Το 2012 θα είναι μια ιστορική χρονιά για την μεγάλη κατηγορία, η παρουσία και μόνο των CRT μοτοσυκλετών το δικαιολογεί αυτό, ενώ παράλληλα η Dorna προσπαθεί να πιέσει τους κατασκευαστές ώστε να έχουμε πιο οικονομικές μοτοσυκλέτες.

Ωστόσο αυτό δεν είναι αρκετό να σώσει το Πρωτάθλημα, το οποίο ταλανίζεται από την παγκόσμια οικονομική κρίση και την έλλειψη γενναιόδωρων χορηγών... έτσι παραθέτουμε τις προτάσεις της Dorna, όπως τις παρουσίασε ο Ezpeleta νωρίτερα στην Jerez, με κάποιες από αυτές να οριστικοποιούνται στο Κατάρ, με τον Μάιο ωστόσο να παραμένει το τέλος της διορίας.

1. Μια μοτοσυκλέτα ανά οδηγό.

Όπως συμβαίνει στην Moto2, στην Moto3, στα Βρετανικά Superbikes και από φέτος στα SBK. Αυτό όμως σημαίνει ότι δεν θα ξαναδούμε συνεχόμενους αγώνες, σε περίπτωση που ο καιρός αλλάξει κατά την διάρκειά τους, περιμένοντας να δούμε ποιά ομάδα είναι η γρηγορότερη στην αλλαγή ελαστικών και φρένων (από carbon σε ατσάλινα). Αντίθετα επιστρέφουμε σε παλιότερα μονοπάτια, με τον αγώνα να σταματά και να συνεχίζεται μετά από 20 λεπτά.

2. Πέντε κινητήρες ανά σεζόν.

Σε συνδυασμό με την παραπάνω πρόταση, η Dorna πιστεύει ότι οι πέντε κινητήρες είναι αρκετοί για όλη την σεζόν και θα συμβάλλουν στην επιπλέον μείωση των εξόδων. Ωστόσο, η συγκεκριμένη κατάσταση με τους κινητήρες - όπως έχει διαμορφωθεί ανάμεσα στις ομάδες του MotoGP και τις CRT - θα παραμείνει πιθανότατα μονόπλευρη και υπέρ των νεότερων αφίξεων στο Πρωτάθλημα.

3. Πλαφόν στην τιμή ενοικίασης δορυφορικών.

Αυτό επαφίεται στην Yamaha, στην Honda και στην Ducati... εάν καταφέρουν να διαθέσουν τις δορυφορικές τους μοτοσυκλέτες στο 1 με 1.2 εκατ. θα κάνουν τις CRT λιγότερο θελκτικές για όποιες ομάδες θα θελήσουν να μπουν στο Πρωτάθλημα. Η Yamaha έχει πει το ναι, αλλά εξαρτάται από το τι θα περιλαμβάνει η οριστική πρόταση, η Ducati δεν συμφωνεί, λέγοντας ότι είναι ανέφικτο να διατηρηθούν τα τεχνολογικά στάνταρ με αυτό το ποσό, ενώ η Honda δεν έχει οριστικοποιήσει το τι θα κάνει, θα συμφωνήσει ή όχι;

4. Μείον έναν μηχανικό.

Μια μοτοσυκλέτα, ένας λιγότερος μηχανικός. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες θα εξοικονομήσουν χρήματα από μισθούς, ταξίδια και διαμονές, αν και οι μηχανικοί ταξιδεύουν σε οικονομικές θέσεις και αρκετοί - ιδίως αυτοί των πιο φτωχών ομάδων - κοιμούνται στο πίσω μέρος των φορτηγών... από την άλλη, το μέτρο αυτό δεν θα το δουν με καλό μάτι οδηγοί όπως ο Casey Stoner και ο Valentino Rossi, οι οποίοι ανέκαθεν υπερηφανευόντουσαν για το επιτελείο μηχανικών τους, υπογραμμίζοντας τον σημαντικό ρόλο που παίζουν για αυτούς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι τους έχουν σαν οικογένεια, παίρνοντάς τους μαζί όταν αλλάζουν ομάδες. Και σε περίπτωση πτώσης, οι εναπομείναντες μηχανικοί θα έχουν περισσότερη δουλειά να κάνουν...

5. Μικρότερο όριο στροφών κινητήρα.

Εδώ θα έχουμε διαξιφισμούς μεταξύ των μελών της Επιτροπής, με το όριο να ακούγεται ότι θα είναι στις 15.000 σ.α.λ. (ή ακόμα λιγότερο) πράγμα το οποίο - φυσιολογικά - θα περιορίσει τους αναβάτες να πιάσουν συγκεκριμένες ταχύτητες (που ήταν και ο λόγος που εισήχθησαν οι 800cc) και θα μετριάσουν τους πρόσφατους φόβους μερικών, ότι θα είναι επικίνδυνα τα 360 χαω σε πολύ γρήγορες πίστες με μεγάλες ευθείες. Τέλος, η συγκεκριμένη πρόταση θα βοηθήσει και τις CRT μοτοσυκλέτες (που έχουν κινητήρες παραγωγής) να ταιριάξουν καλύτερα στο Πρωτάθλημα

6. Στάνταρ περιορισμούς στον εγκέφαλο.

Αυτή θα είναι η πρόταση που θα πολεμήσουν περισσότερο οι κατασκευαστές... όλοι εποφθαλμιούν το software τους (και τις επενδύσεις που έχουν κάνει στον συγκεκριμένο τομέα) και την στρατηγική στα ηλεκτρονικά συστήματα. Τα τελευταία αποτελούν ακόμη ταμπού, ανάμεσα στους οπαδούς του MotoGP, αν και απλές εκδόσεις των ηλεκτρονικών συστημάτων υπάρχουν σε αρκετές μοτοσυκλέτες δρόμου.

Πηγή: motograndprix.gr