Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης δημιούργησε νέα διλλήματα στους υποψήφιους αγοραστές. Η μειωμένη κατανάλωση των diesel είναι συν, αλλά η τσιμπημένη τιμή αγοράς βάζει σε σκέψεις και πολλούς υπολογισμούς.

Υπάρχουν όμως μοντέλα , όπως της Mercedes εν προκειμένω, που οδηγήσαμε πρόσφατα και μας έβαλαν σε σκέψεις καθώς η τιμή τους είναι τόσο κοντινή ώστε η σύγκριση πρέπει να περάσει σε άλλα επίπεδα. Η βενζινοκίνητη Β200 (26.500€) και η πετρελαιοκίνητη Β180 (27.600€), απέχουν η μία από την άλλη μόλις 1000 ευρώ.

Ποιο να αγοράσουμε;

 

Κινητήρες-Επιδόσεις

Η βενζινοκίνητη έκδοση έχει μικρότερο κινητήρα, 1.6 λίτρων που αποδίδει 156 ίππους και πραγματικά κινεί πολύ γρήγορα το αμάξωμα. Η diesel 180CDi από την άλλη , από το μεγαλύτερο κινητήρα των 1,8 λίτρων αποδίδει μόνο 109 ίππους. Στο δρόμο όμως η αίσθηση δεν απέχει πολύ έστω και αν οι επιδόσεις  διαφέρουν αρκετά στα χαρτιά (B200 Β.Ε. 0-100: 8.6’’ Τελ.Ταχ: 220 χ.α.ω. – Β180CDI 0-100:10.9’’ Τελ.Ταχ: 190 χ.α.ω.) Η αιτία είναι η προθυμία του πετρελαιοκινητήρα να ανεβάσει στροφές και το γεγονός ότι οι 109 ίπποι αποδίδονται στις 3.200 σ.α.λ στην diesel έκδοση ενώ στις 5.300 σ.α.λ. στην βενζινοκίνητη. Ούτως ή άλλως όμως, η αποστολή του μοντέλου δεν είναι η σπορ οδήγηση οπότε οι διαφορές στις επιδόσεις δεν είναι ικανές να ωθήσουν προς τη μία ή την άλλη επιλογή.

 

Κατανάλωση-Εκπομπές

Φτάνοντας στην κατανάλωση, αυτός που θα επιλέξει την diesel B Class θα νιώσει αμέσως τη διαφορά. Με μέση κατανάλωση στα 4.4 λ./100χλμ. (Β200: 5.9 λ./100χλμ.) η μικρή Mercedes σχεδόν δεν ζητάει βενζίνη. Στα συν της 180CDI είναι φυσικά και οι εκπομπές ρύπων που είναι μόλις 114 γρ./χλμ. έναντι 138 της Β200. Ο οδηγός της diesel έκδοσης θα επωφεληθεί άρα και από τη μειωμένη τιμή του diesel και από την χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και θα επιβαρυνθεί με λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Στα πλην του diesel, εντάσσονται τα κατά τι αυξημένα ασφάλιστρα λόγω κυβισμού.

 

Οδήγηση

Στο δρόμο, είναι που τα δύο μοντέλα είναι διαφορετικά. Και τα δύο παραμένουν ευκολοδήγητα και σβέλτα αλλά η βενζινοκίνητη Β200 έχει πιο στιβαρή αίσθηση και σχεδόν επιτρέπει και σπορ κόλπα αφού τα κόκκινα στο στροφόμετρο είναι αρκετά πιο ψηλά. Η Β180CDI από την άλλη, θέλει να οδηγηθεί σε χαμηλές στροφές όπου μπορεί να ξεδιπλώσει τις αρετές της (κατανάλωση κ.α). Δεν είναι ότι δεν μπορεί να «γκαζώσει». Αντίθετα, ο πετρελαιοκινητήρας, αν πιεστεί, πραγματικά σε κολλάει στο κάθισμα. Παράλληλα είναι και πολύ ευχάριστη στα ταξίδια όπου η 6η ταχύτητα επιτρέπει στο μοτέρ απλά να γουργουρίζει ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και να μην επιβαρύνει την κατανάλωση.

 

Τελικά;

Δύο μοντέλα, δύο αποστολές. Η επιλογή θα ήταν πιο εύκολη αν η Mercedes δεν είχε ρίξει τόσο χαμηλά τις τιμές των diesel μοντέλων της. Τώρα, με τα δύο μοντέλα να χωρίζονται από μόλις 1000 ευρώ, δεν υπάρχει το δίλλημα της απόσβεσης της διαφοράς τιμής. Έτσι, η τελική επιλογή κατά τη δική μας άποψη έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τις οδηγικές διαθέσεις του κατόχου. Αν η αποστολή του οχήματος θα είναι οικογενειακή, με «αστικά» ψώνια και μεταφορά… παιδιών, η πετρελαιοκίνητη Β180 είναι μονόδρομος. Αν όμως ο οδηγός είναι νεότερος και ανήσυχος και απλά θέλει  ένα πρακτικό όχημα «όλα σε ένα» η Β200 παίρνει κεφάλι καθώς παραμένει εντυπωσιακά οικονομική σε κατανάλωση, προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις και έχει ελάχιστα αυξημένο κόστος χρήσης.

 

Χρήστος Δασκαλόπουλος