O Sergio Perez έκανε την έκπληξη και έσπασε το σερί της Red Bull, σημειώνοντας τον ταχύτερο φετινό χρόνο στην Καταλονία, στην 3η ημέρα του τελευταίου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης πριν την έναρξη της σεζόν.

Ο 21 ετών Μεξικανός που φέτος θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1, κινήθηκε ταχύτερα απ’ ότι ο Sebastian Vettel εχθές, κατά τη διάρκεια προσομοίωσης κατατακτήριων δοκιμών το πρωί. Ωστόσο, ο Perez σημείωσε το χρόνο του με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli, τη στιγμή που οι περισσότερες ομάδες χρησιμοποιούν μονάχα τη σκληρή και τη μαλακή, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες στα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν. Το απόγευμα, η Sauber είχε προγραμματίσει να διεξάγει προσομοίωση αγώνα, η οποία όμως διακόπηκε λόγω ενός προβλήματος στο KERS της Ferrari, που κόστισε στην ομάδα τουλάχιστον μια ώρα. Ο Perez προκάλεσε και την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, όταν σταμάτησε στην έξοδο των pits 15 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, αν και το πρόβλημα δεν ήταν σοβαρό, καθώς ο Μεξικανός πρόλαβε να επιστρέψει στην πίστα.

Στη 2η θέση κατετάγη ο Felipe Massa με τη Ferrari, 3/10 του δλ. πίσω από τον Perez. O Βραζιλιάνος, που συμπλήρωσε τα περισσότερα χιλιόμετρα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό σήμερα, πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα το απόγευμα και σύγκρινε διαφορετικές εκδόσεις εμπρός αεροτομής. Ογδόντα άνθρωποι της Scuderia είναι παρόντες στη Βαρκελώνη και μεταξύ τους τα υψηλόβαθμα τεχνικά στελέχη Aldo Costa, Νικόλας Τομπάζης και Pat Fry. Ο Massa δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις που παρουσίασε η Ferrari στην 150ο Italia έφεραν περισσότερη αρνητική άντωση και πρόσφυση. To αεροδυναμικό πακέτο που χρησιμοποιεί αυτή την εβδομάδα στη Βαρκελώνη η Ferrari, είναι πάνω-κάτω αυτό με το οποίο θα αγωνιστεί στην Αυστραλία, σύμφωνα με τον Massa. Ο Βραζιλιάνος ονόμασε τη Red Bull ως το φαβορί στο ξεκίνημα της σεζόν.

Πίσω από τη Ferrari βρέθηκε ο Mark Webber με τη Red Bull, ο οποίος από την πλευρά του δήλωσε ότι η Ferrari δείχνει πολύ δυνατή μέχρι στιγμής στις χειμερινές δοκιμές. Οι Massa και Webber ολοκλήρωσαν σήμερα την τελευταία προσωπική τους ημέρα χειμερινών δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν. Το πρωί, οι δυο οδηγοί βρέθηκαν σε παράλληλα προγράμματα. Σε stint ενός γύρου που πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα από τους δυο οδηγούς, ο Massa κινήθηκε στο 1:22.991 και ο Webber στο 1:23.120. Έπειτα, αμφότεροι έκαναν stint 5-6 γύρων και διατηρώντας πάντοτε υπ’ όψη τις άγνωστες μεταβλητές του φορτίου καυσίμου και γόμας ελαστικών, σας παραθέτουμε τους χρόνους, που σημειώθηκαν ταυτόχρονα:Webber-23.7, 23.7, 24.1, 24.9, 25.3, Massa-27.7, 23.2, 24.2, 24.3, 24.6. Webber-22.4, 23.2, 23.5, 23.8, 23.4, Massa-30.6, 22.8, 24.0, 24.2, 23.8, 24.4. Eίναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι σε αυτά τα δυο stint, ο Massa έκανε έναν αργό πρώτο γύρο, ενώ ο Webber πίεζε στο όριο από την πρώτη στιγμή. Πάντως, ο Webber δήλωσε ότι οι σημερινοί χρόνοι του δεν ήταν ιδιαίτερα καλοί: «Τα μεγάλα μας stint δεν ήταν τόσο καλά σήμερα όσο αυτά που κάναμε μερικές ημέρες πριν, αλλά καταλάβαμε τι κάναμε σήμερα. Γενικά, αυτή την εβδομάδα κάναμε πολλά, πολλά βήματα προόδου. Όσον αφορά την προετοιμασία της ομάδας, είναι η καλύτερη που είχαμε, όσον αφορά την αξιοπιστία και την κατανόηση του μονοθεσίου, αλλά υπάρχει ακόμα πολύς, πολύς δρόμος. Ευελπιστούμε να μην είμαστε πολύ μακριά από τη Ferrari στο ξεκίνημα, και θα συνεχίσουμε από εκεί».

Ο Rubens Barrichello κατετάγη στην 4η θέση και παρά το γεγονός ότι προκάλεσε δυο κόκκινες σημαίες, συμπλήρωσε 105 γύρους σήμερα, δοκιμάζοντας το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο της Williams. Αργά το απόγευμα, ο Βραζιλιάνος σταμάτησε στην πίστα, λόγω αστοχίας σε ένα εξάρτημα της πίσω ανάρτησης που είχε διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Η Williams αναμένεται να υιοθετήσει τη λύση των προεκταμένων απολήξεων εξατμίσεων που εκτείνονται έως τα ακριανά κανάλια του διαχύτη, την οποία διαθέτουν ήδη Red Bull και Ferrari. O τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael, δήλωσε ότι η ομάδα δοκίμασε πολλές λύσεις στο CFD, και αυτή αποδείχθηκε η καλύτερη. Ο Barrichello δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις της FW33 την έχουν κάνει πιο σταθερή και προσέθεσε ότι φέτος η ομάδα βρίσκεται σε πολύ καλύτερη φόρμα από πέρυσι. «Τα πάντα προετοιμάζονται πολύ καλύτερα. Καταφέραμε τα πάντα, εκτός από το KERS, το οποίο φαίνεται ότι δεν έχει προβλήματα τη μια ημέρα, και την άλλη παρουσιάζει εκατοντάδες βλάβες, και έτσι, δεν ξέρεις που βρίσκεσαι» (όσον αφορά την εξέλιξη του συστήματος), είπε ο Βραζιλιάνος. Ο Barrichello ελπίζει ότι η Williams θα ξεκινήσει τη σεζόν χρησιμοποιώντας KERS και πιστεύει ότι οι περισσότερες ομάδες αμφιταλαντεύονται αν θα έχουν το σύστημα ή όχι στους πρώτους αγώνες. Σήμερα, ο Βραζιλιάνος δε χρησιμοποιούσε KERS, λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπισε η ομάδα εχθές με το σύστημα.

Τον 5ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Michael Schumacher με την Mercedes, o οποίος έμεινε ευχαριστημένος από τις αναβαθμίσεις της Mercedes και δήλωσε ότι είχε μια παραγωγική ημέρα. Εντούτοις, η Mercedes έχει δεχθεί κριτική για το γεγονός ότι θα παρουσιάσει τις αναβαθμίσεις της MGP W02 τμηματικά, δηλαδή σε «δυο δόσεις», καθώς κάθε εξάρτημα είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε συνεργασία με όλο το υπόλοιπο μονοθέσιο. Όταν το πακέτο δεν είναι πλήρες, δεν παρέχει ακριβή δεδομένα και σωστή εικόνα στον οδηγό. Αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι αναφέρεται πως η Mercedes έχει το μικρότερο μεταξόνιο του grid, αφού είναι 5 εκ. πιο κοντό από αυτό της Ferrari, υπολείπεται 9 ελ. σε σύγκριση με την Red Bull, ενώ η McLaren βρίσκεται στο άλλο άκρο, με 27 εκ. μακρύτερο μεταξόνιο από την MGP W02.

Κακή ημέρα είχε η Renault, που είχε προγραμματίσει να καλύψει απόσταση αγώνα με τον Vitaly Petrov το πρωί, πριν αναλάβει τα πηδάλια ο Nick Heidfeld το απόγευμα. Ωστόσο, ο Petrov δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του, λόγω ενός προβλήματος με το KERS της Renault.

Μεταξύ των δυο Renault, βρέθηκε ο Heikki Kovalainen, που οδήγησε το απόγευμα την Lotus. To πρωί, ο team mate του, Jarno Trulli, πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις 6 γύρους πριν ξεκινήσουν τα προβλήματα... Η ομάδα είχε τοποθετήσει καινούργιο κιβώτιο στην Τ128 εχθές το βράδυ, ωστόσο, από την πρώτη στιγμή, η καινούργια μονάδα παρουσίασε υψηλή πίεση, αναγκάζοντας τους μηχανικούς να την αντικαταστήσουν εκ νέου. Στη συνέχεια, η Lotus ανακάλυψε διαρροή νερού στο ψυγείο, το οποίο είχε πάθει ζημιές κατά την μεταφορά του από το εργοστάσιο στο Hingham της Αγγλίας, έως τη Βαρκελώνη. Ο Trulli παραδέχθηκε ότι ο τομέας αξιοπιστία εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχίες στη Lotus, καθώς «υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που δεν είναι σωστά», όπως δήλωσε ο Ιταλός οδηγός.

Στην 9η θέση κατετάγη ο Adrian Sutil με η Force India, o οποίος πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα με το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο της VJM04, που παρουσιάζει αναβαθμίσεις στην περιοχή των εξατμίσεων.

Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Jaime Alguersuari, ο οποίος πραγματοποίησε αμέτρητα pit stop, καθώς η Toro Rosso προετοιμάζεται πυρετωδώς σε αυτό τον τομέα, που φαίνεται ότι θα είναι πολύ σημαντικός στους φετινούς αγώνες.

Ο Jerome D'Ambrosio βρέθηκε στην προτελευταία θέση, έχοντας καταφέρει να πραγματοποιήσει προσομοίωση αγώνα, παρά το πρόβλημα πίεσης καυσίμου που αντιμετώπισε αργά το πρωί.

TAGS