Τώρα που το diesel κυκλοφορεί ελεύθερο και ωραίο, η δοκιμή του νέου Peugeot 208 με το βασικό πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1,4 λτ., μας δίνει μια άλλη, οικονομικότερη διάσταση του ενδιαφέροντος μοντέλου. Το Peugeot 208 είναι η λογική απάντηση της γαλλικής εταιρείας στον αυξανόμενο ανταγωνισμό της εξαιρετικά δημοφιλούς μικρής κατηγορίας. Η επιτυχία του νέου μοντέλου είναι ότι, μπορεί και κρατάει την ξεχωριστή προσωπικότητά του στο δρόμο, ως συνέχεια του προφίλ που μας έχουν συνηθίσει οι προκάτοχοί του.

Και αυτό σε ένα πακέτο ιδιαίτερα φρέσκο, που βγάζει θετική ενέργεια. Στην έκδοση της δοκιμής, το νέο μοντέλο εξοπλίζεται με τον «παραδοσιακό» 1.400άρη κινητήρα diesel του PSA Group, που έχουμε δοκιμάσει και στο απελθόν 207, που για την περίσταση αποδίδει 68 ίππους.

Απ’ έξω εμφάνιση

Το νέο 208, έχει μικρύνει ελαφρώς σε διαστάσεις (μήκος και ύψος), με αποτέλεσμα, τόσο τον περιορισμό του αεροδυναμικού συντελεστή στο πολύ καλό Cd: 0,29, όσο και, το κυριότερο, τον περιορισμό του βάρους. Κατά τα λοιπά, η εμφάνιση είναι πολύ ενδιαφέρουσα, με νέα μάσκα μπροστά, χαρακτηριστικά φωτιστικά μπρος - πίσω, αλλά και αρκετά διακοσμητικά σιρίτια περιφερειακά του αμαξώματος. Όλα αυτά χαρίζουν ένα νεανικό αέρα στο σύνολο, με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας.


Βάση στην οικονομία

Στη βασική πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, το 208 χρησιμοποιεί μια ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού 1.400άρη HDi μοτέρ. Το turbo diesel μοτέρ ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail και παράλληλα, εφοδιάζεται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων αιθάλης (FAP), ενώ η τουρμπίνα του είναι μεταβλητής γεωμετρίας. Με 68 ίππους και 160 Nm ροπής το μοτέρ αυτό δε διακρίνεται για τη δύναμή του, αν και έχει να κινήσει κάτι παραπάνω από 1 τόνο αμαξώματος. Έτσι, οι επιδόσεις του είναι απλά αποδεκτές, ενώ εκείνο που ενοχλεί περισσότερο, είναι η τραχιά και θορυβώδης λειτουργία του, η οποία, πάντως, έχει βελτιωθεί από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Από την άλλη, το εύρος της ωφέλιμης λειτουργίας περιορίζεται στις μεσαίες στροφές.


Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το 5άρι κιβώτιο που χρησιμοποιεί και η έκδοση βενζίνης, που έχει σφιχτή κλιμάκωση και μέτρια ακρίβεια στις αλλαγές. Ωστόσο, η επιλογή της diesel έκδοσης του αυτοκινήτου δικαιολογείται απόλυτα από την οικονομία καυσίμου που προσφέρει, αλλά και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων που επιτρέπουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο.


Από μέσα άνεση

Στο εσωτερικό του, το Peugeot 208 αποπνέει τον ίδιο χαρακτήρα και νεανικό προφίλ που συναντάμε και στο εξωτερικό. Εντύπωση προκαλεί το σύγχρονο ταμπλό με τη μεγάλη οθόνη αφής, που δίνει πρόσβαση στο σύστημα infotainment. Από αυτή, συγκρατήστε δύο πράγματα. 
Σχεδιαστικά, είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό κυκλοφορεί σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, ενώ καταφέρνει και σε κάνει να προσπερνάς το γεγονός ότι δε συνδυάζεται απαραίτητα με CD-player. Από την άλλη, η ευχρηστία της είναι περιορισμένη. Αφενός ο οδηγός αναγκάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο για να ελέγξει τις ρυθμίσεις, αφετέρου η περιήγηση στα υπομενού είναι δύσκολη και η multitouch οθόνη όχι πολύ ακριβής. 
Από εκεί και πέρα, η ποιότητα του εσωτερικού είναι καλή, με σκληρά πλαστικά που έχουν καλό φινίρισμα και συναρμογή. Αναλόγως καλοί είναι και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (285 λίτρα), ενώ το εσωτερικό παραμένει ευάερο και ευήλιο, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και καλή περιφερειακή ορατότητα. Καλή και η θέση οδήγησης, που στηρίζει σωστά το σώμα και τοποθετείται σωστά απέναντι στο τιμόνι. 


Γαλλικός δρομέας

Αυτή τη φρεσκάδα που σου βγάζει το νέο Peugeot 208 αισθητικά, στην επιβεβαιώνει με τον τρόπο που στέκεται στο δρόμο. Βασιζόμενο σε ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο, με προσεγμένη ακαμψία και πιο ελαφρύ, το 208 διατηρεί όλα τα στοιχεία της παιχνιδιάρικης οδικής συμπεριφοράς του 207, πηγαίνοντάς τα ένα βήμα πιο κάτω. Αυτό είναι κατ’ αρχήν καλό σε μία εποχή φίμωσης της επικοινωνίας του οδηγού με το δρόμο. Εδώ το turn in εξακολουθεί να είναι ακριβές και η τοποθέτηση ακριβής μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος είναι συμμετοχικό, η πρόσφυση στις στροφές αυξημένη και το τιμόνι (με τη μικρή διάμετρο που θυμίζει playstation) κάνει ό,τι μπορεί για να αναβαθμίσει την εμπειρία. Με την άνεση να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, εκείνο που θα θέλαμε είναι λίγο μεγαλύτερο ραφινάρισμα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Η επιλογή του Peugeot 1,4 HDi είναι ορθολογική οικονομοτεχνικά, εφόσον είναι σύμφωνη με την τακτική μείωσης των πάγιων εξόδων. Σε κάθε περίπτωση, και ως diesel, το νέο γαλλικό μικρό αποτελεί ένα από τα καλύτερα μοντέλα του είδους και σίγουρα μια επιλογή που θα «χρωματίζει» τις καθημερινές μετακινήσεις σας.


Πηγή: autotriti.gr