"Νεκρή πόλη" θα είναι η Αθήνα το φθινόπωρο με την εφαρμογή του νέου πράσινου δακτυλίου.

Από την 1η Σεπτεμβρίου θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα μόνο αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων μέχρι 140 γραμμάρια CO2 ενώ τα υπόλοιπα θα κυκλοφορούν εκ περιτροπής.

 

Αυτό που δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα, είναι ο πιο αυστηρός "μικρός" πράσινος δακτύλιος, στο κέντρο της πόλης,  στον οποίο θα απαγορεύεται εξολοκλήρου η κυκλοφορία αυτοκινήτων που δεν πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές!

 

Με αυτά ως δεδομένα, εκατομμύρια οδηγοί μπορεί να βρεθούν «εκτός κυκλοφορίας» μαζί με τα αυτοκίνητά τους!

 

Εσύ ξέρεις αν το Ι.Χ σου θα μπαίνει στο δακτύλιο ή θα βρεθείς προς εκπλήξεως;

 

Δες την πλήρη λίστα με τις εκπομπές όλων των μοντέλων της Ελληνικής αγοράς στο συνημμένο pdf και κάνε την κίνησή σου πριν να είναι αργά!

 

Εκπομπές CO2 των μοντέλων της Ελληνικής Αγοράς

 

 

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ

 

Ο νόμος προβλέπει τη δημιουργία ενός μικρού δακτυλίου στο κέντρο, όπου θα επιτρέπεται αποκλειστικά η κυκλοφορία των υβριδικών αυτοκίνητων, καθώς επίσης των IΧ και των φορτηγών, τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.

Στο μεγάλο δακτύλιο θα επιτρέπεται μόνο η κυκλοφορία λεωφορείων και φορτηγών μεταγενέστερων του 1990. Ωστόσο, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος ενός έτους, όπου η απαγόρευση θα ισχύσει για τα οχήματα προ του 1984.

Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών.

Στη συνέχεια κάθε χρόνο θα αποσύρονται από την κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο τα αυτοκίνητα που θα συμπληρώνουν τα 22 χρόνια κυκλοφορίας.

Όσα οχήματα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.