Αμφιβολίες για την αξιοπιστία των τούρμπο στην F1

Αμφιβολίες για την αξιοπιστία των τούρμπο στην F1

Η σημαντικότερη αλλαγή για το 2014 στη Formula 1 είναι η επαναφορά του τούρμπο στους κινητήρες των μονοθέσιων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αρκετές αμφιβολίες για την αξιοπιστία τους. 

Στις 28 Ιανουαρίου ξεκινούν οι δοκιμές της Formula 1 στην ισπανική πίστα, Jerez. Αυτό σημαίνει ότι όποιες ομάδες πάρουν μέρος στις πρώτες δοκιμές, έχουν ήδη ετοιμάσει τα νέα τους μονοθέσια με τα μηχανικά σύνολα τους να εξοπλίζονται πλέον με τούρμπο, το οποίο αποτελεί την μεγαλύτερη αλλαγή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού για το 2014. Όλα τα μονοθέσια πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές της FIA για να πάρουν μέρος, ωστόσο υπάρχουν αρκετές φήμες που κυκλοφορούν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, που αναφέρουν πως η εν λόγω αλλαγή στους κινητήρες θα έχει ως αποτέλεσμα μια «καταστροφική» αγωνιστική σεζόν. 

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Mercedes, Toto Wolff, ο οποίος θέλει να «καθησυχάσει» την άποψη των ΜΜΕ, ανέφερεται ότι μπορεί να υπάρξουν κάποια προβλήματα με τους νέους κινητήρες, που θα επιλυθούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Jerez και δεν είναι τόσο… τραγικά τα πράγματα όσο τα παρουσιάζουν οι δημοσιογράφοι. 

Αξίζει να αναφέρουμε, ότι οι μηχανικοί κάθε ομάδας έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξη και κατασκευή των νέων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων από πέρυσι, ενώ αρκετοί ήταν και εκείνοι που άρχισαν τα πρότζεκτ τους, πριν την επίσημη ανακοίνωση από τη FIA. Έτσι, είχαν το χρόνο να ξεκινήσουν από ένα…. λευκό χαρτί και να σχεδιάσουν κάτι το αξιόπιστο και ανταγωνιστικό ταυτόχρονα. Φυσικό όμως είναι –όπως ανέφερε και ο Wolff- ότι δεν μπορεί να μην παρουσιάσουν (οι νέοι κινητήρες) κανένα απολύτως πρόβλημα ολόκληρη τη σεζόν, αφού υπήρχαν αρκετά περιστατικά δυσλειτουργιών και φέτος και γενικά όλα τα χρόνια μέχρι τώρα στην ιστορία της F1. Το πρόβλημα δεν πρέπει να επικεντρώνεται όμως στους νέους κανονισμούς, ότι δηλαδή δεν είναι ασφαλείς οι κινητήρες, αλλά στους μηχανικούς κάθε ομάδας που κατασκευάζουν τους εκάστοτε κινητήρες. 

Όπως λέει όμως και το λαϊκό ρητό… «κοντός ψαλμός αλληλούια», αφού στις 28 Ιανουαρίου θα πάρουμε μία πρώτη «τουρμπάτη» γεύση από τους νέους κινητήρες, μιας και τα μονοθέσια αρκετών ομάδων θα ολοκληρώσουν (;) 100 γύρους στην ισπανική πίστα, Jerez.

Πηγή: autotriti.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο