Τo Red Bull Air Race ξανά στον αέρα!

Τo Red Bull Air Race ξανά στον αέρα!

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

Το συναρπαστικό εναέριο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επιστρέφει για να εντυπωσιάσει σε νέους προορισμούς και με νέους κανονισμούς, αλλά τις ίδιες δόσεις αδρεναλίνης στο πιο γρήγορο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη!

Μετά από τριετές διάλειμμα με στόχο τη βελτίωση των χαρακτηριστικών ασφαλείας και την αναδιοργάνωση του σπορ, 12 από τους καλύτερους πιλότους του πλανήτη θα διαγωνιστούν σε μία μονομαχία με οκτώ στάσεις, σε τρεις διαφορετικές ηπείρους! Η αυλαία σηκώνεται στο Abu Dhabi με την πρώτη αερομαχία της σεζόν να διεξάγεται 28 Φεβρουαρίου-1 Μαρτίου. Με λίγα λόγια, το 2014 είναι η χρονιά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Red Bull Air Race επιστρέφει στους αιθέρες. 

Στη συνέχεια η δράση μεταφέρεται επί ευρωπαϊκού εδάφους, στην Κροατία στις 12-13 Απριλίου. O τρίτος αγώνας διεξάγεται στη Μαλαισία στις 17-18 Μαΐου, προτού το πρωτάθλημα επιστρέψει ξανά στη Γηραιά Ήπειρο. Στις 26-27 Ιουλίου οι κορυφαίοι πιλότοι μάχονται στον εναέριο χώρο της Πολωνίας ενώ στις 16-17 Αυγούστου, στη Μεγάλη Βρετανία. Σειρά έχει η άλλη άκρη του Ατλαντικού ωκεανού με δύο αερομαχίες στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στις 6-7 Σεπτεμβρίου και στις 11-12 Οκτωβρίου. Ο πρωταθλητής θα κριθεί στις 1-2 Νοεμβρίου, στην Κίνα. 

Πλέον και τα τρία αεροπλάνα που χρησιμοποιούνται στο Red Bull Air Race (Zivko Edge 540 V2, MXS-R, Corvus Racer 540) έχουν τους ίδιους κινητήρες και τους ίδιους έλικες, στοιχείο που ενισχύει την ανάγκη προσωπικών και όχι μηχανολογικών υπερβάσεων από τους πιλότους. Σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι «πονοκέφαλοι» των αγωνιζόμενων, αυξήθηκε το ύψος των φουσκωτών πυλώνων που οριοθετούν τις αγωνιστικές διαδρομές, από τα 20, στα 25 μέτρα. Παράλληλα, τροποποιήθηκε η σύνθεση του υλικού κατασκευής τους (ελαφρύ νάιλον) ώστε αυτοί να σκίζονται πιο εύκολα σε περίπτωση επαφής με το φτερό του αεροπλάνου. Ωστόσο, οι βασικές αρχές παραμένουν: οι πιλότοι μάχονται με αντιπάλους το χρονόμετρο και τα όρια τους, ακολουθούν προδιαγεγραμμένο σχέδιο πτήσης πραγματοποιώντας απαιτητικά σλάλομ ανάμεσα σε τεχνητά εμπόδια που βρίσκονται μερικά μέτρα από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας, με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 370 χλμ/ώρα!

«Όλα θα κριθούν βάσει των ικανοτήτων των πιλότων φέτος» σημειώνει ο κάτοχος του τίτλου, Βρετανός Paul Bonhomme. Και μάλλον θα έχει έντονο ανταγωνισμό αφού μαζί του, επιστρέφουν στις επάλξεις οι πρώην πρωταθλητές Hannes Arch (Αυστρία) και Kirby Chambliss (ΗΠΑ), ο «νονός» του θεσμού Peter Besenyei (Ουγγαρία), που συνέβαλε τα μέγιστα στη υλοποίηση της ιδέας 
ύπαρξης αγώνα στους ουρανούς και ο οποίος δήλωσε: «Μου είχε λείψει πολύ το Red Bull Air Race καθώς αυτή η αίσθηση του ανταγωνιστικού σπορ είναι φανταστική», αλλά και οι διψασμένοι για επιτυχίες Nigel Lamb (Μ. Βρετανία), Matt Hall (Αυστραλία), Nicolas Ivanoff (Γαλλία), Michael Goulian (ΗΠΑ), Matthias Dolderer (Γερμανία), Yoshi Muroya (Ιαπωνία), Pete McLeod (Καναδάς) ενώ τη δωδεκάδα των μαχητών των αιθέρων, συμπληρώνει ο Martin Sonka (Τσεχία).

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Red Bull Air Race αποτελείται από τους καλύτερους πιλότους ακροβατικών του κόσμου, σε ένα μηχανοκίνητο σπορ που συνδυάζει ταχύτητα, ακρίβεια και ικανότητα. Οι πιλότοι, με τη βοήθεια των πιο ευέλικτων και ελαφριών αγωνιστικών αεροπλάνων, διαγωνίζονται σε μια εναέρια πίστα οριοθετημένη από πυλώνες γεμάτους με αέρα, ύψους 25 μέτρων. 

Υπάρχουν αρκετές αλλαγές στους κανονισμούς και στα θέματα ασφαλείας συγκριτικά με τον τελευταίο αγώνα που πραγματοποιήθηκε, πριν τρία χρόνια, ένα πράγμα όμως παραμένει ίδιο: το Red Bull Air Race είναι το συναρπαστικότερο μηχανοκίνητο άθλημα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο