Ο όρος Γαλλική επανάσταση έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον από την στιγμή που πριν μερικά χρόνια η Citroen αποφάσισε να διεκδικήσει το μερίδιο αγοράς που της αναλογεί. Είναι όμως εύστοχος… για κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζει

Χαρακτηριστική περίπτωση το Citroen DS4. Μόλις το πήραμε στα χέρια μας μείναμε απλά ακίνητοι παρατηρώντας. Το ίδιο και όσοι περνούσαν από κοντά μας. Οι ερωτήσεις για το «τι είναι» και «πόσο κάνει» έπεφταν βροχή σε τέτοιο βαθμό που δεν έχει καταγραφεί για Citroen την τελευταία 20ετία! Οι περαστικοί δεν είχαν άδικο. Που να το είχαν οδηγήσει κιόλας!

 

Τι είναι το DS4; Ένας όρος δεν φτάνει να το χαρακτηρίσει. Ας πούμε όμως για οικονομία χώρου, ότι είναι ένα κουπεδοειδές 5πορτο hatchback tourer με crossoβερίζουσες τάσεις και αστικές αλλά και υπεραστικές φαντασιώσεις! Ακούγεται ψυχαναλυτικό αλλά δεν είναι άστοχο.

Το μήκος των 4.27 μέτρων, καθιστά το DS4 ιδανικό για την πόλη. Δεν είναι μεγάλο και μένει στις διαστάσεις των νέων κόμπακτ crossover που κατακλύζουν την αγορά. Δεν είναι όμως και μικρό. Το κέρδος στους εσωτερικούς χώρους έρχεται από το πλάτος που φτάνει τα 1.81 μέτρα. 

 

Οι επιλογές που οδηγούν στην… ευτυχία είναι αρκετές. Ξεκινάμε από τον καινούργιο (σε συνεργασία με BMW) υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.6 λίτρων και 200 ίππων με τις εκπληκτικά χαμηλές εκπομπές CO2 των 149 γραμμαρίων. Δεν υστερεί σε επιδόσεις με μόλις 7.9 δεύτερα για τα 10 από στάση και 235 χ.α.ω. τελικής με μέση κατανάλωση 6.4 λίτρων καυσίμου/100 χλμ! Ακολουθεί ο γνωστός 1.6 τούρμπο με τους 156 ίππους και φυσικά προσφέρεται και ο ατμοσφαιρικός 1.6 λίτρων με τους 120 ίππους ενώ υπάρχουν πετρελαιοκινητήρες 110 και 160 ίππων αλλά και ο «καθαρός» diesel eHDi των 110 ίππων με εκπομπές CO2 μόλις 114 γραμμάρια.

 

Ο 200άρης του DS4, φαίνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα πως είναι φτιαγμένος για όλες τις χρήσεις. Στην πόλη κινείται με άνεση και χαμηλή κατανάλωση, ενώ στα ανοιχτά κομμάτια, φορτώνει, φορτώνει και δεν σταματάει να φορτώνει χιλιόμετρα. Η πολύ καλή εικόνα του κινητήρα συνοδεύεται και από αντίστοιχα καλό στήσιμο όλου του μοντέλου. Το DS4 θα ακολουθήσει με άνεση σε σφιχτές διαδρομές με το γρήγορο τιμόνι του, θα τοποθετηθεί αποτελεσματικά σε κάθε στυλ οδήγησης και δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση.

 

Ακόμα και στην γρήγορη έκδοση των 200 ίππων, είναι πολύ οικονομικό και έχει ελάχιστες εκπομπές CΟ2 και άρα ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας. 149€ για την ακρίβεια. Έχει “ψυχή” και “στήσιμο” στο δρόμο που δεν περιμέναμε από ένα Citroen και καταφέρνει να βάλλει άλλο ένα λιθαράκι στην παγκόσμια πορεία της φίρμας.