Κορυφαίο σε άνεση και πρακτικότητα, αλλά και με το νέο diesel 1,6 Energy κινητήρα κάτω από το καπό του, το ανανεωμένο Grand Scenic αποτελεί το διαμάντι της Renault στην κατηγορία των MPV.   - Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, οδική συμπεριφορά, ηχομόνωση, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, χώροι επιβατών, πρακτικότητα, ποιότητα κατασκευής
- Εργονομία ορισμένων χειριστηρίων, χώρος για τα γόνατα στην 3η σειρά καθισμάτων  

Στην κατηγορία των MPV, κανείς άλλος δεν γνωρίζει καλύτερα τα «πράγματα» από τους Γάλλους της Renault. Έχοντας μια παρακαταθήκη 30 σχεδόν ετών από την πρώτη γενιά του Espace (1984), αλλά και ιδρύοντας το 1996 την κατηγορία των μικρομεσαίων πολυχρηστικών με το Megane Scenic, η Renault έχει δημιουργήσει πλέον μια παράδοση κορυφής στην κατηγορία. Το Scenic, είναι το μοντέλο-κλειδί αυτής της επιτυχίας των Γάλλων, το οποίο αισίως βρίσκεται στην 3η του γενιά. 

Και σήμερα, η Renault λανσάρει και στη χώρα μας την ανανεωμένη εκδοχή του (Collection 2012), η οποία αφορά τόσο στο 5θέσιο Scenic και Grand Scenic, όσο και στο 7θεσιο Grand Scenic της δοκιμής μας.

Περισσότερη αισθητική επιβλητικότητα

Το ανανεωμένο Renault Grand Scenic φέρει μια αναβαθμισμένη αισθητική κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματός του, τονίζοντας την επιβλητικότητα και το μοντέρνο χαρακτήρα του. Έχουμε λοιπόν έναν νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα με μεγαλύτερη εισαγωγή και περισσότερες χρωμιωμένες επιφάνειες, ενώ εκεί έχουν τοποθετηθεί και τα φώτα ημέρας με λαμπτήρες LED. «Φρεσκαρισμένα» είναι και τα εμπρόσθια φωτιστικά που πλέον διαθέτουν περισσότερο καθαρό κρύσταλλο, ενώ με χρώμιο τονίζεται και η γρίλια της μάσκας. Οι σχεδιαστικές αλλαγές περνούν και στο πίσω τμήμα, με νέα φωτιστικά με περισσότερο λευκό τμήμα, ενώ οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου ολοκληρώνουν την αισθητική ανανέωση.  

Κινητήρας: Διαμάντι απόδοσης!

O diesel κινητήρας του Grand Scenic της δοκιμής μας, είναι το νεότερο του είδους εκ των μοτέρ της Renault και παράλληλα, ένα από τα πλέον σύγχρονα και εξελιγμένα της εποχής. Διαθέτει 4 κυλίνδρους με 16 βαλβίδες, φέρει άμεσο ψεκασμό common rail και turbo, ενώ έχει χωρητικότητα 1.598 κ.εκ. Η απόδοσή του είναι εξαιρετικά υψηλή (130 PS), ενώ εντυπωσιακό είναι το νούμερο των 320 Nm της ροπής του, που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.

Στην πράξη, το μοτέρ αυτό παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές κιόλας στροφές, εκτοξεύοντας το βαρύ Grand Scenic σε κάθε «βαθύ» πάτημα του γκαζιού. Χαρακτηριστικό της ευρωστίας του, αποτελεί και η δυνατότητα για προσπέρασμα δίχως κατέβασμα σχέσης στο πολύ καλό σε αίσθηση μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσον αφορά στην κατανάλωση, σε ταξίδι μας που άγγιξε τα 800 χιλιόμετρα στην εθνική οδό, το trip computer έγραψε 6,6 λτ./100 χλμ., ένα νούμερα χαμηλό για 7θέσιο αυτοκίνητο με βάρος 1,5 τόνο.   

Από 25.950 ευρώ με full εξοπλισμό

Η τιμή του ανανεωμένου Renault Grand Scenic με τον 1,6 dCi κινητήρα και στην 7θέσια έκδοσή του, έχει οριστεί στα 25.950 ευρώ, ενώ αυτή την περίοδο ισχύει έκπτωση 500 ευρώ. Μαζί δε με το όφελος της απόσυρσης, το κόστος μειώνεται στα 24.020 ευρώ και είναι αρκετά λογικό για το αυτοκίνητο, ειδικά από τη στιγμή που ο εξοπλισμός του είναι υπέρ-πλήρης.

Εσωτερικό-Χώροι: Παραμένει μοντέρνο και με πολύ καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Grand Scenic οι αλλαγές είναι περιορισμένες και αφορούν περισσότερο στις νέες επενδύσεις και χρωματισμούς σε ταμπλό, ενδείξεις και καθίσματα. Έχουμε λοιπόν ένα άκρως μοντέρνο περιβάλλον, με πολλές ευκρινείς οθόνες πληροφόρησης (ειδικά στην έκδοσή μας με το Navi της TomTom), αλλά και λίγο «βεβαρημένη» εργονομία σε κάποια χειριστήρια (στο ηχοσύστημα και στην κονσόλα χειρισμού του Navi) ή στη θέση του ηλεκτρικού χειρόφρενου (στα δεξιά του επιλογέα). Από πλευράς κατασκευής, το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει το ταμπλό, εκτός από την ευχάριστη υφή του λειτουργεί και ως ηχομονωτικό, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν στο έπακρο με την ποιότητά τους.  

Χώροι - πρακτικότητα

Το Renault Grand Scenic στην 7θέσια έκδοσή του μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις 5 ενήλικα άτομα στα ανεξάρτητα καθίσματα των δύο πρώτων σειρών, ενώ δύο ακόμη καθίσματα αναδύονται από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ. Σε αυτά, δύσκολα θα χωρέσουν ενήλικοι επιβάτες, αφού ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα δεν επαρκεί ούτε για παιδιά (θα πρέπει να συρθούν τέρμα μπροστά τα μεσαία καθίσματα για να χωρέσουν).

Από την άλλη βέβαια, η μεσαία σειρά καθισμάτων παραδίδει μαθήματα πρακτικότητας, αφού και οι τρεις θέσεις αναδιπλώνονται πλήρως ή αφαιρούνται ανεξάρτητα. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, με τα λίτρα του να κυμαίνονται από 564 έως 702 λτ. (ανάλογα με τα πίσω συρόμενα), ενώ ακόμη και με τα 7 καθίσματα σε παράταξη, προσφέρονται 208 λίτρα χωρητικότητας. Φυσικά, η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται με τις κρυφές θήκες στο δάπεδο, τα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων και το συρόμενο βαθύ ντουλαπάκι ανάμεσα από τις μπροστινές θέσεις.  

Στο δρόμο: Δώστε του χιλιόμετρα

Προορισμένο να διανύσει πολλά χιλιόμετρα σε εθνικές και επαρχιακές οδούς με όλα τα… οικογενειακά βάρη στην πλάτη του, το Renault Grand Scenic αποδεικνύεται απολαυστικό και ξεκούραστο στο ταξίδι, μεταφέροντας «ατσαλάκωτους» τους επιβάτες του. 
Σε αυτό συμβάλλει από τη μια, η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και από την άλλη η πολύ καλή ηχομόνωση που δεν αφήνει να περάσουν στο εσωτερικό παρασιτικοί θόρυβοι.

Επιπλέον αυτού, τα καθίσματα συμβάλλουν και αυτά στην άνεση κατά την οδήγηση, ενώ το στάνταρ cruise control ξεκουράζει το πόδι από το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Σε μια πιο απαιτητική διαδρομή, το Grand Scenic παραμένει σταθερό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, με τις κλίσεις του αμαξώματος να βρίσκονται σε φυσιολογικά επίπεδα. Το τιμόνι τέλος, είναι σχετικά ελαφρύ προς όφελος των ελιγμών, προσφέρει ωστόσο την απαραίτητη πληροφόρηση και βάρος.


Πηγή: autotriti.gr
TAGS