Οδηγώντας το νέο Opel Insignia

Οδηγώντας το νέο Opel Insignia

Πριν οργώσουμε τους ελληνικούς δρόμους με το νέο Opel Insignia, πήραμε μία πρώτη γεύση από τη δεύτερη γενιά του μεσαίου οικογενειακού της μάρκας επί γερμανικού εδάφους.

Πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα του στην αγορά, που έφερε νέα δεδομένα στη κατηγορία, είχε έρθει η ώρα για αναβάθμισή. Ωστόσο αυτή είναι και έπρεπε να είναι, ουσίας, στα σημεία, χωρίς να αλλάζει το γνωστό χαρακτήρα του Insignia. Εμπλουτίζοντας όμως τη γκάμα και με πιο οικονομικούς κινητήρες.

Αισθητικά, οι σχεδιαστές από το Ράσελχαϊμ, θέλησαν να διαφοροποιήσουν τη γενικότερη αίσθηση που αφήνει το Insignia, να του δώσουν όψη χαμηλότερη και φαρδύτερη. Τι έκαναν λοιπόν; Διατηρώντας βασικά στοιχεία του σχεδιαστικού του DNA ώστε να αναγνωρίζεις με τη πρώτη ματιά πως είναι Insignia, άλλαξαν τους προφυλακτήρες, το ίδιο και τη γρίλια στο εμπρός μέρος, απλώνοντας και χαμηλώνοντας τη. Αυτή πλαισιώνεται από πλήρως ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που ακολουθούν το ίδιο μοτίβο με αυτά του οπίσθιου μέρους. Συγκεκριμένου χαρακτήρα ώστε ακόμα και τη νύχτα, αυτό το σχέδιο με τη χαρακτηριστική γωνία να μαρτυρά ότι πρόκειται για το νέο Insignia. Στο πίσω μέρος, τα δύο φωτιστικά σώματα συνδέονται από μία οριζόντια μπάρα χρωμίου.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο πολλές, με γνώμονα την εργονομία αλλά και τον εκσυγχρονισμό. Στη νέα κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών μέσω της οποίας έχετε πρόσβαση στα προηγμένα συστήματα infotainment (όπως άλλωστε και μέσω των διακοπτών στο τιμόνι αλλά ακόμα και φωνητικών εντολών). Παρότι η οθόνη πλέον καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος, ο αριθμός κουμπιών έχει περιοριστεί αισθητά, καθιστώντας το όλο σύνολο πολύ πιο εύκολο στη χρήση. Λιγότερα κουμπιά, μικρότερη σύγχυση – ειδικά εν κινήσει. Ανάλογη εξέλιξη έχουμε και στον πίνακα οργάνων του νέου Insignia, που πλέον περιλαμβάνει ως επί το πλείστον ψηφιακές ενδείξεις.

Σε ό,τι αφορά στη ποιότητα του εσωτερικού, ήταν ήδη αξιοσημείωτη αλλά έχει ανέβει ένα κλικ πιο πάνω, με άριστη συναρμογή και χρήση δέρματος Nappa, που δίνει αίσθηση πολυτέλειας.

Στο… χαλί που αποτελούν οι δρόμοι στη Γερμανία, το νέο Insignia φάνταζε αθόρυβο, πατώντας γερά στο βρεγμένο οδόστρωμα, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνετες διαδρομές – τομέας στον οποίο και η πρώτη γενιά είχε αξιοσημείωτες επιδόσεις. Εχθρός του καλού όμως λένε πως είναι το καλύτερο, έτσι όπως μας τόνισαν οι τεχνικοί της Opel, υπήρξε αρκετή δουλειά και στον τομέα του πλαισίου και των αναρτήσεων.

Το νέο Insignia, διατίθεται σε 4θυρες και 5θυρες σεντάν επιλογές αλλά και ως Sports Tourer. Σε επίπεδα τέσσερα εξοπλισμού: Insignia, Business, Edition και Cosmo.

Στα των κινητήρων, οι επιλογές είναι πολλές, ενδιαφέρουσες και σαφώς οικονομικότερες από τις μονάδες που χρησιμοποιούνταν στη προηγούμενη γενιά. Όμως οι περισσότερες θα προκαλούσαν δισταγμό στο ελληνικό κοινό που δύσκολα πλέον τολμά να ανέβει πάνω από τα 1800cc.

Στις δημοφιλής diesel επιλογές, η Opel προσφέρει το Insignia με τον 2λιτρο CDTI Ecoflex που συνδυάζεται με σύστημα start/stop και 6άρι μηχανικό κιβώτιο, αποδίδει 140 PS, καίει στη σεντάν έκδοση 3.7lt/100km και κρατά τις εκπομπές ρύπων στα 99 g/km, με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Δίλιτρο μεν, ενδιαφέρουσα επιλογή δε με το κόστος απόκτησής του να ξεκινά από τα 27.870€. Από εκεί και πέρα, έχουμε τον 2λιτρο CDTI Ecotec των 163 PS που συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και τον κορυφαίο στη γκάμα 2.0 lt BiTurbo CDTI των 195 PS.

Στους βενζινοκινητήρες ξεκινάμε από την επιλογή του αναβαθμισμένου υπέρ-τροφοδοτούμενου 1400άρη Ecotec των 140 PS. Είναι η πιο οικονομική σε απόκτηση επιλογή με εφαλτήριο τα 19.110€ με απόσυρση στην έκδοση σεντάν, σίγουρα θα τραβήξει το αγοραστικό κοινό ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως προσφέρεται και σε σαφώς οικονομικότερη σε χρήση LPG έκδοση, επιλογή που σίγουρα μπορεί να βρει αποδέκτες.

Απ’ όλη τη γκάμα, η επιλογή που εμείς ξεχωρίσαμε είναι αυτή με τον νέας γενιάς, 1600άρη SIDI Ecotec κινητήρα. Βγάζει 170 PS και κινεί με άνεση το βαρύ αμάξωμα, με όπλο τα 25.5 kgm ροπής. Πρόκειται για μονάδα άμεσου ψεκασμού, με τα αρχικά της να προέρχονται από το «Spark Ignition Direct Injection», διαθέτει εξελιγμένη τουρμπίνα, ενώ οι τεχνικοί της Opel καμαρώνουν πολύ για αυτό αλλά και το μειωμένο του βάρος λόγω της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου.

Ολοκληρώνοντας τα του Insignia, ένα επιτυχημένο μοντέλο που αποτελούσε σημαντική πρόταση στη κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών, έγινε πιο φρέσκο εμφανισιακά, εξοπλίστηκε καλύτερα, διατήρησε ποιότητα εντός αλλά και στο δρόμο και είναι καθ’ όλα έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ OPEL INSIGNIA 4d SEDAN 1.6 SIDI
Κινητήρας: 1598cc
Ισχύς: 170 PS στις 4.250 rpm
Ροπή: 25,5 kgm στις 1.650-4.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.571 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.842/1.856/1.498 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 152.90
Τιμή: 24.370€ (22.940€ με απόσυρση)

Πηγή: newsauto.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο