Το αυτοκίνητο μοιάζει να έχει παλιώσει. Έχει αρχίσει να «ζητάει» και η αλλαγή είναι σχεδόν αναγκαστική. Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από ιδιώτη ή η ανταλλαγή σε έναν έμπορο είναι η πιο απλή λύση όταν η αγορά καινούργιου δεν μπορεί να υποστηριχθεί οικονομικά. Πρέπει όμως να είμαστε προσεκτικοί.

Πριν βάλουμε κάπου την υπογραφή μας πρέπει να ελέγξουμε ότι το «τέλειο» αυτοκίνητο έχει και άσπιλο παρελθόν ώστε να μην βρεθούμε προ δυσάρεστων και ακριβών εκπλήξεων.

 

Ψάξτε καλά την "ευκαιρία" που μόλις ανακαλύψατε. Ο έλεγχος στο χρώμα, τα ηλεκτρικά και τη συμπεριφορά του κινητήρα μπορεί να μοιάζουν δύσκολες στον ιδιώτη αλλά μόνο έτσι θα είστε σίγουροι. Αν δεν έχετε ιδέα, πάρτε κάποιον μαζί σας... που να έχει.

 

Η ώρα της ημέρας και ο χώρος που θα δείτε το αυτοκίνητο, έχουν μεγάλη σημασία. Πρέπει να είναι πρωί ώστε να όλα να φαίνονται καθαρά. Επίσης, αν αγοράζετε από ιδιώτη, προτιμείστε να δείτε το αυτοκίνητο στο σπίτι του πωλητή ώστε να ελέγξετε το ότι η διεύθυνση της άδειας ταιριάζει με αυτήν του σπιτιού. Σήμερα, αρκετοί «ξύπνιοι» κάνουν εμπόριο παριστάνοντας τον ιδιώτη.

 

Εξετάστε προσεκτικά το χρώμα. Η πιο απλή μέθοδος για να βρείτε στόκο από επισκευές, είναι να έχετε μαζί σας ένα μαγνήτη. Αν κάπου δεν κολλάει ο μαγνήτης από κάτω υπάρχει στόκος. Δείτε αν το χρώμα είναι ίδιο και χωρίς διαφορετικά «νερά» παντού και αν σας περισσεύουν μερικά χρήματα αγοράστε από το εμπόριο τις ειδικές συσκευές "διαβάσματος" του χρώματος.

Ελέγξτε τις ενώσεις των εμπρός φτερών με το χώρο του κινητήρα και σηκώστε την μοκέτα στο πορτ μπαγκάζ για να δείτε από κάτω. Δεν πρέπει να υπάρχουν ίχνη επισκευής. Φυσικά ούτε σκουριά. Κοιτάξτε προσεκτικά τα λάστιχα γύρω από όλα τα παράθυρα. Ίχνη από χρώμα αποδεικνύουν ότι έχει γίνει φτηνή επισκευή και βάψιμο

 

Ίσως σας ακουστεί τραβηγμένο, αλλά δοκιμάστε όλα τα ηλεκτρικά. Φώτα, φλάς, κόρνες, ηχοσύστημα, θερμαινόμενοι καθρέπτες ή καθίσματα αν υπάρχουν, κλιματισμό, ηλεκτρική οροφή και παράθυρα, καθαριστήρες. Αν κάτι από αυτά χρειάζεται επισκευή πρέπει να το ξέρετε πριν συμφωνήσετε στην τιμή.

 

Η έρευνα κάτω από το καπό δεν είναι εύκολη για τον αδαή. Ένας φρεσκοπλυμένος κινητήρας μπορεί να φαίνεται υπέροχος αλλά μπορεί επίσης να κρύβει και κάποια διαρροή. Βάλτε μπροστά το αυτοκίνητο και ακούστε τους ήχους. Είναι στρωτοί και σταθεροί; Μήπως οι στροφές παίζουν; Μετά την βόλτα σας σβήστε και ξαναβάλτε μπροστά το μοτέρ. Ακούγεται ίδιο; Για καλό και για κακό ζητείστε να ελεγχθεί το αυτοκίνητο από συνεργείο και καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιο εξουσιοδοτημένο.

 

Τα ελαστικά είναι σημαντικά. Όχι για το αν έχουν την λογική φθορά αλλά για να σας δώσουν πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο οδηγήθηκε το αυτοκίνητο. Μήπως έχουν ασύμμετρη φθορά; Θα χρειαστείτε (τουλάχιστον) ευθυγράμμιση.

 

Ελέγξτε το εσωτερικό. Μήπως βλέπετε σημάδια από υγρασίες; Οι ζώνες ασφαλείας είναι σε καλή κατάσταση και λειτουργούν ομαλά; Δείτε προσεκτικά το τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και τα πεντάλ. Από την εμπειρία σας μήπως μοιάζουν πιο φθαρμένα απ’όσο θα έπρεπε να είναι σύμφωνα με τα χιλιόμετρα του κοντέρ; Δυστυχώς πολλοί  γυρίζουν πίσω τα χιλιόμετρα για να πωλήσουν ακριβότερα ένα ταλαιπωρημένο αυτοκίνητο. Μην τους κάνετε τη χάρη.

 

Τέλος, μη διανοηθείτε να αγοράσετε αυτοκίνητο αν δεν το βγάλετε βόλτα. Τουλάχιστον για 20 χιλιόμετρα σε κανονικό δρόμο αλλά και σε γρήγορο δίκτυο ώστε να μπορέσετε να επιταχύνετε να φρενάρετε και να νιώσετε το αυτοκίνητο. Αν σας το αρνηθούν, τότε μάλλον έχετε πάρει το μήνυμα…