Εξι αγώνες με έξι διαφορετικούς νικητές από πέντε ομάδες και… έπεται συνέχεια.

Αυτό το τριήμερο (8-10/6) η οικογένεια της Formula 1 αφήνει την Ευρώπη και ταξιδεύει στον Καναδά για τον έβδομο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η πίστα Ζιλ Βιλνέβ βρίσκεται στο Μόντρεαλ, πρωτεύουσα της επαρχίας του Κεμπέκ, στην γαλλόφωνη περιοχή της χώρας. Φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος το 1978 με νικητή τον… ντόπιο Ζιλ Βιλνέβ (πατέρα του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή Ζακ Βιλνέβ) που τότε βρισκόταν στην πρώτη του χρονιά με τη Ferrari.

Η απόφαση κατασκευής της πίστας πάρθηκε το 1977 μετά από πολλά παράπονα σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια για το Mosport Park. Σαν χώρος επιλέχθηκε το τεχνικό νησάκι στην κοίτη του ποταμού του Αγ. Λαυρεντίου, εκεί όπου είχε διεξήχθη η Παγκόσμια Εκθεση του 1967. Ξοδεύτηκαν περίπου δύο εκατομμύρια δολάρια για την αναβάθμιση του χώρου με βάση τα δεδομένα της Formula 1 και έτσι τον Οκτώβριο του 1978 διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας. Τον πρώτο καιρό η πίστα ονομαζόταν lle Notre-Dame αλλά το 1982 μετά το θάνατο του τοπικού ήρωα Ζιλ Βιλνέβ, πήρε το όνομά του.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για σιρκουΐ καθώς γίνεται στους δρόμους (που ενώθηκαν κατά την κατασκευή της πίστας) γύρω από το πολιτιστικό πάρκο Ζεν Ντραπό. Χαρακτηριστικό σημείο είναι ο λεγόμενος «Τοίχος των Πρωταθλητών», ο τοίχος δηλαδή στην έξοδο του τελευταίου σικέιν πριν από τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Ετσι ονομάστηκε όταν το 1999 έπεσαν πάνω του τρεις πιλότοι και πρώην τότε Παγκόσμιοι πρωταθλητές, οι Ντέιμον Χιλ, Μίκαελ Σουμάχερ και Ζακ Βιλνέβ ενώ αργότερα «θύμα» του υπήρξε και Πρωταθλητής του FIA GT, Ρικάρντο Ζόντα.

Το μήκος του σιρκουΐ φτάνει τα 4.361 χλμ. και η συνολική διαδρομή τα 305.270 χλμ. αντίστοιχα. Οι πιλότοι καλούνται να πραγματοποιήσουν 70 γύρους με τις μπαριέρες να βρίσκονται πολύ κοντά τους και το παραμικρό λάθος να πληρώνεται ακριβά. Γενικότερα, πρόκειται για μία αρκετά γρήγορη πίστα που απαιτεί συνεχή επιτάχυνση και δυνατά φρεναρίσματα. Η μέση ωριαία ταχύτητα φτάνει στα 200 χ.α.ω. ενώ προς στιγμήν και σε μερικά σημεία της πίστας μπορεί να ανέλθει και στα 320 χ.α.ω. Το σιρκουΐ συνδυάζει μεγάλες ευθείες και αργές στροφές. Για αυτό τον λόγο άλλωστε τα φρένα και τα ελαστικά καταπονούνται περισσότερο ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η σταθερότητα και ισορροπία του μονοθεσίου κατά το φρενάρισμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο σύστημα των φρένων είναι αρκετά υψηλές και απαιτείται αρκετά καλή ψύξη τους.

Εν αντιθέσει με το Μονακό, το επίπεδο φθοράς των ελαστικών στο Καναδικό GP είναι αρκετά υψηλό. Η μειωμένη επίσης πρόσφυση σε μερικά σημεία της πίστας και η υπερστροφή που παρουσιάζουν τα μονοθέσια, συντελούν ακόμη περισσότερο στη φθορά τους. Παρόλα αυτά η Pirelli για να ανακατέψει πιο πολύ την τράπουλα, προτείνει για τον αγώνα την πολύ μαλακή και μαλακή γόμα, δυσκολεύοντας έτσι ακόμη περισσότερο την προσπάθεια των πιλότων.

Ένα ακόμη σημείο που «υποφέρει» κατά την διάρκεια του Καναδικού GP είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο σχεδιασμός της πίστας και οι 13 στροφές της (οκτώ δεξιές και έξι αριστερές) απαιτούν αρκετές αλλαγές κατά την διάρκεια του αγώνα, ξεπερνώντας τις 3.500!

Είθισται στο Μόντρεαλ να γίνονται αρκετά ατυχήματα και να βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας στον πρώτο κιόλας γύρο όταν τα μονοθέσια μετά την εκκίνηση συνωστίζονται στη στροφή 1 (Σένα) και μετά στη φουρκέτα που ακολουθεί. Για φέτος έχουν κάποιες μικρές αλλαγές στην πίστα και αφορούν στην αντικατάσταση των στηθαίων από χάλυβα στη στροφή 10 με τοίχο και φράκτες ασφαλείας.

Εν αντιθέσει με πέρυσι η FIA αποφάσισε να θεσπίσει μία ζώνη DRS, η οποία θα ξεκινά από τη στροφή 10 της πίστας μέχρι πριν το σημείο φρεναρίσματος της στροφής 13 με το σικέιν του «Τοίχου των Πρωταθλητών» και εκτείνεται σε μία απόσταση 600 μέτρων.

Ο,τι ισχύει σε κάθε GP ισχύει και εδώ αναφορικά με τον καιρό. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πιθανότητα βροχής μέσα στο επόμενο διήμερο και τη θερμοκρασία να φτάνει μέχρι 23 βαθμούς Κελσίου. Δε μπορεί κανείς άλλωστε να ξεχάσει τον περυσινό αγώνα που ήταν ένας από τους πιο περίεργους και θεαματικούς συγχρόνως. Λόγω κατακλυσμού η διοργάνωση διεκόπη για δύο ώρες με τον Τζένσον Μπάτον να παίρνει τη νίκη έπειτα από οδηγικό λάθος του Σεμπάστιαν Φέτελ στο τέλος. Ο Βρετανός πιλότος είχε μπει στα πιτς έξι φορές εκ των οποίων τη μία για να εκτίσει ποινή διέλευσης!

H Red Bull έρχεται στο Μόντρεαλ ελπίζοντας ότι φέτος θα μπορούσε να πάρει την πρώτη της νίκη επί Καναδικού εδάφους. Παράλληλα, η RB8 θα έχει νέο πάτωμα μετά το θέμα που δημιουργήθηκε στο Μονακό. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ σίγουρα θέλει να κερδίσει και να απομακρυνθεί από τον teammate Μαρκ Γουέμπερ με τον οποίο ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση ή ακόμα και να «πιάσει» τον Φερνάντο Αλόνσο στην κορυφή της βαθμολογίας.

Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari κατάφερε να βρίσκεται στην πρώτη θέση χωρίς να έχει καν στα χέρια του ένα δυνατό μονοθέσιο. Για τον βοηθήσει η Scuderia ετοίμασε μερικές βελτιώσεις πάνω στην F2012 που αφορούν περισσότερο στη νέα εξάτμιση. Ο Αλόνσο ωστόσο παραδέχθηκε ότι η ταχύτητα είναι ένας τομέας που «πονάει» το Ιταλικό μονοθέσιο.

Θεωρητικά τουλάχιστον η McLaren Mercedes έχει πλεονέκτημα σε αυτό το σιρκουΐ καθώς από άποψη αεροδυναμικής διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο. Στην πράξη όμως τα πράγματα μπορεί να διαφέρουν και επειδή η ομάδα του Γουόκινγκ έχει να γευτεί τη χαρά της νίκης από την Aυστραλία και να βρεθεί στο βάθρο από το GP της Κίνας, αποφάσισε να προβεί σε μερικές αναβαθμίσεις της MP4-27. O Λιούις Χάμιλτον είναι ο μοναδικός πιλότος που έχει κερδίσει δύο καρό σημαίες εδώ και μάλιστα την πρώτη το 2007 όταν πέτυχε την πρώτη πολ-ποζίσιον και αντίστοιχη νίκη στην καριέρα του. Ο Τζένσον Μπάτον θέλει διακαώς να επαναλάβει τον περυσινό του θρίαμβο και μαζί να ξορκίσει την τελευταία άσχημη αγωνιστική περίοδο που διανύει.

H Mercedes φέτος να διαθέτει ένα μονοθέσιο αρκετά ανταγωνιστικό και σίγουρα θέλει να διπλασιάσει τις φετινές της νίκες. Εχει, άλλωστε, στις τάξεις της τον πολυνίκη οδηγό στη συγκεκριμένη πίστα, Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος έχει τερματίσει πρώτος επτά φορές και σίγουρα ξέρει λίγο παραπάνω τα αδύνατα και αδύνατα σημεία του σιρκουΐ.

Η Lotus δείχνει ικανή να πετύχει κάτι θετικό, αλλά στο τέλος ή καλύτερα στην πράξη όλο κάτι γίνεται και δεν τα καταφέρνει. Η Williams από την άλλη πλευρά, μετά τη νίκη του Παστόρ Μαλντονάτο στην Ισπανία και την πανωλεθρία στο Μονακό, ετοίμασε κι αυτή βελτιώσεις για το μονοθέσιο της ώστε να επαναλάβει (γιατί όχι) ό,τι έκανε στην Καταλούνια.

Η Sauber με τη σειρά της αναμένει ένα θετικό αποτέλεσμα στον Καναδά και φαντάζει ως μία από τις ομάδες που μπορούν να κάνουν την έκπληξη. Το φετινό άλλωστε πρωτάθλημα έχει αποδείξει ότι όλα μπορούν να συμβούν!

Αξίζει να σημειωθεί ότι το GP του Καναδά το 2009 είχε βγει από το καλεντάρι της FIA μετά τη διαφωνία των διοργανωτών με τον Μπέρνι Εκλεστοουν. Αιτία ήταν η άρνηση της κυβέρνησης να καταβάλει το αυξημένο ποσό διεξαγωγής αγώνα. Το θέμα λύθηκε την επόμενη χρονιά και έτσι από το 2010 το συγκεκριμένο Grand Prix προστέθηκε στο πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι στις 20:00 το βράδυ του Σαββάτου και ο αγώνας στις 21:00 της Κυριακής.

Πηγή: naftemporiki.gr