Στη Βραζιλία, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, κατάφερε να πάρει την καρό σημαία και να διατηρηθεί στο κυνήγι του τίτλου. Όμως, οι Μαρκ Γουμπερ και Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισαν στη 2η και 3η αντίστοιχα, περιορίζοντας το χαμόγελο του Γερμανού.

Ο μοναδικός που έχασε έδαφος ήταν ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος από την τρίτη θέση έπεσε τέταρτος και πλέον αποζητά ένα θαύμα, ώστε να ζήσει μέρες του 2008, όταν και πανηγύρισε τον πρώτο του τίτλο.

Η βαθμολογία στην πρώτη πεντάδα  έχει διαμορφωθεί μετά τον αγώνα του Ιντερλάγκος ως εξής:

1. Αλόνσο 246
2. Γουμπερ 238
3. Φέτελ 231
4. Χάμιλτον 222
5. Μπάτον 199

Πλέον, ο πρωταθλητής θα κριθεί στις τελευταίες στροφές του Άμπου Ντάμπι, μιας και οι  διαφορές των (κυρίως) τριών πρώτων είναι ελάχιστες, ενώ το σενάριο της ισοβαθμίας είναι πολύ πιθανό να πάρει σάρκα και οστά. Τί πρόκειται να γίνει τότε;

Βάσει της παραγράφου 6.5 των κανονισμών της FIA (παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού) πρωταθλητής είναι εκείνος που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς (λογικό). Σε περίπτωση ισοβαθμίας, κριτήριο αποτελούν οι νίκες που έχει ο κάθε πιλότος.

Αν πάλι υπάρχει ισοπαλία και εκεί, τότε οι δεύτερες θέσεις αποτελούν το αμέσως επόμενο νόμιμο κριτήριο της FIA, για την ανάδειξη του μεγάλου νικητή. Επειδή... παίζει και το σενάριο να μην αρκεί ούτε η δεύτερη θέση, τότε θα εξετασθεί το πόσες φορές έχουν κατακτήσει την 3η και 4η θέση.

Ο Αλόνσο χρειάζεται την 2η θέση για να στεφθεί πρωταθλητής αδιαφορώντας για το τι θα κάνουν οι δύο άλλοι διεκδικητές. Ο Γουέμπερ θέλει νίκη και τον Αλόνσο  από την 5η θέση και κάτω. Σε μια τέτοια εξέλιξη, οι δύο πιλότοι θα ισοβαθμήσουν με 256 βαθμούς, έχοντας τις ίδιες 1ες θέσεις (από 5), τις ίδιες 2ες (από 2), τις ίδιες 3ες (από 3) αλλά ο Φέτελ έχει μια περισσότερη 4η θέση (3 έναντι 2 του Αλόνσο). Αν τώρα επαναληφθεί το σκηνικό της Βραζιλίας, τότε Φέτελ και Γουέμπερ ισοβαθμούν με τον Γερμανό να υπερτερεί σε πρώτες θέσεις (5-4) και να παίρνει τον τίτλο .