Τι σχέση έχει το νέο 500L με το αγαπημένο μας 500αρακι και τι καινούργιο έχει να προσφέρει στο κοινό; Είναι μικρό; Μεγάλο; Πρακτικό; Funky; Όλα τα παραπάνω μαζί ή τίποτα απο αυτά;

Αποφασίσαμε να μάθουμε και πετάχτηκαμε στο Τορινο για να συμμετάσχουμε στην πανευρωπαική παρουσίαση.

 

Εκεί οι  Ιταλοί μας υπενθύμισαν εκτός από το να φτιάχνουν καλο εσπρέσο, πίτσα και αυτοκίνητα, ξέρουν να κάνουν και πολύ καλές παρουσιάσεις. Και με αυτό εννοούμε ότι η παρουσίαση ηταν σαν ένα θεατρικό έργο  όπου αντί να αλλάζουν τα σκηνικά, άλλαζε θέση η κερκίδα των θεατών η οποία προχωρούσε σε μια ατέλειωτη ευθεία προς το επόμενο σκηνικό!

 

Τι είναι λοιπόν το 500L; Είναι σίγουρα κάτι το διαφορετικό. Εξωτερικά είναι αρκετέ σαφείς οι παραπομπές στο μικρό απλό 500. Και οι διαφορές όμως είναι τόσες πολλές που και πάλι διαφοροποιούν τα μοντέλα. Η δική μας γνώμη είναι ότι τουλάχιστον το εμπρός μέρος του 500L περιέχει αναφορές στο μελλοντικό 500αρακι όταν η εταιρεία πάρει την δύσκολη απόφαση να το κανει λίφτινγκ.

 

Πίσω, η σχεδίαση είναι πιο minimal με τα μικρά φωτιστικά σώματα να μην φτάνουν για να δώσουν σην πίσω πόρτα ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα. Θα θέλαμε κάτι περισσότερο εκεί, αλλά επειδή οι ιταλοί μας άφησαν για μερικά δευτερόλεπτα να δούμε και το μελλοντικό 4κινητο μοντέλο του 500L μάλλον φυλάνε για αυτήν την έκδοση τα καλά.

 

 

Όπως και να έχει, το 500L είναι ένα, αν όχι εντυπωσιακό, τουλάχιστον διαφορετικό αυτοκίνητο. Και αντί να λέμε αυτοκίνητο ίσως θα μπορούσαμε να πούμε αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, αφού το 500L είναι πραγματικά Laaaaaarge, έστω και αν το μήκος του περιορίζεται σε 4,1 μέτρα.

 

Ακολουθεί στην ουσία την σχεδιαστική φιλοσοφία του Panda με τις πινελιές του 500. Το αποτέλεσμα είναι ένα σχεδόν τετράγωνο όχημα με έξυπνες κυρτές γραμμές που κρύβουν το μέγεθος. Στο εσωτερικό όμως, η άνεση δεν κρύβεται. Ακόμα και η απόσταση μεταξύ οδηγού και στη οδηγού θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Όσο για τους πίσω, αυτοί μπορούν να απολαύσουν υπέροχα ταξίδια μαζί με τις αποσκευές τους.

 

Το σαλόνι του 500L έχει στοιχεία από όλο το γκρουπ. Το τιμόνι και το χειρόφρενο είναι από το Panda, τα χειριστήρια του κλιματισμού  απο τη giulietta και τα διάφορα κουμπιά μαζί με τις οθόνες, απο το υπόλοιπο γκρουπ.

 

Αυτό που είναι ολοκαίνουργιο και φαίνεται, αλλά και ακούγεται, είναι η μεγάλη οθόνη αφής 5  ιντσών που φιλοξενεί όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για το αυτοκίνητο και λειτουργεί με ευκολία και ταχύτητα ενώ περιλαμβάνει και τις ρυθμίσεις του καλύτερου ήχοσυστήματος σε αυτοκίνητο που έχουμε ακούσει εδώ και χρόνια. Το μυστικό λέγεται Beats Audio και όσοι ξέρουν περι τίνος πρόκειται, αντιλαμβάνονται ότι η μουσική εμπειρία στο 500L είναι απόλυτη. Εκτός απο πολλά ηχεία περιλαμβάνει και κλήσεις  και audio streaming  μεσω Bluetooth.

Και για να μην αφήσουμε αναπάντητο και οι τίτλο του άρθρου... Ναι, το 500L κανει και καφέ, με ειδικό αξεσουάρ Lavazza που τοποθετείται σε ειδική θέση και δουλεύει με κάψουλες. Σας φτάνουν αυτά ή θέλετε να μάθετε και πως πηγαίνει στο δρόμο; Διαβάστε παρακάτω.

 

Φτάνοντας στην οδήγηση του νέου μοντέλου και έχοντας διανύσει αρκετά χιλιόμετρα σε πόλη και autostrada, μπορούμε να πούμε ότι για το χαρακτήρα και την αποστολή του μοντέλου, οι διαθέσιμοι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης ταιριάζουν στο αμάξωμα. Το 500L και στις δυο περιπτώσεις μπορεί να κινηθεί γρήγορα αλλά και οικονομικά στην πόλη αλλα και σε υπεραστικές διαδρομές.

Με τον δυνατό twinair κινητήρα των 0.9λίτρων και 105 ίππων, το 500L  κινείται με άνεση σε κάθε περίπτωση. Στην εθνική, ένα ταξίδι με περίπου 130-140 χ.α.ω. είναι παιχνιδάκι, ενώ και στα 160, το 500L δεν θα πει όχι.

Η εκδοχή με τον διάσημο πετρελαιοκινητήρα Multijet με τα 85 άλογα, παρέχει εντυπωσιακή κατανομή ροπής και ταιριάζει επίσης στο αμάξωμα, δίνοντάς του, παρά τα λιγότερα άλογα, πολύ καλή κατανομή ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών.

 

Το 500L είναι πολύ ήσυχο στο εσωτερικό του, κάτι που και οι εκπρόσωποι της Fiat μας τόνισαν αλλά και εμείς το βιώσαμε στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι είναι ταιριασμένο με το χαρακτήρα του μοντέλου και δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, ενώ το αμάξωμα παίρνει κλίσεις, αλλά όχι ώστε να ενοχλούν, αλλά απλά να δίνουν τη δυνατότητα για κίνηση και σε πιο δύσκολα εδάφη, όπως π.χ ένας χωματόδρομος σε Ελληνικό νησί.

 

Ύστερα από μία ημέρα συντροφιάς με το 500L μπορούμε να δηλώσουμε ότι η επιλογή εξέλιξης του μοντέλου ήταν σωστή από την εταιρεία. Το 500L είναι ένα νέο αλλά ώριμο αυτοκίνητο που μπορεί να υποστηρίξει άνετα τόσο μία οικογένεια (400 λίτρα χώρου αποσκευών με τα καθίσματα στη θέση του) όσο και έναν ανήσυχο εργένη ή ένα νέο ζευγάρι. Είναι διαφορετικό, είναι ικανό και είναι και οικονομικό και στην καταναλωση και στην τιμή, αφού όταν έρθει στην Ελλάδα σε λίγο καιρό, θα ξεκινά ίσως και κάτω από τα 16.000 ευρώ! Τώρα, θα αναμένουμε και την έκδοση 4Χ4 που σίγουρα θα έρθει σε λίγο καιρό.

 

Χρήστος Δασκαλόπουλος