Η διαδικασία αλλαγής της ταχύτητας μπορεί να είναι μια τυπική διαδικασία, ωστόσο πρέπει να γνωρίζουμε τη σωστή συμπεριφορά μας για την καλή λειτουργία του κινητήρα. Το ανέβασμα ταχύτητας στη γρήγορη οδήγηση πρέπει να γίνεται πριν τον κόφτη και ανάλογα με το φάσμα λειτουργίας του αυτοκινήτου. Είναι μάταιο ο κινητήρας να περιστρέφεται κοντά στον κόφτη, αφού ως επί το πλείστον εκεί το διάγραμμα καμπύλης ροπής και ισχύος εξασθενεί και στην πράξη "ψοφάει". Ο βαθμός εξασθένησης, βέβαια, εξαρτάται από τον τύπο και τη χαρτογράφηση του κινητήρα. Ο οδηγός για μια γρήγορη αλλαγή πρέπει να κάνει όλες τις κινήσεις αστραπιαία (σύμπλεξη, επιλογή, αποσύμπλεξη) και ν αφήσει ελάχιστα δευτερόλεπτα το γκάζι.

Τo κατέβασμα είναι το μυστικό της γρήγορης οδήγησης.. Θεωρητικά ο κινητήρας περιστρέφεται σε υψηλές στροφές πριν το κατέβασμα και εν συνεχεία ο οδηγός "πέφτει" στα φρένα, για να πάρει μια στροφή. Εκεί χρειάζεται να επιστρατευθεί η τεχνική Rev Matching (ταίριασμα στροφών), ώστε να συγχρονιστεί το κιβώτιο με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Έτσι ο οδηγός φρενάρει, δίνοντας παράλληλα γκάζι σε κάθε κατέβασμα (μύτη-τακούνι). Εννοείται ότι μπορεί να κατεβάσει περισσότερες από μία ταχύτητες με το φρένο πάντα πατημένο.


Πηγή: autotriti.gr