Η R30 είναι το μονοθέσιο με το οποίο αγωνιζόταν η Renault στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2010 με τους Ρόμπερτ Κουμπίτσα και Βιτάλι Πετρόφ να εκπροσωπούν τότε την ομάδα στις πίστες. Η Ιταλική εταιρεία είχε ταλαιπωρηθεί αρκετά στην αναζήτηση νέου μονοθεσίου στις αρχές του 2012 για να αντικαταστήσει την Toyota TF109. Ύστερα από μεγάλη έρευνα κατέληξε στην R30 που ωστόσο είχε δεχθεί τις τελευταίες τεχνολογικές και αεροδυναμικές αναβαθμίσεις έτσι ώστε να συμβαδίζει με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Το θέμα των ελαστικών και πιο συγκεκριμένα της θερμοκρασίας τους αλλά και το κατά πόσον οι ομάδες μπορούν να βρουν τη «χρυσή τομή» που θα τους επιτρέψει να διαχειρίζονται σωστά τα ελαστικά κατά την διάρκεια του αγώνα, έχει απασχολήσει τους ανθρώπους του αθλήματος. Η ύπαρξη διαφορετικών νικητών εφέτος αλλά και δραματικών αλλαγών κατά την διάρκεια του αγώνα, οφείλεται, κατά πολλούς, στα ελαστικά. Κατά τον Πολ Χέμπερι, αγωνιστικό διευθυντή της Pirelli, όλα αυτά προκαλούνται λόγω του παλαιού μονοθεσίου που έχει στα χέρια της η Ιταλική εταιρεία.

«Τα ίδια ελαστικά συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά όταν χρησιμοποιούμε ένα μονοθέσιο του 2010. Η αεροδυναμική ισορροπία του είναι πολύ διαφορετική και αυτό επιδρά στα ελαστικά. Φέτος οι ομάδες ταλανίζονται από προβλήματα, ιδίως σε ό,τι αφορά στα εμπρός ελαστικά, αλλά υπάρχει και θέμα υπερθέρμανσης στα πίσω.

Δεν αντιμετωπίζουμε όμως αυτά τα προβλήματα κατά την διάρκεια των δοκιμών διότι το μονοθέσιο είναι δύο ετών, αλλά είναι και το μοναδικό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Προφανώς θα προτιμούσα ένα από τα πιο τελευταία, αλλά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Οι ομάδες χρειάζονται περίπου 18 μήνες για να εξελίξουν πλήρως ένα μονοθέσιο, επομένως ακόμη κι αν χρησιμοποιούσαμε ένα περυσινό, αυτό δεν θα ήταν εφικτό.

Η εξέλιξη των διαφορετικών γομών απαιτεί ακρίβεια και είναι πολύ δύσκολο να τα κάνουμε όλα σωστά όταν δεν κάνουμε δοκιμές με το κατάλληλο μονοθέσιο», δήλωσε ο Πολ Χέμπερι στο περιοδικό Total Race.