Συνεχίστηκε και το Μάιο η κατακόρυφη πτώση της αγοράς αυτοκινήτου με τις απώλειες ακόμα και σε σχέση με το ομολογουμένως «δύσκολο» 2011 να φτάνουν το 47.3% και τις πωλήσεις να ανέρχονται σε μόλις 5.314, έναντι 10.076 τον Μάιο του 2011.

Σε αυτό το δραματικό σκηνικό, όπου όλες οι εταιρείες υπολογίζουν τις απώλειές τους, μοναδική φίρμα που μπορεί να χαμογελά, είναι η Citroen που βρέθηκε πρώτη στις πωλήσεις το Μάιο με 566 ταξινομήσεις ή αλλιώς το 10,7% ολόκληρης της Ελληνικής αγοράς. Πίσω της βρέθηκε η Opel με 540 ταξινομήσεις και το 10.4% της αγοράς και τρίτη η VW με 471 ταξινομήσεις και το 8.9% της αγοράς.

 

Για να κατανοήσει κάποιος το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του αυτοκινήτου και το σημερινό μέγεθος της Ελληνικής αγοράς, πρέπει να γυρίσει μερικά χρόνια πίσω, όπως το 2007, οπότε μόνο τον Μάιο είχαν πουληθεί 29.000 αυτοκίνητα, ενώ το πρώτο 5μηνο του 2007 η αγορά μετρούσε ήδη 130.000 ταξινομήσεις! Σήμερα, το 5μηνο του 2012 «γράφει» συνολικά 26.902 ταξινομήσεις!

 

Η πορεία της αγοράς συνεχίζει να ακολουθεί τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις ή μάλλον παλινδρομήσεις στη χώρα με αποτέλεσμα οι αγορές αυτοκινήτων να αναβάλλονται ενόψει των εξελίξεων… που ποτέ δεν έρχονται! Θα ασχοληθεί άραγε κάποιος με τον κλάδο αυτό που δίνει δουλειά σε δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και έχει χτυπηθεί αλύπητα από λανθασμένες επιλογές που δεν απέδωσαν;

 

Χρήστος Δασκαλόπουλος