Ο πρώτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ 2011, το Ράλλυ Σουηδίας (10 - 13 Φεβρουαρίου), σηματοδοτεί μία νέα εποχή.

Στις παγωμένες Ειδικές Διαδρομές του θα κάνουν το ντεμπούτο τους τα ολοκαίνουργια αγωνιστικά WRC που πληρούν τους νέους κανονισμούς: κινητήρες τούρμπο 1.600 κ.εκ., χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και τετρακίνηση με μηχανικά διαφορικά. Το χιόνι και ο πάγος, τα στενά ελαστικά με καρφιά και η χαρακτηριστική οδήγηση με το πλάι, ακουμπώντας πολλές φορές στους συμπαγείς όγκους χιονιού που βρίσκονται εκατέρωθεν του δρόμου, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Ράλλυ Σουηδίας.

Επίδοξοι κατακτητές της 1ης θέσης είναι ο περσινός νικητής Mikko Hirvonen, ο Jari-Matti Latvala και ο Khalid Al Qassimi με τα Ford Fiesta RS WRC, οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει να νικήσουν την στρατιά των Citroen DS3 WRC. Πρώτος και καλύτερος του γαλλικού στρατοπέδου ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebasten Loeb, χωρίς φυσικά να ξεχνάμε τους Sebastien Ogier, Kimi Raikkonen και Peter Solberg. Δυστυχώς, στη Σουηδία δεν θα δούμε και τα Mini Countryman WRC, τα οποία θα κάνουν ντεμπούτο στη Σαρδηνία.

Η διαδρομή του αγώνα έχει τη βάση το Karlstad, ένα service park στο Hagfors Airport και Ειδικές Διαδρομές στις περιοχές Värmland και Dalarna. Η δράση ξεκινά με μία υπερειδική στην πίστα του ιππικού ομίλου του Karlstad την Πέμπτη 10/2 το βράδυ. Το πρώτο σκέλος της Παρασκευής 11/2 είναι το μακρύτερο και φτάνει στο βορειότερο σημείο του ράλι στη δυτική Värmland, ενώ η δεύτερη μέρα (12/2) εκτυλίσσεται ανατολικά του Hagfors. Το τελευταίο σκέλος (13/2) είναι το μικρότερο, παραμένει κοντά στο Hagfors και επιστρέφει στο Karlstad για τον τερματισμό. Οι οδηγοί θα τρέξουν σε 22 Eιδικές Διαδρομές (11 επαναλαμβανόμενες) που καλύπτουν 351 km σε μία συνολική απόσταση 2.059.89 km.

Επτά από τις 11 ΕΔ (η κάθε μία είπαμε χρησιμοποιείται δύο φορές) είναι ίδιες με πέρσι, και δύο μόνο είναι νέες. Η ΕΔ Lovhaugen της Παρασκευής ξεχωρίζει, καθώς ξεκινά στη Σουηδία, διασχίζει τα σύνορα με τη Νορβηγία για να επιστρέψει και πάλι στη Σουηδία. Η ΕΔ Gustavsfors της Κυριακής είναι επίσης νέα το 2011. Δεν έχει χρησιμοποιηθεί από τη δεκαετία του 1980 και αποτελεί την πρώτη Υπερειδική της σεζόν, ενώ μεταδίδεται ζωντανά από την τηλεόραση και επιβραβεύει τους ταχύτερους οδηγούς με bonus βαθμών.