Μετά το facelift των οχημάτων της, η Volvo αποφάσισε να κατασκευάσει νέους 4κύλινδρους turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, για να εξοπλίσει τα μοντέλα της μέχρι το 2015.

Σύμφωνα με επίσημες πηγές, ο υβριδικός κινητήρας, που χρησιμοποιήθηκε στο V60, καθώς κι η γενικότερη αντίληψή της Volvo, για βελτίωση των μηχανικών συνόλων της, σηματοδότησε την έναρξη ενός νέου τμήματος παραγωγής κινητήρων. Το ορόσημο για την ανάπτυξη της εταιρείας αποτελεί πλέον το ολοκαίνουργιο VΕΑ (Volvo Engine Architecture), το οποίο θα εγκαινιάσει την παραγωγή μιας οικογένειας 4κύλινδρων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, με στόχο να εξοπλίσει τα ανανεωμένα μοντέλα της εταιρείας στη διετία 2013-2015.

Μάλιστα, οι πρώτες εκδόσεις των κινητήρων ξεκίνησαν να παράγονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Skövde της Σουηδίας.

Ακολουθώντας επομένως η Volvo μια παρόμοια στρατηγική με άλλες εταιρείες, προσάρμοσε τα δεδομένα, ώστε να κατασκευάζει στο ίδιο πλαίσιο παραγωγής, τόσο τους diesel, όσο και τους βενζινοκινητήρες, εξοικονομώντας χρήματα και χρόνο.

Ταυτόχρονα, η Volvo ανακοίνωσε ότι έχει επενδύσει περίπου δύο δισεκατομμύρια κορώνες (¤ 233εκατ. ευρώ) στο εργοστάσιο της Skövde για την παραγωγή των νέων κινητήρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο τμήμα VEA θα δημιουργήσει 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, που θα συνδυάζονται με ένα σύστημα ηλεκτροκίνητης μετάδοσης, για περισσότερη οικονομία και καλύτερη απόδοση. Αντικαθιστώντας λοιπόν τους προηγούμενους οκτώ κινητήρες. Τα νέα δεδομένα θα εισαχθούν, αρχής γενομένης από το φθινόπωρο στα μοντέλα S60, V60, XC60, V70, XC70 και S80.

Εξάλλου, το επόμενο βήμα για τη σουηδική εταιρεία θα είναι η εισαγωγή μιας νέας σπονδυλωτής πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture), η οποία θα χρησιμοποιηθεί σε μια ποικιλία μοντέλων ξεκινώντας από το XC90 το 2014. Η νέα πλατφόρμα σχεδιάζεται παράλληλα με την οικογένεια κινητήρων της VEA.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι πολύ πρόσφατα η Volvo έκανε facelift στα περισσότερα μοντέλα της και συγκεκριμένα στα S60, V60, XC60, V70, XC70 και S80, προσφέροντάς τους μια πιο μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση.
Ο άνεμος λοιπόν ανανέωσης στα μηχανικά μέρη, έχει ήδη «φυσήξει», ως προς τον εξωτερικό σχεδιασμό στα μοντέλα S60, V60 και XC60, αφού τοποθετήθηκαν μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, τα οποία μοιάζουν με εκείνα των V70, XC70 και S80.

Επιπρόσθετα, τοποθετήθηκε μια πιο φαρδιά εμπρός γρίλια, ενώ τη θέση τους έχουν πλέον στη μάσκα του αυτοκινήτου και σε οριζόντια θέση, τα φώτα ημέρας για το S 60 και V60. Αντίθετα, στο XC60, τα φώτα ημέρας βρίσκονται σε κάθετη διάταξη.

Όσον αφορά στα V70, XC70 και S80, έχουν επανασχεδιαστεί και έχουν τοποθετηθεί -σε γραμμή πλέον- τα φώτα ημέρας.