Peugeot 308: Το αυτοκίνητο της χρονιάς 2014 αποκαλύπτεται (φωτό)

Peugeot 308: Το αυτοκίνητο της χρονιάς 2014 αποκαλύπτεται (φωτό)

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ 

Μοντέρνο και δυναμικό, το νέο Peugeot 308 έρχεται να κατακτήσει την Ελληνική αγορά έχοντας στις αποσκευές του τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς του 2014.

Το Peugeot 308 κέρδισε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» μετά από μάχη που έδωσε με τα BMW i3 και Tesla Model S. Συγκεκριμένα, το Peugeot συγκέντρωσε 307 βαθμούς, έναντι στους 223 του BMW i3 και τους 216 του Tesla Model S. 

Ακολούθησαν τα Citroen C4 Picasso με 182 βαθμούς, την ώρα που το καινούργιο  Mazda 3 συγκέντρωσε 180 βαθμούς και 172 βαθμούς πήρε το Skoda Octavia. Τους λιγότερους βαθμούς (170) συγκέντρωσε η Mercedes-Benz S-Class. 

Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Peugeot δημιούργησαν ένα πεντάπορτο μοντέλο, χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) της εταιρίας. Το νέο Peugeot 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,25 μ.) και πολύ χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του (-140 κιλά). 

Το νέο Peugeot 308 ενσωματώνει όλη την έρευνα που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η εταιρία στον τομέα της ποιότητας. Το νέο μοντέλο πέρασε με επιτυχία από πληθώρα δοκιμών ποιότητας κατά την χρήση. Μερικές από αυτές ήταν: να διανύσει 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν την επίσημη παρουσίασή του, να περάσει  πάνω από 2.500 ώρες δοκιμών σε ειδική κλίνη γεννήτριας κραδασμών και σε προσομοιωτή ακραίων κλιματικών συνθηκών , η διενέργεια 250.000 κύκλων λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού και τέλος 4.300.000 πιέσεις στην οθόνη αφής χωρίς βλάβη! 

Το νέο 308 ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς (C- segment) η οποία αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια δυναμική και πολύ ανταγωνιστική αγορά στην οποία τα πεντάπορτα μοντέλα (hatchbacks) παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή αμαξώματος. 

Με μήκος 4,25 μ., το 308 είναι το πιο συμπαγές πεντάπορτο μοντέλο της. Επίσης, είναι το χαμηλότερο (με ύψος 1,46 μ.) και το φαρδύτερο (με πλάτος 1,80 μ.). 

Οι πρόβολοι του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, έχουν μειωθεί, έτσι, έγινε δυνατή η τοποθέτηση των τροχών κοντά στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. 

Αυτά τα χαρακτηριστικά, δίνουν στο 308, αφενός μια δυναμική στάση στο δρόμο και αφετέρου υπόσχονται ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Επιπλέον τα 420 λίτρα του συνολικού όγκου του χώρου αποσκευών του 308 αγγίζουν τις τιμές ρεκόρ για την κατηγορία. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (το οποίο βρίσκεται στα 691 χλστ. από το έδαφος) και το ευρύ άνοιγμα της πίσω πόρτας (1068 χλστ.) κάνουν την φόρτωση και την διευθέτηση των αντικειμένων εύκολη υπόθεση. Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών μέχρι και στα 1309 λίτρα. 

Με μειωμένο το βάρος του κατά 140 κιλά, το νέο Peugeot 308 είναι επίσης και το ελαφρύτερο μοντέλο στην κατηγορία του. Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλων πρωτοποριακών υλικών, καθώς και ο επανασχεδιασμός των εξαρτημάτων επέτρεψαν την αξιοσημείωτη μείωση του βάρους. Για παράδειγμα, οι εσωτερικές μπάρες ασφαλείας των θυρών είναι φτιαγμένες από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, κάτι που μείωσε το βάρος τους κατά 15 κιλά. Οι σκελετοί των καθισμάτων εμπρός και πίσω, έχουν ξανασχεδιαστεί και το βάρος τους μειώθηκε κατά 14 κιλά. Νέου τύπου ηχοαπορροφητικά και μονωτικά υλικά χρησιμοποιούνται, εξοικονομώντας άλλα 9 κιλά. Για πρώτη φορά η πίσω πόρτα είναι φτιαγμένη από θερμοπλαστικό. Αυτό το υλικό, το οποίο είναι ελαφρύ αλλά και στιβαρό, μειώνει το συνολικό βάρος της πέμπτης πόρτας κατά τρία κιλά. 

Κομψό και δυναμικό, το νέο Peugeot 308 έχει ισορροπημένες αναλογίες. Χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές οι οποίες ακολουθούν την μηχανολογική του δομή, δημιουργώντας μιαν στιβαρή εμφάνιση και έναν ιδανικό συγκερασμό κομψότητας, σπορ χαρακτήρα και υψηλής ποιότητας. 

Στο ρύγχος δεσπόζει η μεγάλη, κεντρική μάσκα, μέσα σε χρωμιωμένο πλαίσιο, η οποία παραπέμπει σε αυτοκίνητα ακριβότερης κατηγορίας. Διαθέσιμοι είναι προβολείς τεχνολογίας LED, στοιχείο που αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία. Είναι λεπτοί, εκφραστικοί (θυμίζουν μάτια γάτας) και αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της εμφάνισης του αυτοκινήτου. 

Η πίσω όψη τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, ενισχύοντας την αίσθηση σταθερότητας που αποπνέει το νέο 308. Η πίσω πόρτα φέρει την ίδια ακμή που διατρέχει και τα πλάγια του αμαξώματος, ενώ μια δεύτερη οριζόντια γραμμή κοντά στη βάση της πίσω πόρτας, την κάνει να φαίνεται ακόμα πιο φαρδιά και καταδεικνύει το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. 

Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενισχύουν την τεχνολογικά προηγμένη και δυναμική εικόνα του νέου Peugeot 308. Πάνω σε αυτά συνεχίζονται οι καμπύλες του αμαξώματος, ενώ τα LED στο εσωτερικό τους σχηματίζουν τα… νύχια του λιονταριού από το ιστορικό λογότυπο της Peugeot! Τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού του 308 (άλλη μια πρωτιά για την κατηγορία!). 

Το νέο Peugeot 308 πρωτοπορεί και σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό του: προσφέρει στον οδηγό το μοναδικό i-Cockpit, ώστε πέρα από μια ιδιαίτερα ελκυστική εικόνα να επιτρέπει μια πρωτόγνωρη ευκολία χειρισμών. 

Αποτελείται από τέσσερα ολοκληρωμένα εξαρτήματα: ένα μικρής διαμέτρου τιμόνι, έναν υψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων και μια, επίσης υπερυψωμένη, κεντρική κονσόλα πάνω στην οποία δεσπόζει μια ευμεγέθης οθόνη αφής 9,7’’. Η συγκεκριμένη οθόνη προσφέρει κεντρικό, ολοκληρωμένο έλεγχο όλων των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, κ.τ.λ. 

Η αισθητική και ποιοτική αρτιότητα του εσωτερικού του νέου 308 ενισχύεται από το κατασκευασμένο από ένα κομμάτι ταμπλό, το οποίο επιπλέον χάρη στην ειδική επεξεργασία της επιφάνειας του, είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις αμυχές, αλλά και στη σκόνη (αντιστατική επεξεργασία). 

Αντίστοιχη είναι και η ποιότητα των υφασμάτων και εν γένει των επενδύσεων που χρησιμοποιούνται στο χώρο των επιβατών. Από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και πάνω, το τιμόνι είναι επενδυμένο με  δέρμα με διακοσμητικά από μαύρη λάκα, ή ματ αλουμίνιο. Για  τα καθίσματα υπάρχει η επιλογή επένδυσής τους με ένα υλικό που συνδυάζει την αλκαντάρα με το PVC, ή με δέρμα Nappa. 

Το νέο μοντέλο της Peugeot ενσαρκώνει τον καλύτερο συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς χάρη στις ιδιότητες της νέας πλατφόρμας ΕΜΡ2. Ο επανασχεδιασμός πολλών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου και το μειωμένο συνολικό του ύψος, έκαναν δυνατή την μεταφορά του κέντρου βάρους του 20 χλστ. χαμηλότερα. Η ευστάθεια του αμαξώματος έχει βελτιωθεί χάρη και στην πολύ καλή αεροδυναμική του. Η πλατφόρμα ΕΜΡ2 φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα τύπου McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τo βάρος των οποίων έχει επίσης μειωθεί. 

Για ακόμα πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση το νέο 308 είναι εξοπλισμένο με ένα πακέτο επικουρικών συστημάτων για τον οδηγό. Το Driver Assistance Pack ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τρία υποσυστήματα που χρησιμοποιούν ένα ραντάρ τοποθετημένο στο ρύγχος του οχήματος. 

Πρόκειται για τα:

  • Ενεργό σύστημα διατήρησης της ταχύτητας ταξιδίου με ενισχυμένες λειτουργίες (Dynamic Cruise Control) 
  • Σύστημα ειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης (Emergency Collision Alert System): οπτική και ακουστική προειδοποίηση πληροφορεί τον οδηγό ότι θα πρέπει να φρενάρει ώστε να αποφύγει μια σύγκρουση. 
  • Emergency Collision Braking System: Στην περίπτωση που η σύγκρουση κριθεί από το σύστημα ως επικείμενη, ενεργοποιείται αυτόματα το σύστημα πέδησης για να την εμποδίσει, ή τουλάχιστον να μετριάσει τις επιπτώσεις της. 

Για την άνεση και την ασφάλεια όλων, το νέο Peugeot 308 εφοδιάζεται με σύστημα παρακολούθησης των «τυφλών σημείων» του καθρέπτη (Blind Spot Monitoring), ηλεκτρικά ενεργοποιούμενο χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας, πρόσβαση στο εσωτερικό και εκκίνηση του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση του κλειδιού (keyless access) και ραντάρ παρκαρίσματος. 

Σύγχρονοι και οικονομικοί κινητήρες για πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν την κινητήρια δύναμη του Peugeot 308, όπως ο νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech των 1200 κ.εκ., αλλά και οι κορυφαίοι πετρελαιοκινητήρες της σειράς e-HDi. 

Το εύρος ισχύος των βενζινοκινητήρων κυμαίνεται από τους 82 έως τους 155 ίππους, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 114 γρ./χλμ. 

Το νέο Peugeot 308 στην Ελλάδα 

Το νέο Peugeot 308 ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά, διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τιμές που ξεκινούν από τις 14.340ευρώ (εκδόσεις βενζίνης) και τις 15.870ευρώ (εκδόσεις Diesel). Οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος της κρατικής απόσυρσης, καθώς και το Bonus της Peugeot.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο