Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull, δεν έκανε κανένα λάθος, δεν έδωσε κανένα δικαίωμα αμφισβήτησης και με πέντε νίκες στο πρωτάθλημα έγινε ο πιλότος που διαδέχθηκε τον Τζένσον Μπάτον στην κορυφή της Formula 1.

Τα δάκρυα χαράς και συγκίνησης δικαίως έτρεξαν από τα δικά του μάτια. Αξίζει ένα μεγαλοπρεπές μπράβο στον Πετρόβ, που δεν έκανε στην άκρη, να περάσει ο Αλόνσο και δεν αλλοίωσε τα στοιχεία του αγώνα.Το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς ήταν συναρπαστικό από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Αλόνσο ήξερε ότι η τρίτη θέση στην εκκίνηση δεν θα του εξασφάλιζε τον τίτλο, αλλά σαφώς του έδινε ένα προβάδισμα έναντι των αντιπάλων. Ο Φέτελ ήθελε να διατηρήσει την πρωτιά του πάση θυσία, ενώ ο Γουέμπερ από την 5η θέση ήξερε ότι έπρεπε να πιέσει πέρα από τα όριά του.

Τα τελευταία κόκκινα φώτα έσβησαν. Ο Φέτελ έφυγε καλύτερα απ' όλους και κράτησε την πρωτοπορία του, εν αντιθέσει με τον Αλόνσο, ο οποίος είδε τον Μπάτον να τον προσπερνά από το ακάθαρτο μέρος της πίστας και να τον αφήνει τέταρτο.

Ο αγώνα αμέσως πήρε... φωτιά όταν ο Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του, σταμάτησε στην πίστα και ο Λιούτσι τον... καβάλησε. Οι δυο πιλότοι αποχαιρέτησαν πρόωρα και άδοξα τον αγώνα, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας... σήκωσε μανίκια από νωρίς.

Ο Αλόνσο είχε το πάνω χέρι, που στο τέλος τον... έπνιξε

Μετά το ατύχημα η πρώτη δεκάδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Φέτελ, Χάμιλτον, Μπάτον, Αλόνσο, Γουέμπερ, Μάσα, Μπαρικέλο, Ρόσμπεργκ, Κομπαγιάσι και Σούτιλ.

Στον 9ο γύρο, Ο Γουέμπερ έδειξε να έχει πρόβλημα με τα πίσω ελαστικά του, ο Αυστραλός στη συνέχεια μπήκε στα pit, αλλά συνέχισε ο αγώνας να του πηγαίνει στραβά, ενώ είχε βγει στην 16η θέση.

Σε αυτό το σημείο ο Αλόνσο είδε τον έναν υποψήφιο για τον τίτλο να βγαίνει εκτός μάχης. Οι Φέτελ-Χάμιλτον σε αυτό το σημείο πίεζαν ο ένας τον άλλον, ενώ ο Ισπανός πιλότος δεν είχε ανάγκη να βιαστεί μιας και μέχρι εκείνο το σημείο ήταν πρωταθλητής.

Σ τον 17ο γύρο, όμως, τα πράγματα άλλαξαν. Η λάθος εκτίμηση του Ντομενικάλι να βάλει τον πιλότο του για αλλαγή του στοίχισε - όπως αποδείχτηκε - τον τίτλο.

Ο Ισπανός, έκανε κακό χρόνο. Παρόλο που βγήκε στην 12η θέση μπροστά από τον Γουέμπερ, βρήκε μπροστά του το εμπόδιο που λέγεται Βιτάλι Πετρόβ. Ο Ρώσος, ο οποίος ήθελε να αποδείξει ότι αξίζει να είναι και του χρόνου στην Formula 1 αποτέλεσε τον άνθρωπο που στέρησε (σε μεγάλο βαθμό) τον τίτλο από τον Αλόνσο.

Άνοιξε για τον Φέτελ ο δρόμος της δόξας

Το σκοτάδι στην Γιας Μαρίνα δεν τύφλωσε τον Φέτελ, ο οποίος έβλεπε την κορυφή, ως ένα τούνελ γεμάτο με ροδοπέταλα, τα οποία του έστρωνε με ευχαρίστηση ο Πετρόβ.

Ο νεαρός πιλότος της Red Bull, όσο πέρναγε η ώρα είχε μοναδικό αντίπαλο τον... εαυτό του. Σε καμία στροφή δεν έκανε λάθος και οδήγησε εκ του ασφαλούς, μέχρι το τέλος, την ομάδα του στο νταμπλ.

Μέχρι να μπει ο Μπάτον στα pit, ο Φέτελ ήταν 2ος, αλλά στον 39ο γύρο ο μέχρι τότε παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε μπει για αλλαγή ελαστικών. Μόλις συνέβη κ' αυτό ο Μπάτον έπεσε 4ος και ο Φέτελ επέστρεψε (και τυπικά) στην κορυφή.

Ο αγώνας έκλεισε με τον Γκλοκ να εγκαταλείπει στον 46ο γύρο, τον Αλόνσο να βλέπει την ομάδα (Renault) που κάποτε κατέκτησε μαζί της να της στερεί τον τρίτο τίτλο και τους ανθρώπους της Red Bull να περιμένουν να περάσει την γραμμή του τερματισμού ο Φέτελ για να ξεκινήσουν το πάρτι.

Οι εορτασμοί από τους "κόκκινους ταύρους", μόλις ολοκληρώθηκε ο 55ος γύρος. Ο Χόρνερ έγινε ο νεότερος επικεφαλής που παίρνει τίτλο, βαδίζοντας στο 37ο έτος της ηλικίας του, ενώ ο Φέτελ κατάφερε να πάρει την σκυτάλη και από τον Μπάτον, αλλά και από τον Χάμιλτον σε δύο διαφορετικά πράγματα. Από τον Χάμιλτον το ρεκόρ ηλικίας πρωταθλητή και από τον Μπάτον τον παγκόσμιο τίτλο.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Φέτελ, Red Bull, 1:39:36.837
2. Χάμιλτον, McLaren, +10.1
3. Μπάτον, McLaren, +11.0
4. Ρόσμπεργκ, Mercedes, +30.7
5. Κούμπιτσα, Renault, +39.0
6. Πετρόφ, Renault, +43.5
7. Αλόνσο, Ferrari, +43.7
8. Γουέμπερ, Red Bull, +44.2
9. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +50.2
10. Μάσα, Ferrari, +50.8
11. Χάιντφελντ, Sauber. +51.5
12. Μπαρικέλο, Williams, +57.6
13. Σούτιλ,Force India, +58.3
14. Κομπαγιάσι, Sauber, +59.5
15. Μπουεμί, Toro Rosso, +1:03.1
16. Χούλκενμπεργκ, Williams, +1:04.7
17. Κοβαλάινεν, Lotus, +1 γύρος
18. Ντι Γκράσι, Virgin, +2 γύροι
19. Σένα, HRT, +2 γύροι
20. Κλιν, HRT, +2 γύροι
21. Τρούλι, Lotus, +4γύροι