Κατά την καθημερινή μετακίνηση έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό αναβατών χρησιμοποιούν απερίσκεπτα το πίσω φρένο κάθε στιγμή που επιθυμούν να μειώσουν ή να σταθεροποιήσουν την ταχύτητά τους.
Ιδιαίτερα οι πρωτάρηδες ή οι αναβάτες που έχουν περιορισμένη εμπειρία, όσον αφορά την οδήγηση, καταλήγουν να χρησιμοποιήσουν και μάλιστα με απότομο, έως βίαιο τρόπο το πίσω φρένο. Σχεδόν πάντα η συγκεκριμένη ενέργεια επιφέρει το μπλοκάρισμα του αντίστοιχου τροχού, που είναι πιθανό να οδηγήσει στο χάσιμο ελέγχου και της ισορροπίας της μοτοσικλέτας, ιδίως όταν ο αναβάτης κινείται με αυξημένη ταχύτητα.

Tο να πείσεις κάποιον αναβάτη να περιορίσει ή να τροποποιήσει τη χρήση του πίσω φρένου, ιδίως σε περιπτώσεις πανικού, δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Κι αυτό γιατί όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο σκέψης του οδηγού και με την πείρα που έχει στον τρόπο οδήγησης της μοτοσικλέτας. Αρχικά θα πρέπει να μάθει να επιβραδύνει σωστά, κάνοντας περισσότερη χρήση του εμπρός φρένου, ξεκινώντας με προπονήσεις σε κάποια περιοχή με καλό οδόστρωμα. Αργότερα, θα πρέπει να εξασκηθεί σε ολισθηρή άσφαλτο, για να βελτιώσει την αίσθηση και τη δύναμη που θα ασκεί στα χειριστήρια και το αντίστοιχο ποδωστήριο.

Έχοντας τονίσει τη σιγουριά του τότε, και μόνο, θα μπορέσει να αντιδράσει με διαφορετικό τρόπο στις πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, απαιτείται χρόνος και συμβουλές από κάποιον που εμπιστεύεται και φυσικά που έχει τις γνώσεις για να τον καθοδηγήσει κατάλληλα.

Επιπλέον, μπορεί να αλλάξει τη θέση του κάτω άκρου στο μαρσπιέ και να πατάει με το εμπρός μέρος του ποδιού, ώστε να μην ενεργοποιεί ασυναίσθητα το πίσω φρένο με το πρώτο ενδεχόμενο.

Τοποθετώντας ένα σκληρό ελαστικό που να συγκρατεί (διατηρεί) πιο σφιχτό το πετάλ του φρένου, περιορίζει την απόδοσή του όταν προσπαθήσει να το πατήσει «μηχανικά» ο οδηγός σε περίπτωση πανικού.

Βελτιώνοντας σε αίσθηση και ισχύ το πίσω φρένο θα διορθώσει αρκετά τις επιδόσεις τους. Συνεπώς, κατάλληλα τακάκια, σωστή εξαέρωση και τοποθέτηση σωληνακιων υψηλής πίεσης είναι τα πρώτα στοιχεία που μπορεί να ελέγξει ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας.

Τελευταία επιλογή αποτελεί η ρύθμιση του πετάλ κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ενεργοποιείται το φρένο στην αρχή της διαδρομής του, περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ρίσκο του άμεσου μπλοκαρίσματος του τροχού.

Πηγή: mototriti.gr