To νέο Mitsubishi Space Star (φωτό)

To νέο Mitsubishi Space Star (φωτό)

 

Το νέο Space Star αποτελεί τη νέα πρόταση της Mitsubishi στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Το πρώτο προϊόν που προέρχεται από τη νέα και καινοτόμο πλατφόρμα “Global Small” της MMC, το νέο Space Star έχει τα παρακάτω βασικά χαρακτηριστικά:

Μία αρχιτεκτονική + ένα εργοστάσιο + ένα αυτοκίνητο για όλο τον κόσμο. Δεν είναι μία προσφορά ‘χαμηλού κόστους’ της MMC, αλλά ένα ορθολογιστικό / ουσιαστικό προϊόν για μία ραγδαία αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά μικρών αυτοκινήτων: Αναδυόμενη μεσαία τάξη σε αναπτυσσόμενες χώρες. Πελάτες που ενδιαφέρονται για το λειτουργικό κόστος σε αναπτυγμένες αγορές.

Λαμβάνοντας υπόψη τις περιβαλλοντικές (εκπομπές CO2) και τις οικονομικές (λειτουργικό κόστος) προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι παγκόσμιοι πελάτες, το ερευνητικό τμήμα MMC R&D κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η έννοια του ‘μικρού αυτοκινήτου’ απαιτούσε πλήρη επαναπροσδιορισμό.

Επί πολλά χρόνια στυλοβάτης της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, η κατηγορία B αυξάνεται τώρα σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, με προβλεπομένη παγκόσμια αύξηση  33% μεταξύ 2010 και 2015 (από 12,1 εκατομμύρια μονάδες σε 16,1 εκατομμύρια)*, γεγονός που υποστηρίζεται από τις συγκλίνουσες τάσεις:

  • Η αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη στις αναδυόμενες αγορές αναζητά ένα ευρύχωρο, ποιοτικό βασικό μοντέλο από μία αξιόπιστη παγκόσμια μάρκα.
  • Οι πελάτες που ενδιαφέρονται για το κόστος στις ώριμες αγορές, είναι έτοιμοι να επιλέξουν ένα μικρότερο μοντέλο για μικρότερο λειτουργικό κόστος (φόροι, κατανάλωση, ρύποι,…), χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους, χαρακτηριστικά, ποιότητα και οδηγησιμότητα.

 

 

Μέση Ανατολή

& Αφρική

 

Κεντρική

& Νότια Αμερική

 

ASEAN

 

Βόρεια Ασία

 

Ρωσία

 

AUS/NZ

 

Ευρώπη

 

NAFTA

 

Ιαπωνία

 

2010*

 

1,0M

 

2,3M

 

1,3M

 

1,6M

 

0,6M

 

0,1M

 

4,2M

 

0,5M

 

0,5M

 

2015*

 

1,3M

 

2,9M

 

1,9M

 

2,2M

 

1,1M

 

0,2M

 

4,6M

 

1,3M

 

0,5M

 

Η ευρωπαϊκή αγορά προσφέρει μία ακόμα πιο ενδιαφέρουσα προοπτική, αφού εδώ η κατηγορία Β ξέφυγε από τη βασική φιλοσοφία της τα τελευταία 20 χρόνια, με μία υπερπληθώρα προϊόντων συχνά μεγαλύτερων διαστάσεων που θύμιζαν μοντέλα της Ευρωπαϊκής κατηγορίας C.

Με γνώμονα αυτό, το ζητούμενο για την MMC δεν ήταν να δημιουργήσει ένα φθηνό, φτωχό ή ‘χαμηλού κόστους’ όχημα αλλά ένα αποδοτικό προϊόν με τη διάσημη ποιότητα και αξιοπιστία της Mitsubishi Motors* - επιστρέφοντας στις ρίζες της κατηγορίας Β.

Γεφυρώνοντας την απόσταση μεταξύ των σημερινών κατηγοριών Α και Β, το New Space Star μήκους 3,71 m προτίθεται να επεκτείνει τη βάση πελατών της Mitsubishi Motors στην Ευρώπη σαν ένα Entry μοντέλο της κατηγορίας Β – ανεξάρτητα αν πρόκειται για το κύριο ή το δεύτερο όχημα της οικογένειας – με τα πιο σύγχρονα προϊοντικά χαρακτηριστικά όπως:

  • Χαμηλό λειτουργικό κόστος (κατανάλωση & εκπομπές ρύπων ρεκόρ) + αξιοπιστία J
  • Ευρυχωρία + πρακτικότητα
  • Value for money (τιμή αγοράς έναντι λειτουργικού κόστους & χαρακτηριστικών)

Και ενώ η κατανομή του target group μεταξύ ανδρών/γυναικών είναι ακόμα σε πολύ προκαταρκτικό στάδιο , η Mitsubishi Motors προβλέπει μία κατανομή σε όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος στην Ευρώπη γυναικών/ανδρών 54/46.

Μεταξύ άλλων, η Mitsubishi Motors κατατάχθηκε  3η στη 2012 Vehicle Ownership Satisfaction StudySM  (VOSS) μία έρευνα για την ικανοποίηση των ιδιοκτητών οχημάτων των J.D. Power & Associates και του AUTO TEST στη Γερμανία.

Προτεραιότητα στην απόδοση

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία εξέλιξης του New Outlander, η προσέγγιση “engineering-first” του νέου Space Star μεταφράζεται σε αποδοτικές λύσεις και κορυφαία αποτελέσματα για την κατηγορία (από 4,0 l/100km, από 92 g/km, 0.27 Cd, από 845 kg, κλπ,…):

  • Σημαντική μείωση βάρους
  • Προηγμένη αεροδυναμική
  • Κινητήρες υψηλής απόδοσης

Με δεδομένο ότι μία μείωση του βάρους της τάξεως του 10% μπορεί να οδηγήσει σε 6,5% χαμηλότερη κατανάλωση* και κατ’ επέκταση σε χαμηλότερους ρύπους, ήταν προφανές για τους μηχανικούς της Mitsubishi Motors ότι μία σημαντική μείωση του συνολικού βάρους του Global Small έναντι του μέσου όρου της Κατηγορίας B ήταν σημαντική για την επίτευξη των φιλόδοξων περιβαλλοντικών στόχων της MMC που τέθηκαν στο “Jump 2013”.

Και ενώ η μείωση βάρους είναι η επόμενη μεγάλη πρόκληση για όλους τους μηχανικούς αυτοκινήτων,  παίρνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις στους αυστηρούς περιορισμούς ενός μικρού αυτοκινήτου όπου 1) είναι πιο δύσκολο να εντοπίσεις τις περιττές μάζες σε σχέση με ένα μεγάλο αυτοκίνητο, ενώ 2) οι περιορισμοί κόστους / τιμής / ευκολίας σέρβις απαγόρευαν την εύκολη οδό που ήταν η χρήση εξωτικών υλικών (αλουμίνιο, ανθρακονήματα, συνθετικά,…). Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το New Space Star μήκους μόλις 3,71 m.

Επομένως, η ευφυής μηχανολογία απαιτεί η όποια ρεαλιστική λύση να βασίζεται σε ένα όχημα αυτής της κατηγορίας μεγέθους, και τιμής χωρίς θυσίες στην ασφάλεια, την ποιότητα, την αξιοπιστία και την άνεση. Ακριβώς αυτή τη μέθοδο ακολούθησε το τμήμα R&D της MMC για το Global Small όπου η δομική βελτιστοποίηση και η εκτενής χρήση προηγμένων πάνελ από ατσάλι υψηλής αντοχής έχει σαν αποτέλεσμα αισθητή μείωση του βάρους με ελάχιστο μόνο 845 kg, κάτι που συμβάλλει στην οικονομία του καυσίμου και τις εκπομπές CO2.

Στην πράξη και συγκρινόμενο με το προηγούμενο μοντέλο κατηγορίας Β της Mitsubishi Motors, το Colt, αυτό σημαίνει εξοικονόμηση περίπου 120 kg – όχι μόνο λόγω μικρότερου μεγέθους – από τα εξής:

Πλαίσιο:            - 40kg (εμπρός + πίσω ανάρτηση ή φρένα, για παράδειγμα)

Αμάξωμα:         - 40 kg (κέλυφος ή πόρτες για παράδειγμα)

Σύστημα κίνησης:- 40 kg (κινητήρας, M/T ή CVT για παράδειγμα)

 
   
 
   
 
   

Το αμάξωμα του νέου Space Star επιβεβαιώνει την προσοχή που δόθηκε από την ομάδα αεροδυναμικής σχεδίασης με πλείστες προηγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που εξομαλύνουν το σχήμα συνολικά – π.χ. το στρογγυλεμένο εμπρός τμήμα με το στενό αεραγωγό, ενώ το πλήρες τάσι βοηθά στη μείωση των συντελεστών Cd κατά 0.007, έναντι παρόμοιων διαστάσεων ζαντών αλουμινίου 14”.

Η ενεργειακή απόδοση του New Space Star συνεχίζεται και κάτω από το καπό με μία νέα γενιά κινητήρων που εξελίχθηκαν ειδικά για το Global Small project: 3κύλινδροι 12βάλβιδοι βενζινοκινητήρες 1.0 και 1.2 MIVEC DOHC:

Ελαφρύτεροι από τους αντίστοιχους 4-κύλινδρους, αυτοί οι αλουμινένιοι κινητήρες είναι και πιο αποδοτικοί από τις προηγούμενες 3-κύλινδρες μονάδες της Mitsubishi για το Colt, κάτι που οφείλεται κυρίως στα εξής:

Το βελτιστοποιημένο σχήμα και η χύτευση είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της μάζας κατά 6,5% στο μπλοκ και 9% στην κυλινδοκεφαλή

Στη μείωση των τριβών του κινητήρα όπου ήταν δυνατόν (Μικρότερη τάση ελατηρίων βαλβίδων, ασύμμετρες ποδιές εμβόλων επικαλυμμένες με ρητίνη, νέα σχεδίαση του καλύμματος της καδένας για βελτιστοποίηση της αντλίας λαδιού, κλπ).

Εισαγωγή του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής MIVEC* της MMC

*Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system          

Συμπαγές σύστημα ψύξης (με οφέλη στην αεροδυναμική, το βάρος, κλπ,

Ελαφρύ σύστημα εξαγωγής με μικρότερο σιλανσιέ (8 lt. έναντι 15 lt.του Colt) και κρυφή απόληξη

Η χαμηλότερη κατανάλωση επέτρεψε τη χρήση μικρότερου πλαστικού ρεζερβουάρ καυσίμου 35 lt.  (έναντι του ατσάλινου 45 lt. του Colt)

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι θέματα κόστους, βάρους, περιπλοκότητας και NVH σε συνδυασμό με την έλλειψη απήχησης εκτός Ευρώπης, απέκλεισαν την εξέλιξη και υιοθέτηση κινητήρων Diesel για το New Space Star.

  • Υψηλής απόδοσης κιβώτια: 5 M/T: αυτή η νέα, μικρότερη και ελαφρύτερη μονάδα συμβάλλει επίσης στην οικονομία του καυσίμου μέσω μικρότερου όγκου λαδιού (χαμηλού ιξώδους) σε σχέση με τον ανταγωνισμό, πιο μακριά σχέση τελικής μετάδοσης (3.550 έναντι. 4.158 για ένα παρόμοιο Colt), κλπ,.
  • INVECS-III CVT: μικρότερη και ελαφρύτερη από την προηγούμενη μονάδα CVT που τοποθετείται στο Colt της Ιαπωνικής αγοράς, το κιβώτιο αυτό ξεχωρίζει επίσης με τα εξής χαρακτηριστικά:
    • Ευρεία κλιμάκωση σχέσεων 4.007~0.550 για καλύτερες επιδόσεις ΚΑΙ οικονομία καυσίμου
    • Επίπεδος μετατροπέας ροπής με πιο μαλακό αποσβεστήρα στάτη (συμπλέκτης) για καλύτερη οικονομία καυσίμου
    • Ενσωματωμένο ψυγείο λαδιού (υγρόψυκτο).
    • Συμβατό με Auto Stop & Go (AS&G)
    • Καλύτερη ανάλυση οδηγικών χαρακτηριστικών σε κατηφόρα (με αποτέλεσμα λιγότερο φρενάρισμα) ή σε ανηφόρα (αυξάνοντας τις στροφές ανεβάσματος σχέσης).
    • Εισαγωγή ενός ελέγχου νεκράς “Idle Neutral Control” για ελαχιστοποίηση των απωλειών τριβών του CVT από την αντίστασης του μετατροπέα ροπής ελέγχοντας το συμπλέκτη εμπρόσθιας κίνησης με τον κινητήρα στο ρελαντί και τον επιλογέα στη θέση “D” – όπως στο New Outlander:

Συνολικά, ο συνδυασμός προηγμένης αεροδυναμικής + σημαντικής μείωσης βάρους + κινητήριων συνόλων υψηλής απόδοσης απέφεραν τιμές ρεκόρ για την κατηγορία, τόσο σε οικονομία καυσίμου όσο και σε ρύπους:

 

Ισχύς

Ροπή

0-100 km/h

Κατανάλωση καυσίμου

(μικτός κύκλος)

Εκπομπές CO2

(μικτός κύκλος)

νέο Space Star

1.0 5M/T AS&G

 

71 ps

 

88 Nm

 

13”6

 

4,0 l/100km

 

92 g/km

νέο Space Star

1.2 5M/T AS&G

 

80 ps

 

106 Nm

 

11”7

 

4,1 l/100 km

 

96 g/km

 

Ζωηρές επιδόσεις

Η απόδοση του νέου Space Star δεν συνίσταται μόνο στα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων στην κατηγορία του.

Ο συνδυασμός του ελαφρού αμαξώματος, της προηγμένης αεροδυναμικής και του πολύ πρόθυμου 3-κύλινδρου κινητήρα χαμηλών τριβών μεταφράζεται σε ζωηρές επιδόσεις με ομαλή λειτουργία:

 

νέο Space Star

1.0 5M/T

νέο Space Star

1.2 5M/T

νέο Space Star

1.2 CVT

0-100km/h

13”6

11”7

12”8

Τελική ταχύτητα (όπου επιτρέπεται)

172

180

173

Έξυπνα χαρακτηριστικά

Η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, σε χρώματα, ταπετσαρίες, εφαρμογή, φινίρισμα και έξυπνα χαρακτηριστικά.

Επενδυμένο (ανάλογα με τις αγορές ή τα μοντέλα) με εντυπωσιακή ταπετσαρία Black & Ivory, το εσωτερικό του νέου Space Star έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ορθολογιστικό και αποδοτικό (piano black και ασημί ένθετα παρόλα αυτά), χρησιμοποιώντας ανθεκτικά, ματ υλικά που συναρμολογούνται με προσοχή όπως όλα τα Ιαπωνικά προϊόντα.

Η φιλικότητα προς το χρήστη θεωρήθηκε σημαντική κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εξέλιξης με έξυπνα χαρακτηριστικά, πέρα από το αυτόματο A/C, το προηγμένο σύστημα πλοήγησης με ενσωματωμένο ηχοσύστημα (DVD/CD-Rom), αισθητήρες βροχής και φωτός ή κάμερες οπισθοπορείας, όπως το One Touch Start System, η θύρα USB, οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι, κλπ,…

Σύστημα παραγωγής

Για πολλά χρόνια, η Mitsubishi Motors εφαρμόζει μεθόδους και συστήματα που επιτυγχάνουν τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας εξέλιξης και παραγωγής στα εργοστάσιά της σε όλο τον κόσμο.

Στον τομέα της παραγωγής, η εφαρμογή του συστήματος “Mitsubishi Motors Production Way” (MMPW) προϋποθέτει αυστηρό έλεγχο ποιότητας σε όλες τις παραγωγικές μονάδες, μέσω μιας διαδικασίας «ολοκλήρωσης σταθμού εργασίας» όπου μόνον εξαρτήματα με μηδενικά σφάλματα επιτρέπεται να περνούν στον επόμενο σταθμό εργασίας στη γραμμή συναρμολόγησης.

Με το “Global Small” project, η Mitsubishi Motors κάνει ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για βελτίωση της ποιότητας παραγωγής.

Επειδή το New Space Star είναι νέο μοντέλο που παράγεται σε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στην Ταϋλάνδη, όλα τα αυτοκίνητα υπόκεινται σε τελικό έλεγχο από έμπειρους Ιάπωνες ελεγκτές, πέραν του κανονικού ελέγχου. Αυτοί εκπαιδεύουν επίσης και καθοδηγούν το προσωπικό του εργοστασίου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο