία σε σχέση με το Punto Evo. Οι διαφορές λοιπόν εντοπίζονται στους προφυλακτήρες οι οποίοι πλέον είναι εξ ολοκλήρου βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, εκτός του εμπρόσθιου που φέρει βέβαια λιγότερες μαύρες γρίλιες. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου του αυτοκινήτου, ενώ 3 νέα μεταλλικά χρώματα (Γκρι, κόκκινο, τιρκουάζ) καθώς και 1 ειδικό πράσινο αποκλειστικά για το TwinAir, προστίθενται πλέον στη γκάμα.

Μετά τα 500 και Panda, το Punto 2012 θα είναι το τρίτο μοντέλο της Fiat που θα λάβει τον ολοκαίνουργιο δικύλινδρο TwinAir κινητήρα των 0,9 λίτρων. Με τη βοήθεια του turbo, το μοτέρ των 875 κ.εκ. θα προσφέρει 85 ίππους ισχύος και 145 Nm ροπής, ώστε να συνδυάσει τις καλές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Χαρακτηριστικό εδώ είναι ότι η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Fiat ανέρχεται στα 4,2 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 φτάνουν μόνο τα 98 γρ./χλμ., απαλλάσσοντας έτσι το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας. Η γκάμα των κινητήρων θα συμπληρωθεί από τα μοτέρ βενζίνης 1,2 και 1,4 λτ. (8V) με 69 και 77 PS, αλλά και με τους 1,4 MultiAir των 105 και 135 ίππων. Στους diesel, ο 1.300άρης MultiJet II θα έρθει με 75, 85 και 95 ίππους. Τέλος, θα υπάρχουν και εκδόσεις με υγραέριο και φυσικό αέριο.

Το εσωτερικό του Fiat Punto 2012 ακολουθεί τις ίδιες κύριες γραμμές με αυτό του Punto Evo, παραμένοντας έτσι αρκετά μοντέρνο σχεδιαστικά. Οι αλλαγές που υπάρχουν αφορούν κυρίως σε επιμέρους τμήματα του μοντέλου και επικεντρώνονται αρχικά στις νέες επενδύσεις των καθισμάτων με διαφορετικό ύφασμα, αλλά και πιο «παιχνιδιάρικους» χρωματισμούς. Έπειτα, καλύτερης υφής είναι ορισμένα πλαστικά τμήματα του εσωτερικού, τα οποία αυξάνουν τα έτσι κι αλλιώς καλά ποιοτικά στάνταρ του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός από την πλευρά του παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα, διαθέτοντας στις επιλογές του μεταξύ άλλων ένα αρκετά ευκρινές Σύστημα πλοήγησης της TomTom και την πανοραμική ανοιγόμενη οροφή της μάρκας.

Η οδική συμπεριφορά του νέου Fiat Punto 2012 δεν έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με αυτή του Punto Evo. Έτσι, το ιταλικό μοντέλο παραμένει ευχάριστο στο δρόμο και σε συνδυασμό με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του, εξασφαλίζει ουδετερότητα και προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι ελαφρύ και συμβάλει στην ευελιξία στην πόλη, ενώ η άνεση από την ανάρτηση βρίσκεται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία. Τα φρένα τέλος του αυτοκινήτου στην πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό, έδειξαν να έχουν πολύ καλή ποτελεσματικότητα και αίσθηση από το πεντάλ.

Η απόφαση της Fiat να εφοδιάσει με τον οικονομικό και παράλληλα, αποδοτικό TwinAir και το Punto, ενισχύει την παρουσία της μάρκας στη μικρή κατηγορία, από τη στιγμή μάλιστα που με το μοτέρ αυτό το αυτοκίνητο δεν πληρώνει πλέον τέλη κυκλοφορίας (όπως και με το νέο diesel των 85 ίππων). Φυσικά, το ραφινάρισμα στην εμφάνιση και το εσωτερικό, προσθέτουν τους επιπλέον πόντους εμπορικότητας στο Punto 2012.

Πηγή: autotriti.gr
TAGS