Ο πρώτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι πλέον προ των πυλών, αφού πριν από λίγη ώρα πραγματοποιήθηκε και το παραδοσιακό shakedown πριν την έναρξη του αγώνα.

Όλοι οι οδηγοί έκαναν τουλάχιστον τέσσερα περάσματα από την ειδική των 2,5 χιλιομέτρων, η οποία και βρισκόταν πολύ κοντά στο κεντρικό σέρβις παρκ του αγώνα στο αεροδρόμιο του Hagfors. Όπως ήταν αναμενόμενο, η ειδική ήταν γεμάτη απο θεατές, δημοσιογράφους, και φυσικά φωτογράφους, οι οποίοι ήθελαν να δουν από κοντά την τελευταία γενιά των αυτοκινήτων WRC. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για εμάς, που βρεθήκαμε στο shakedown και πήραμε μία πρώτη γεύση από τα νέα DS3 και Fiesta με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού των 1.600 κ.εκ.

Ποια είναι τα πρώτα συμπεράσματα; Καταρχήν, να τονίσουμε ότι δεν μπορεί να είναι ασφαλή. Το shakedown σε καμία περίπτωση δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο. Αυτό που μπορεί να πει κανείς με σιγουριά, όμως, είναι ότι δεν λείπει το θέαμα. Η έλλειψη του ενεργού κεντρικού διαφορικού, έχει σαν αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να είναι πιο νευρικά και να απαιτούν μεγαλύτερη προσπάθεια από τους οδηγούς. Το σκηνικό, όπου βλέπαμε τα WRCars να περνούν από μπροστά μας με το πόδι στο πάτωμα και η δύναμη να περνάει ομαλά στο δρόμο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Και αυτό είναι φανερό από τους χρόνους. Οδηγοί που διακρίνονταν παλιότερα, έστω και σε επίπεδο δεκάδας, δυσκολεύτηκαν να ξεπεράσουν συνδυασμούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000. Ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε. Από εκεί και πέρα, ειδοποιός διαφορά είναι ο ήχος και ο τρόπος με τον οποίο οι οδηγοί διαχειρίζονται τον κινητήρα. Με το όριο περιστροφής να είναι κοντά στις 8.500 σ.α.λ. ξεχάστε πλέον τις αλλαγές σχέσεων κοντά στις 6.000 σ.α.λ. Τα νέα WRC οδηγούνται στο όριο και ακούγεται. Το καταλαβαίνει και ο αμύητος. Σε συνδυασμό με την υπερστροφική και νευρική οδική συμπεριφορά, το θέαμα μοιάζει εξασφαλισμένο. Αν θα είναι πιο γρήγορα από τα δίλιτρα αντίστοιχα σύνολα; Πολύ δύσκολα. Όμως, όπως αποδεικνύουν και οι χρόνοι, όλα δείχνουν ότι θα έχουμε σπουδαίες μάχες.

Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα, ότι στο shakedown σήμερα, τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Henning Solberg. Ο Νορβηγός είναι μετρ του είδους και παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο του δεν έχει παρά μόνο έναν χορηγό (στοιχείο ανησυχητικό για τη συνέχεια) ήταν αυτός που κατέκτησε τον τίτλο του ταχύτερου στην επίσημη πρώτη των νέων αυτοκινήτων. Ο Solberg βρέθηκε στο στοιχείο του, αφού οι συνθήκες στη Σουηδία είναι αυτές που απαιτεί ο αγώνας. Όσοι έχετε στην άκρη του μυαλού σας τα περσινά δεδομένα, όπου το χιόνι έλιωνε και οι οδηγοί αγωνιζόντουσαν σε λάσπη, καλύτερα να αναθεωρήσετε. Όλα είναι κατάλευκα, το χιόνι έχει καλύψει ακόμα και τις κεντρικές αρτηρίες που οδηγούν στο Hagfors, ενώ δύο ημέρες χιονίζει συνέχεια. Όπως και σήμερα, την ώρα που το δελτίο καιρού αναφέρει ότι και σήμερα το βράδυ θα υπάρξουν έντονες χιονοπτώσεις, οι οποίες θα σταματήσουν αύριο. Έτσι, οι Σκανδιναβοί θα είναι αυτοί που θα έχουν τον πρώτο λόγο και το απέδειξαν μάλιστα στο shakedown. Όπως ο Mikko Hirvonen που έκανε το δεύτερο χρόνο, αλλά και ο Petter Solberg που ακολούθησε. Στο στρατόπεδο της Citroen, οι Loeb και Ogier περιορίστηκαν στην 4η και 7η θέση αντίστοιχα, γνωρίζοντας όμως ότι σε αυτού του είδους θα έχουν σημαντικό μειονέκτημα. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι κανείς από τους δύο δεν αρνήθηκε ότι πρωταρχικός στόχος είναι το βάθρο. Την ίδια ώρα, τα προβλήματα για τον Kimi Raikkonen, επίσης στην πρώτη του με το νέο DS3 WRC, δεν έλειψαν, αφού ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 είχε μία έξοδο, ευτυχώς χωρίς σημαντικές συνέπειες.

Ο αγώνας μπορεί να αρχίζει αύριο, αλλά σήμερα θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την πρώτη πραγματική αναμέτρηση με τα χρονόμετρα, αφού οι οδηγοί θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στη σούπερ ειδική του Karlstadt. Το πρώτο αυτοκίνητο αναμένεται στις 21:00 μμ ώρας Ελλάδας, με την προσέλευση του κόσμου στο στάδιο να αναμένεται αθρόα!