Η Mercedes GLK παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2009, βάζοντας τη Γερμανική μάρκα για πρώτη φορά στην ιστορία της στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Και σε αντίθεση με τους κύριους ανταγωνιστές της, η GLK έδειξε από την πρώτη στιγμή την προτίμησή της και σε off-road διαδρομές, ειδικά όταν ο αγοραστής της επέλεγε την έκδοση με το off-road εξοπλιστικό πακέτο. Τρία χρόνια αργότερα και με τη GLK να διαγράφει μια ικανοποιητική εμπορική πορεία, η Mercedes αποφασίζει να προχωρήσει σε μια ανανέωση του μικρότερου SUV της, δίνοντας περισσότερη έμφαση στο μηχανικό και τεχνικό κομμάτι της «ύπαρξής» του.

Ελαφρώς πιο μοντέρνα σχεδίαση

Από την ανανεωμένη GLK δεν λείπουν βέβαια και κάποιες αλλαγές στο αισθητικό κομμάτι, οι οποίες δίνουν μια ελαφριά νότα ανανέωσης στο γωνιώδες αμάξωμα και κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα του μοντέλου. Συναντούμε λοιπόν εκεί έναν νέο και πιο εμφατικό προφυλακτήρα, με μακρόστενους προβολείς ομίχλης στα άκρα του και χρωμιωμένη πολυγωνική επιφάνεια. Έπειτα, αλλαγμένα είναι και τα εμπρόσθια φωτιστικά, με πιο δυναμική σχεδίαση αλλά και τα LED φώτα ημέρας. Φρεσκαρισμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά που έχουν στρογγυλέψει ελαφρώς, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας έχει και αυτός ανανεωθεί, διαθέτοντας πλέον μια χρωμιωμένη ποδιά που συμβάλλει στο γενικότερο δυναμισμό. 

Κινητήρες-Κιβώτια - Έμφαση στους diesel και την οικολογία

Η γκάμα των κινητήρων της ανανεωμένης Mercedes GLK αποτελείται από 6 διαφορετικές diesel επιλογές και 1 βενζίνης, με βελτιώσεις σε ό,τι αφορά κυρίως στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων. Αρχικά, στη γκάμα συναντούμε τις δικίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου 200 CDI BlueEFFICIENCY και 220 CDI BlueEFFICIENCY, με τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2,2 λίτρων, απόδοσης 143 και 170 ίππων αντίστοιχα, που καταναλώνουν μόλις από 5,5 λτ. πετρελαίου ανά 100 χλμ. Ακόμη και η ισχυρότερη diesel V6 εκδοχή 350 CDI 4MATIC με τους 265 ίππους, καταναλώνει μόνο 6,9 λτ. πετρελαίου ανά 100 χλμ. Σε αυτή την επίτευξη πάντως, είναι σημαντική η συμβολή του νέου 7G-TRONIC PLUS κιβωτίου, το οποίο συνδυάζεται μάλιστα με σύστημα ECO start/stop του κινητήρα. Πολύ σημαντική είναι η ύπαρξη στη γκάμα και των δύο εκδόσεων BlueTEC GLK 220 4MATIC και GLK 250 4MATIC, οι οποίες με τη βοήθεια του πρόσθετου υγρού AdBlue, πληρούν από σήμερα το ευρωπαϊκό πρότυπο ρύπων Euro6.

Εσωτερικό & Χώροι - Ίδια υψηλή ποιότητα

Επηρεασμένη από την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία των εσωτερικών των νέων Mercedes B-Class και A-Class, η εσωτερική ατμόσφαιρα της ανανεωμένης GLK αποκτά μια ελαφρά νεανικότητα, έναντι των πιο σοβαρών γραμμών του προ-ανανέωσης μοντέλου. Σε αυτό συμβάλλει κυρίως το νέο καμπυλόγραμμο οριζόντιο φιλέτο του ταμπλό (σε διαφορετικό χρωματισμό από το υπόλοιπο), πάνω στο οποίο εφάπτονται οι επίσης νέοι για τη GLK, στρογγυλευμένοι μεγάλοι αεραγωγοί.

Το τιμόνι με τη σειρά του έχει λάβει και αυτό νέα σχεδίαση παραμένοντας βέβαια τριάκτινο, ενώ νέες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό, όπως και ο κρυφός LED εσωτερικός φωτισμός, δίνουν τις τελικές πινελιές ανανέωσης. Στο ποιοτικό κομμάτι, το εσωτερικό της GLK συνεχίζει να προσφέρει υψηλότατα επίπεδα συναρμογής και φινιρίσματος, ενώ μπορεί φυσικά να επενδυθεί με ακριβά δέρματα, εκτοξεύοντας την πολυτέλεια. Σε ό,τι αφορά στους χώρους του μοντέλου, εδώ η ανανεωμένη GLK προσφέρει και πάλι τη δυνατότητα άνετων μετακινήσεων για 4+1 ενήλικους επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να διαθέτει χωρητικότητα από 450 λίτρων συν άλλα 85 λίτρα κάτω από το δάπεδο.

Στο δρόμο - Βελτιωμένη στο ταξίδι – Πολύ καλή και εκτός δρόμου

Η οδηγική μας επαφή με την ανανεωμένη Mercedes GLK στην άσφαλτο, το χώμα και τη λάσπη των πλαγιών των Γαλλικών Άλπεων έγινε σε συνθήκες… καλοκαιριού για την εποχή και το υψόμετρο (περίπου 1.700 μέτρα), με το Γερμανικό SUV να προσφέρει άνεση και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή. Αρχικά, το νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, προσφέρει πολύ καλή απόκριση και αντίστοιχα αίσθηση στον οδηγό, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στις στροφές. Παράλληλα, περιλαμβάνει και το σύστημα STEER CONTROL, το οποίο στην περίπτωση ελαφρού γλυστρίματος του εμπρόσθιου ή του οπίσθιου μέρους, στρέφει ελαφρώς το τιμόνι προς την αντίθετη πλευρά, ώστε να βοηθήσει στη διόρθωση. Εκτός δρόμου τώρα και σε διαδρομές με πατημένο χώμα, η GLK κινείται με χαρακτηριστική άνεση και φροντίζει ώστε να μην μεταφέρονται αυτούσιες οι ανωμαλίες στο εσωτερικό. Σε πιο απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές, το προαιρετικό «Offroad Engineering» πακέτο περιλαμβάνει μια σειρά από τεχνολογικά συστήματα, όπως τον ηλεκτρονικό έλεγχο ταχύτητας σε κατωφέρεια και ανωφέρεια (DSR), ενώ προσφέρει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ώστε η GLK να προσπελαύνει αρκετά δυσκολότερα κομμάτια από τα συνηθισμένα. 

Ανανεωμένη Mercedes G-Class - Για πάντα νέα!

Η Mercedes G-Class συνεχίζει μια 33ετή πορεία στη γκάμα των μοντέλων της μάρκας, αποτελώντας το πλέον σκληροτράχηλο πολυτελές SUV της εποχής. Στη φετινή της ανανέωση, η Mercedes προχώρησε σε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα του μοντέλου και παράλληλα, βελτίωσε –όσο το δυνατόν – τις οικολογικές του επιδόσεις. Επιπλέον αυτού, η Mercedes ενίσχυσε τις AMG εκδόσεις του θηριώδους SUV, προσφέροντας πλέον την επιλογή για τη G 63 AMG των 544 ίππων ή τη G 65 AMG με τα 612 «άλογα» και τα 1.000 Nm ροπής! 

Ενισχυμένη πολυτέλεια

Μικρές είναι οι αλλαγές στο αμάξωμα της ανανεωμένης G-Class, με τις νέες προσθήκες να αφορούν μόνο στην αλλαγή της σχεδίασης των εξωτερικών καθρεπτών και στην προσθήκη φώτων ημέρας LED στο εμπρόσθιο μέρος. Στο εσωτερικό από την άλλη, οι αλλαγές είναι μεγάλες και προσδίδουν πλέον μια αρκετά πολυτελή ατμόσφαιρα που πλέον συμβαδίζει με το εύρος των τιμών της G (στη Γερμανία π.χ., ξεκινά από τα 85.300 ευρώ και φθάνει τα 264.180 ευρώ). Έχουμε λοιπόν έναν ολοκαίνουργιο πίνακα οργάνων με πιο ευκρινή όργανα αναλογικά και ψηφιακά, αλλά και μια πλήρως αλλαγμένη κεντρική κονσόλα, η οποία εκτός των άλλων ενσωματώνει και τη γνωστή μας από τη νέα B-Class, TFT οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. 


Κινητήρες & Κιβώτια - Οικολογική βελτίωση και νέες AMG εκδόσεις
Η γκάμα των κινητήρων της Mercedes G-Class περιλαμβάνει τον 3λιτρο diesel V6 των 211 ίππων στη νέα έκδοση G 350 BlueTEC, ο οποίος έχει μειώσει όλες τις εκπομπές ρύπων του χρησιμοποιώντας το υγρό AdBlue. Αμέσως μετά έρχεται ο V8 βενζινοκινητήρας των 5,5 λίτρων της G 500, με απόδοση 387 ίππων και ροπή 530 Nm. Όπως και η G 350 BlueTEC, έτσι και η G 500 συνδυάζονται στάνταρ με το αναβαθμισμένο 7G-TRONIC PLUS αυτόματο κιβώτιο της μάρκας, που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Στην κορυφή τώρα των διαθέσιμων εκδόσεων, έρχονται οι δύο νέες AMG (σύμφωνα με τη Mercedes αποτελούν επιλογή του 40% των αγοραστών), με biturbo κινητήρα V8 (G 63 AMG) και V12 (G 65 AMG). Οι αποδόσεις βρίσκονται στους 544 και τους 612 ίππους αντίστοιχα, ενώ η Mercedes έχει προσθέσει και σύστημα ECO start/stop που μειώνει την κατανάλωση. Το ερώτημα εδώ είναι «ποιόν ενδιαφέρει αυτή η προσθήκη;», αφού έτσι κι αλλιώς και οι δύο αυτές εκδόσεις καίνε τον… πάτο τους (27 λτ./100 χλμ. είδαμε μέση τιμή στη «μικρή» G 63 AMG!). 


Πηγή: autotriti.gr