Με 4 κινητήρες και πανδαισία εξοπλισμού, το νέο Ιταλικό αριστούργημα ήρθε στην Ελλάδα «οπλισμένο» σαν αστακός για τη μάχη της κατηγορίας Δεν θα μιλήσουμε ξανά για το πόσο δύσκολο είναι να αλλάζεις ένα αυτοκίνητο που θεωρείται icon της κατηγορίας του. Το Panda άλλωστε δεν είναι απλά το πιο διάσημο, είναι ένα αυτοκίνητο ιστορικό με εκατομμύρια ιδιοκτήτες και φανατικούς οπαδούς. Μέσα σε μία φράση όμως θα πούμε ότι το νέο μοντέλο δεν έχασε απολύτως τίποτα από τον αυθεντικό χαρακτήρα του και συγχρόνως απέκτησε αρετές που το καθιστούν ικανό να ανταγωνιστεί και μοντέλα που παλιότερα έμοιαζαν εκτός συναγωνισμού.

 

Το μοντέλο έχει μεγαλώσει σε μήκος (3.65μ.) και πατάει με σιγουριά. Αντιμετωπίζει λακκούβες και εξογκώματα με… υπεροψία και προσφέρει στους επιβάτες όλα τα καλά μίας εντατικά ηχομονωμένης καμπίνας.

 

Panda Twinair ή Panda diesel?

Το Panda αποκτά και νέους κινητήρες και αυτή είναι η λεπτομέρεια που του δίνει έξτρα πόντους. Ο γνωστός 1200άρης των 69 ίππων και ο diesel 1.3 λίτρων 75 ίππων από την προηγούμενη έκδοση συνεχίζουν να ταιριάζουν γάντι στο μοντέλο. Είναι όμως η προσθήκη του βραβευμένου twinair των 900 κ.εκ που δίνει άλλο αέρα στο μοντέλο και κάνει την επιλογή μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου δύσκολο γρίφο. Ο twinair κινεί με άνεση και απίστευτα χαμηλή κατανάλωση το νέο Panda και του επιτρέπει (όπως και ο πετρελαιοκινητήρας) να ταξιδεύει με άνεση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Μετάφραση; Το νέο Panda δεν είναι απλά ένα αυτοκίνητο πόλης. Είναι ένα μοντέλο που θα ακολουθήσει με άνεση σε ταξίδια εκμεταλλευόμενο μάλιστα και την αυξημένη ευρυχωρία για επιβάτες αλλά και αποσκευές.

 

Ο μικρός twinair ταιριάζει γάντι στο μικρό μοντέλο και του δίνει τις απαραίτητες επιδόσεις. Στην περίπτωση του diesel διαπιστώσαμε ότι –προφανώς λόγω του έξτρα βάρους στον εμπρός άξονα- το μοντέλο πατάει με ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με μεγαλύτερη αμεσότητα.


Μέσα άλλαξαν όλα

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το σχεδόν ρετρό ταμπλό με τους τετραγωνισμένους κύκλους να υπάρχουν στα όργανα, στους αεραγωγούς ακόμα και στο τιμόνι! Θήκες υπάρχουν παντού για τα μικροπράγματα της καθημερινής μετακίνησης. Η ορατότητα εμπρός και πίσω είναι αυξημένη, ενώ τα υλικά είναι αναβαθμισμένα και οι δυνατότητες εξατομίκευσης του οχήματος πολλές. Μπορείτε να αποκτήσετε το Panda με διαφορετικούς χρωματισμούς όχι μόνο στις ταπετσαρίες του σαλονιού αλλά και στο ταμπλό, ενώ υπάρχει και μεγάλη λίστα με αξεσουάρ για κάθε ανάγκη.

Παράλληλα έχει αποκτήσει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές αλλά και ένα έξτρα φινιστρίνι στην τελευταία κολώνα για αυξημένη ορατότητα.

 

Δείτε το εταιρικό βίντεο (με αρκετές δόσεις συγκίνησης)




και το βίντεο της κατασκευής ενός Panda μέσα 4 λεπτά!




Ασφάλεια

Το νέο Panda προσφέρει 4 αερόσακους στον στάνταρ εξοπλισμό (εμπρός και παραθύρων που προστατεύουν το κεφάλι), ABS με B.A.S. (Brake Assist System), εμπρός ζώνες με προεντατήρες και ανάγνωση βάρους. Μπορεί ακόμα να τοποθετηθεί ESC (Electronic Stability Control) με Hill Holder system που κρατάει το φρένο δεσμευμένο για περίπου 2 δευτερόλεπτα στις ανωφέρειες μετά από ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Τα εμπρός καθίσματα έχουν εξοπλιστεί με σύστημα που εμποδίζει τη βύθιση του σώματος, ενώ τα πίσω έχουν isofix για τα παιδιά. Μετά το λανσάρισμα θα αρχίσει να προσφέρεται και το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας "Low Speed Collision Mitigation" (LSCM), που μπορεί να ανιχνεύσει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και να φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει για την αποφυγή του χτυπήματος.

 

Ευχάριστο να το κοιτάς και άλλο τόσο να το οδηγείς, το νέο Panda είναι πραγματικά νέο αλλά θα παραμείνει και σε αυτή τη γενιά του κλασσικό! Είναι λίγο μεγαλύτερο, ασφαλέστερο και πολυτελέστερο, διατηρεί όμως αυτούσιο τον ευχάριστο και πρακτικό χαρακτήρα του ενώ του αρέσουν και τα ταξίδια.