Η πολύμηνη αναμονή του χειμώνα έφτασε πλέον στο τέλος της. Ομάδες, αναβάτες και μηχανικοί ολοκλήρωσαν τη δουλειά του χειμώνα με το διήμερο δοκιμών στο Κατάρ και είναι όλοι πανέτοιμοι να ριχτούν στη μάχη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP 2011.

Το φετινό πρωτάθλημα MotoGP τόσο στο αγωνιστικό του ημερολόγιο όσο και στους κανονισμούς δεν έχει αλλάξει σημαντικά. Το νυχτερινό Κατάρ ανοίγει την αυλαία του πρωταθλήματος και γενικά μικρές αλλαγές έχουν γίνει, ωστόσο ένα μεγάλο θέμα που έχει προκύψει είναι το αν και πότε θα πραγματοποιηθεί το Ιαπωνικό GP.

Για τον αγώνα του Κατάρ πάντως υπάρχουν ενδιαφέρουσες αλλαγές. Η δράση στο Losail άρχισε την Πέμπτη και όχι την Παρασκευή όπως συνηθίζεται, με τους αναβάτες των 125cc και της Moto2 να πραγματοποιούν τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Από την άλλη οι αναβάτες του MotoGP θα πραγματοποιήσουν μόνο τη μία περίοδο δοκιμών τους. Την Παρασκευή οι ρόλοι αντιστρέφονται καθώς το MotoGP  κάνει δύο περιόδους δοκιμών και οι μικρότερες κατηγορίες μία περίοδο. Τo Σάββατο θα έχουμε τις κατατακτήριες όλων των κατηγοριών, ενώ τα 125cc και Moto2 θα πραγματοποιήσουν και το πρωινό τους ζέσταμα (!). Την Κυριακή τέλος θα έχουμε το μεγάλο αγώνα για τις τρεις κατηγορίες αφού προηγηθεί το ζέσταμα της MotoGP.

Ο κανονισμός των 6 κινητήρων παραμένει στη MotoGP, κάτι που σημαίνει ότι κάθε αναβάτης θα έχει στη διάθεσή του 6 κινητήρες για όλη τη χρονιά. Οι κανονισμοί δεν έχουν αλλάξει σε γενικές γραμμές καθώς όλοι περιμένουν το 2012 όταν και θα επιστρέψουν τα πρωτότυπα των 1000cc.

Η ώρα της Honda

Ο χειμώνας που μας πέρασε είχε τεράστιο ενδιαφέρον για δύο βασικούς λόγους: Τον Rossi στην Ducati και τον Stoner στη Honda. Τα σχόλια και τα άρθρα που γράφτηκαν για τους δύο αναβάτες στη διάρκεια του χειμώνα ήταν αντιδιαμετρικά αντίθετα καθώς ο μεν Rossi ζορίστηκε αρκετά με τον τραυματισμό και τη νέα του μοτοσικλέτα, ενώ ο Stoner αντίθετα βρήκε άμεσα τον τρόπο να κινηθεί γρήγορα με την RC212V. Από τις δοκιμές της Βαλένθια, όταν για πρώτη φορά οδήγησε την Repsol Honda, ο Casey Stoner έδειξε τις δυνατότητές του. Και στη Μαλαισία ο Αυστραλός ήταν πολύ γρήγορος και μάλιστα στο δεύτερο τριήμερο έσπασε τα χρονόμετρα. Στο Κατάρ δεν έγινε κάτι διαφορετικό και ο Stoner κυριάρχησε για μια ακόμα φορά φτάνοντας στο τετραήμερο του Losail καλύτερα προετοιμασμένος από όλους. Η απόδοσή του στο Κατάρ ήταν  ανέκαθεν καλή και παρότι πέρυσι σημείωσε πτώση όταν ήταν πρώτος, φέτος φαντάζει ως το μεγάλο φαβορί για τη νίκη.

Στη Honda όμως δεν είναι μόνο ο Stoner, που έκανε τη διαφορά, αλλά από κοντά τον ακολούθησε και ο Dani Pedrosa. Ο Ισπανός είχε πρωταρχικό στόχο να ξεπεράσει στη διάρκεια του χειμώνα το πρόβλημα τραυματισμού που είχε πέρυσι και από ό,τι φαίνεται τα κατάφερε καλά σε αυτόν τον τομέα. Στις δοκιμές δούλεψε αρκετά στο να επιλέξει το σωστό πλαίσιο στην RC212V, αφού η Honda είχε να προσφέρει δύο εκδόσεις: εκείνο του 2011 στάνταρ και εκείνο του 2010 τροποποιημένο. Ο Ισπανός μέχρι και την τελευταία ημέρα στο Κατάρ αξιολογούσε τα δύο πλαίσια και όπως όλα δείχνουν κατέληξε σε εκείνο του 2010. Ο Pedrosa σε όλες τις περιόδους δοκιμών ήταν ή μπροστά ή πολύ κοντά στον Stoner, κάτι που σημαίνει πως ο ένας τραβάει τον άλλο στο να γίνουν καλύτεροι. Στο Κατάρ ο Ισπανός τα τελευταία χρόνια δεν τα έχει καταφέρει καλά στο Κατάρ, ωστόσο τώρα δείχνει πιο έτοιμος από ποτέ να διεκδικήσει τη νίκη.

Η Repsol Honda φέτος θα έχει τρεις αναβάτες στο γκαράζ της, με τον Andrea Dovizioso να συμπληρώνει τους Pedrosa και Stoner. Ο Ιταλός έχει πραγματοποιήσει αρκετά καλές δοκιμές το χειμώνα και ο ερχομός του νέου συστήματος quickshift της Honda –για το οποίο έγινε τόσος ντόρος το χειμώνα– τον βοήθησε να λύσει πολλά από τα προβλήματα. Ο Dovi στη Sepang ήταν πολύ ανταγωνιστικός, αλλά στο Κατάρ έμεινε λίγο πιο πίσω, ωστόσο παραμένει μέσα στους αναβάτες που θα παλέψουν για το βάθρο. Εκτός από τους 3 αναβάτες της Repsol Honda, υπάρχει και ένας τέταρτος ο οποίος έχει τη φροντίδα του HRC. Ο λόγος για τον Marco Simoncelli, ο οποίος παρότι θα είναι στην ομάδα της San Carlo Honda Gresini, το 2011 θα έχει στα χέρια του μια εργοστασιακή RC212V. Στις δοκιμές ο Ιταλός εντυπωσίασε ιδιαίτερα στη Sepang και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει φέτος σε αρκετούς αγώνες.

Στην ομάδα της Gresini φέτος θα αγωνιστεί και ο Hiroshi Aoyama. Ο Ιάπωνας πρωταθλητής 250cc του 2009 ξεπέρασε πλήρως τον τραυματισμό που τον ταλαιπώρησε το 2010 και έχει προετοιμαστεί πολύ καλύτερα για την έναρξη της νέας σεζόν. Στη Sepang ήταν γρήγορος όπως και στο Κατάρ και δεν αποκλείεται να τον βλέπουμε τακτικά να επισκέπτεται την εξάδα. Μεγάλη απογοήτευση των δοκιμών του χειμώνα ήταν ο Toni Elias, ο οποίος επιστρέφει στο MotoGP με την ομάδα της LCR Honda. Ο πρωταθλητής Moto2 δεν έχει προσαρμοστεί ακόμα στη σέλα της RC212V και σχεδόν σε όλες τις δοκιμές ήταν τελευταίος. Θα είναι δύσκολο το τετραήμερό του στο Losail.

Σαν πρωταθλητές

Στο στρατόπεδο της Yamaha η κατάσταση παραμένει σταθερά καλή. Η φυγή του Valentino Rossi άφησε κενή μια θέση στην ομάδα την οποία κάλυψε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο Ben Spies. Ο Jorge Lorenzo, ως πρωταθλητής, στη διάρκεια του χειμώνα απόλαυσε τα οφέλη του να είσαι στην κορυφή του κόσμου, ωστόσο παρέμεινε προσγειωμένος και συγκεντρωμένος όταν έπρεπε. Η Yamaha YZR-M1 απέδειξε στις δοκιμές του χειμώνα πως παραμένει η πιο ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα του grid, ωστόσο οι «φωνές» του Lorenzo για περισσότερη ισχύ φαίνεται ότι δεν μπόρεσαν να γίνουν πράξη από το εργοστάσιο. Ο Ισπανός ήταν μεν ανταγωνιστικός σε όλες τις περιόδους, ωστόσο έβλεπε πάντα τα Honda να είναι μπροστά του και αυτό τον προβλημάτισε. Ο πρωταθλητής θα ξεκινήσει την υπεράσπιση του τίτλου του στο Κατάρ την Κυριακή γεμάτος ελπίδες και προσδοκίες.

Ο Ben Spies ήταν η ευχάριστη έκπληξη την περασμένης σεζόν κερδίζοντας άξια τον τίτλο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου και φυσικά μια θέση στην εργοστασιακή Yamaha. Ο Τεξανός από την πρώτη στιγμή που οδήγησε την εργοστασιακή M1 ήταν πολύ γρήγορος και στη διάρκεια των δοκιμών ανέβαζε σταδιακά το ρυθμό του. Στο Κατάρ ήταν σταθερά μπροστά από τον Lorenzo, κάτι που δείχνει την αφοσίωση του Τεξανού να πετύχει τους στόχους του. Θα έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη μάχη των δύο εργοστασιακών αναβατών της Yamaha, οι οποίοι αρχίζουν τη χρονιά με ένα πολύ καλό πακέτο.

Στη δορυφορική Yamaha Tech3 ο Colin Edwards παρέμεινε στην ομάδα το 2011 και δίπλα του θα έχει τον Cal Crutchlow. Ο Edwards αντιμετώπισε πολλά προβλήματα πέρυσι με τη μοτοσικλέτα του και όταν πήρε στα χέρια του την περσινή εργοστασιακή μοτοσικλέτα των Lorenzo και Rossi είδε την πραγματική διαφορά. Στις δοκιμές ο Τεξανός ήταν πολύ ανταγωνιστικός και φαίνεται να βρίσκει ξανά το κίνητρό του. Από την άλλη πολύ δύσκολα ήταν τα πράγματα για τον Cal Crutchlow στη διάρκεια του χειμώνα. Ο Βρετανός δούλεψε αρκετά με στόχο να προσαρμοστεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στη M1, αλλά δεν μπόρεσε να προοδεύσει σημαντικά.  Την τελευταία μέρα μάλιστα των δοκιμών στο Κατάρ ο Βρετανός έπεσε και τραυματίστηκε στο μικρό δάχτυλο του χεριού του, κάτι όμως που δεν είναι ικανό να τον αφήσει εκτός δράσης.

Μαύρα σύννεφα στην Ducati

Η ανακοίνωση της έλευσης του Valentino Rossi στην ομάδα της Ducati το περασμένο καλοκαίρι προκάλεσε τεράστιο ενθουσιασμό στις τάξεις της Scuderia. Η προσγείωση όμως ήρθε άμεσα από τις δοκιμές της Βαλένθια όταν ο «Γιατρός» εντόπισε τα μειονεκτήματα της Desmosedici. Αμέσως μετά τις δοκιμές ο Rossi μπήκε στο χειρουργείο με στόχο να διορθώσει τη ζημιά στον ώμο του και κάπου εκεί άρχισε η φιλολογία για το πόσο τελικά σοβαρός ήταν εκείνος ο τραυματισμός σε προπόνηση motocross. Ο Ιταλός στη Sepang και στο Κατάρ δεν ήταν ανταγωνιστικός καθώς δεν μπορούσε να πιέσει τη μοτοσικλέτα του όσο ήθελε λόγω του ώμου του. Η απόφαση που πάρθηκε στο εργοστάσιο ήταν να μην αλλάξουν τίποτα στη μοτοσικλέτα μέχρι ο Rossi να μπορέσει να οδηγήσει όπως ακριβώς θέλει. Μόνο όταν ο Ιταλός θα μπορούσε να φέρει στο όριο την GP11, τότε θα φαινόταν πραγματικά ποιες είναι οι δυνατότητες της μοτοσικλέτας, κάτι που στη διάρκεια του χειμώνα δεν συνέβη.

Η Ducati ετοίμασε ένα εντελώς νέο πλαίσιο για τον Rossi, το οποίο ήταν λιγότερο άκαμπτο από το παρόν, ενώ πάνω του θα προσαρμοζόταν το πιρούνι των 42mm της Ohlins. Αυτή η λύση όμως δεν δοκιμάστηκε ποτέ για τους λόγους που εξηγήσαμε παραπάνω. Ο Rossi πηγαίνει λοιπόν στο Κατάρ σχεδόν απροετοίμαστος μη έχοντας καλή φυσική κατάσταση και καλή αίσθηση με τη μοτοσικλέτα. Οι πιθανότητες είναι εναντίον του, ωστόσο ο Rossi είναι ο Rossi και θα περιμένουμε να δούμε τι άσσο κρύβει στο μανίκι την Κυριακή.

Ο Nicky Hayden και οι υπόλοιποι αναβάτες της Ducati αντιμετώπισαν περίπου τα ίδια προβλήματα με τον Ιταλό. Ο Αμερικανός είχε σοβαρό πρόβλημα με το στρίψιμο της μοτοσικλέτας, ενώ οι αναβάτες της Pramac Racing – Loris Capirossi και Randy De Puniet – είχαν και το δύσκολο έργο να προσαρμοστούν στην GP11. Ο Γάλλος στο Κατάρ έδειξε δείγματα ταχύτητας και ολοκλήρωσε τις δοκιμές ως ο καλύτερος αναβάτης της Ducati, ενώ αντίθετα ο Capirossi δεν τα πήγε τόσο καλά. Με μοτοσικλέτες της Ducati το 2011 θα αγωνιστούν και οι Hector Barbera και Karel Abraham. Ο Barbera θα βρίσκεται στην ομάδα του Aspar και θα είναι η δεύτερη χρονιά του στο MotoGP, ενώ ο Τσέχος Abraham θα είναι ο ένας από τους δύο rookie της σεζόν.

Μοναχικός καβαλάρης

Ο Alvaro Bautista θα είναι ο μοναδικός αναβάτης της Rizla Suzuki για το 2011. Η ομάδα αποφάσισε στο τέλος του 2010 να μειώσει την ομάδα της στο ελάχιστο κατεβάζοντας μόνο μια GSV-R στο grid. Οι λόγοι ήταν προφανείς αφού η Suzuki δεν είχε τις επιτυχίες που θα ήθελε τα τελευταία χρόνια και αποφάσισε να ρίξει το βάρος της στο 2012 όταν θα αλλάξουν οι κανονισμοί. Το 2011 λοιπόν ο νεαρός Bautista θα έχει όλο το βάρος στις πλάτες του και θα προσπαθήσει να πάρει τα θετικά αποτελέσματα που τόσο λείπουν από τη Suzuki. Στη διάρκεια του χειμώνα έγιναν πολλές προσπάθειες να λυθεί το πρόβλημα στο πλαίσιο της μοτοσικλέτας και όπως έδειξαν οι δοκιμές του Κατάρ έγιναν μερικά βήματα προόδου σε αυτόν τον τομέα. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα διαχειριστεί την κατάσταση ο Ισπανός ως μοναδικός εκπρόσωπος των «γαλάζιων».

Την Κυριακή το βράδυ τα ψέματα θα τελειώσουν και όλες οι ερωτήσεις θα απαντηθούν στην πίστα. Ο ΣΚΑΪ έχει το 2011 τα δικαιώματα του πρωταθλήματος MotoGP, ωστόσο τον πρώτο αγώνα της σεζόν θα τον δούμε μαγνητοσκοπημένο. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι στο www.woop.gr θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση των κατατακτηρίων σε όλες τις κατηγορίες και όλων των αγώνων την Κυριακή, κάτι εξαιρετικά θετικό. Ο αγώνας της Κυριακής αρχίζει στις 21:00 και κάπου εκεί τα κόκκινα φώτα – επιτέλους – θα σβήσουν