Το νέο SUV της Honda (φωτό)

Το νέο SUV της Honda (φωτό)

Το Honda CR-V, το οποίο αποτελεί ένα από τα αρχέτυπα της κατηγορίας των SUV, ήρθε και στην ελληνική αγορά, όντας πιο σύγχρονο, πιο «φρέσκο», μικρότερο σε διαστάσεις, όχι όμως και σε χώρους.

Η έκδοση με την οποία η εισαγωγική εταιρεία θεωρεί ότι έχει τα στοιχεία για να κατακτήσει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας των πωλήσεων, είναι η προσθιοκίνητη με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων. Ο κινητήρας i-DTEC της συγκεκριμένης έκδοσης έχει σχεδιαστεί από την αρχή, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο προϊόν της τεχνολογίας Honda Earth Dreams, καλύπτοντας τα όρια της Ε.Ε. Euro 5, που ισχύουν ήδη από το 2010. Με την βοήθεια υπερτροφοδότη Garrett 4ης γενιάς, ο οποίος διαθέτει μεταβλητά πτερύγια, αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ενώ το μεγάλο του πλεονέκτημα, ως είθισται, είναι η εκμετάλλευση της μέγιστης τιμής ροπής (30,6 χλγμ) στις χαμηλές στροφές περιστροφής. Παράλληλα, συγκρινόμενος με τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων είναι ελαφρύτερος κατά 47 κιλά, μία μείωση που οφείλεται στην χρησιμοποίηση ελαφρύτερων υλικών (μπλοκ και κυλινδροκεφαλή κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο), ενώ και τα κινούμενα μέρη (πιστόνια, έμβολα, μπιέλες και εκκεντροφόροι) είναι μικρότερου βάρους. Επίσης έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και οι τριβές του κινητήρα, λόγω κυρίως της επανασχεδίασης της ποδιάς των εμβόλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μείωση των τριβών του νέου κινητήρα στις 1.500 σ.α.λ. είναι κατά 40% μικρότερη σε σχέση με αυτόν των 2,2 λίτρων.

Μόνο θετικές είναι οι εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά του προσθιοκίνητου CR-V 1.6 i-DTEC. Από τα πρώτα μέτρα που διανύεις, εντύπωση κάνει το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα, εντέλει όμως το συνηθίζεις. Βάζεις σε λειτουργία τον κινητήρα και διαπιστώνεις την απουσία κραδασμών και συντονισμών, ένα σύνηθες φαινόμενο στις προηγούμενες γενιές κινητήρων diesel. Άμεσος στην απόκρισή του στο γκάζι, χωρίς ουσιαστικά turbo lag και κενά στην απόδοσή του και βέβαια ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το συνολικό βάρος του αμαξώματος είναι κρατημένο σχετικά χαμηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας(1.541 κιλά) με αποτέλεσμα ο κινητήρας να τα καταφέρνει αρκετά καλά, και μάλιστα στην πράξη αποδεικνύεται πιο ελαστικό από ό,τι περιμένει κανείς. Τραβάει ικανοποιητικά από χαμηλά, έχει χαμηλή κατανάλωση και αξιοποιεί σωστά το εξελιγμένο για την περίπτωση 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το αυτοκίνητο παρουσιάζεται στιβαρό στο δρόμο και οι ανεπιθύμητες ταλαντώσεις περιορίζονται στο ελάχιστο. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συμπεριφέρεται με ακρίβεια ακόμα και κάτω από πίεση. Φυσικά δεν αρκεί μόνο ένα κιβώτιο ούτε περιμένει κανείς εντυπωσιακές επιταχύνσεις και ρεπρίζ, ιδίως αν έχει γευτεί τις αρετές άλλων μοντέλων της αγοράς, με σαφώς μεγαλύτερη ισχύ, όμως η αμεσότητα απόκρισης, η γραμμικότητα απόδοσης και η παραδοσιακή ευστροφία του diesel κινητήρα δίνουν στο νέο CR-V τόση ψυχή ώστε να μην το κακολογήσεις. Οι επιδόσεις του είναι καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2", τελική ταχύτητα: 182 χλμ./ώρα), που για να επιτευχθούν θα πρέπει να νιώθεις συχνά την επαφή του γκαζιού με το πάτωμα. Αντίστοιχα αυξάνεται και η κατανάλωση, σε σχέση με τα 4,5 λίτρα/100 χλμ. (εκπομές ρύπων CO2: 119 γρ./χλμ.) που δηλώνει ο κατασκευαστής. Με την βοήθεια του Idle Stop και του Eco Assist, το CR-V βελτιώνει τις τιμές κατανάλωσης, ενώ το οικολογικό πρόσωπο του εκδηλώνεται ακόμα περισσότερο πιέζοντας τον πράσινο διακόπτη ECON (επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και την λειτουργία του κλιματισμού). Aυτό που είναι εμφανές οδηγώντας το CR-V είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση. Ταξιδεύεις γρήγορα και ήσυχα, ενώ το δεύτερο καλό είναι ότι δεν αντιμετωπίζεις τις ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης, καθώς οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και τα συνεμπλόκ με υγρή σιλικόνη έχουν ως αποτέλεσμα το απροβλημάτιστο φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Και βέβαια ακόμα και αν ξεπεράσεις τα υψηλά όρια, το στάνταρ ESP επεμβαίνει διακριτικά χωρίς να διαταράσσει την ασφάλεια.

Το τρίπτυχο «εμφάνιση, ποιότητα, χώροι» συνεχίζει να πρωταγωνιστεί. Η σχεδίαση του αμαξώματος εντυπωσιάζει με το σχήμα και τα φουσκώματα στα φτερά, υιοθετώντας τη δική του ταυτότητα, όπως και το εσωτερικό, τόσο με την ποιότητα των υλικών, που βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας, όσο και με τη σχεδίαση, όπου δεσπόζει το «δύο επιπέδων» ταμπλό. Επίσης, το τιμόνι και το ανθρωποκεντρικό ταμπλό συνθέτουν μια πολύ καλή θέση οδήγησης. Ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις μειώθηκαν, ο χώρος για τους επιβάτες είναι πλουσιότερος. Χωροταξικά, και το 4ης γενιάς ιαπωνικό SUV προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ τα 589 λίτρα του χώρου αποσκευών το τοποθετούν στην κορυφή τη κατηγορίας. Επίσης η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει τα 1.669 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πισω καθίσματα.

Η τιμή του νέου CR-V 1.6 i-DTEC ξεκινά από τα 27,170 για τη βασική έκδοση Comfort και 28,470 για την έκδοση Elegance, πάντα με το όφελος της κρατικής απόσυρσης.

Πηγή: gazzeta.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο