Ο τίτλος μοιάζει με γλωσσοδέτη, περιγράφει όμως απόλυτα τον χαρακτήρα του νέου Renault Twizy, του τρίτου ηλεκτρικού μοντέλου που λανσάρει η γαλλική μάρκα στην αγορά.

Το μικροσκοπικό μοντελάκι έρχεται αποφασισμένο να κατακτήσει τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων και διαθέτει όλα τα προσόντα για να το πετύχει. Κατ΄ αρχάς οι διαστάσεις του (2,33 μ. μήκος και μόλις 1,23 μ. πλάτος) επιτρέπουν να παρκάρει σε σημεία, όπου βολεύονται συνήθως μόνον μοτοσυκλέτες και δεν χωρούν ούτε τα Smart.

Κατά δεύτερον, οι μετακινήσεις του γίνονται με τη βοήθεια ενός -πίσω τοποθετημένου- ηλεκτροκινητήρα 5 ή 18 ίππων, με τους οποίους μπορεί να αναπτύξει έως 45 ή 80 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Τα νούμερα ακούγονται μικρά, αρκούν όμως για τις περισσότερες διαδρομές σε πόλη, ενώ θα πρέπει να πούμε ότι οι τροφοδότριες μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Το Twizy μπορεί να μεταφέρει έως δύο άτομα, με τον συνοδηγό να στοιχίζεται ακριβώς πίσω από τον οδηγό και να χρειάζεται μεγάλη ευλυγισία για να περάσει στο κάθισμά του. Πλευρικές πόρτες προβλέπονται μόνον κατόπιν παραγγελίας, οι διαστάσεις τους είναι μισές από τις κανονικές και προστατεύουν κυρίως από τους αεροδυναμικούς ανέμους.

Έτσι και αλλιώς το ηλεκτρικό μίνι της Renault απευθύνεται σε σκληραγωγημένα άτομα, καθώς στον εξοπλισμό του δεν περιλαμβάνονται ούτε κλιματισμός ούτε καν καλοριφέρ, με εξαίρεση το θερμαινόμενο παρμπρίζ. Εννοείται, ότι η έκδοση των 18 ίππων αποδεικνύεται πολύ διασκεδαστικότερη οδηγικά, αφού επιταχύνει αρκετά σβέλτα χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, που τραβά από μηδέν στροφές σαν τα ηλεκτρικά αυτοκινητάκια στα λούνα παρκ.

Ακόμη και στην τελική ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα νιώθεις ασφαλής, η συμπεριφορά στις στροφές είναι πολύ καλή, ενοχλεί όμως η σχεδόν ανύπαρκτη απόσβεση των κραδασμών, οι οποίοι μεταδίδονται αυτούσιοι μέχρι τα σώματα του οδηγού και του συνοδηγού.

Το ρεύμα των φορτισμένων μπαταριών επαρκεί για να διανύσει το διθέσιο μίνι από 50 έως 100 χλμ. ανάλογα με το στυλ του οδηγού, ενώ σε κάθε φρενάρισμα ή κατά την κύλιση του αυτοκινήτου σε χαμηλές ταχύτητες κερδίζουμε επίσης ηλεκτρική ενέργεια. Η φόρτιση των μπαταριών ολοκληρώνεται πλήρως σε 3,5 ώρες και οι τιμές για το Twizy 45 καθορίστηκαν στο εξωτερικό στις 6.990 ευρώ, ενώ το Twizy 80 κοστολογείται 7.990 ευρώ. σε αυτά πρέπει να υπολογίσουμε και 50 ευρώ κάθε μήνα για το λίζινγκ των μπαταριών.

Το Twizy αποτελεί την εμπροσθοφυλακή των μελλοντικών αυτοκινήτων. Η οδήγησή του είναι διασκεδαστική (αρκεί να μην κάνει πολύ κρύο), η τιμή του (στο εξωτερικό) κρίνεται λογική, το κόστος χρήσης είναι αστείο σε σχέση με εκείνο ενός συμβατικού μίνι, χωρά παντού, βολεύει δύο άτομα (ταμάμ για την πόλη) και θα μπορούσε να εξελιχθεί σε εναλλακτική πρόταση τόσον για ένα μικρό αυτοκινητάκι με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και για μία μοτοσυκλέτα.


Πηγή: gazzetta.gr