Η ιδέα της δημιουργίας της Μοτοσικλετιστικής Λέσχης Λαγκαδά (ΜΟ.Λ.Λ) ήρθε αυθόρμητα, πριν από περίπου τρία χρόνια, από μια ομάδα φίλων, που έμεναν στην όμορφη περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, είχαν κοινό σημείο αναφοράς τη μοτοσικλέτα, λάτρευαν την ασφαλή οδήγηση και αγαπούσαν τα ταξίδια.

Έτσι, χωρίς πολλά λόγια συγκέντρωσαν μια ονομαστική κατάσταση, με περίπου 40 μοτοσικλέτες της περιοχής, δημιουργώντας μια τοπική -ανεπίσημη προς το παρόν- Λέσχη. Η ιδέα αυτή, μετά το "πρώτο άναμα", έμεινε αρκετό καιρό "παγωμένη", καθώς ο αριθμός των συμμετοχών ήταν πολύ μικρός. Οι φίλοι μεταξύ τους, ωστόσο, πραγματοποιούσαν αρκετά συχνά μικρές εκδρομές και εξορμήσεις.

Στην 24η πανελλήνια συγκέντρωση μοτοσικλετιστών, στον Άρδα, υπήρξε εκ νέου παρακίνηση από άλλους φίλους κι έτσι, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, αναθερμάνθηκε η ιδέα της δημιουργίας της Λέσχης. Άλλωστε, το τελευταίο διάστημα πολλοί νέοι είχαν αγοράσει στην περιοχή του Λαγκαδά μηχανές μεγάλου κυβισμού, όπως CBR 600, RR, R1, GSXR, ΜΧ, Touring και Street. Σύντομα συντάχθηκε το καταστατικό και βρέθηκε ο χώρος που θα φιλοξενούσε τα γραφεία.

Σήμερα, η Λέσχη Λαγκαδά αριθμεί 130 μέλη, εκ των οποίων περίπου τα 80 είναι ενεργά και μετέχουν σχεδόν σε κάθε δραστηριότητα. Όλα τα μέλη έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Τον έρωτα για τη μοτοσικλέτα!

Διαβάζοντας το καταστατικό γίνεται εύκολα κατανοητό το κοινωνικό πρόσωπο της ΜΟ.Λ.Λ. Στο σχετικό κείμενο αναφέρεται ότι τα έσοδα του κυλικείου διατίθενται αποκλειστικά για φιλανθρωπικούς σκοπούς, ότι πραγματοποιούνται δύο αιμοδοσίες το χρόνο (στην τελευταία συγκεντρώθηκαν 81 φιάλες αίμα) και ότι, κάθε φορά, στην εορτή του Αγίου Χριστοφόρου διοργανώνεται εκκλησιασμός στην Αγία Μαρίνα Ρεντίνας.

Από την άλλη, η λέσχη περιμένει μια σημαντική απόφαση, που δεν είναι άλλη από την ανάληψη της διοργάνωσης της πανελλήνιας συνάντησης μοτοσικλετών. Έτσι, μετά τη Θάσο, τη Σαμοθράκη και τον Εβρο, όπου πραγματοποιήθηκαν οι συναντήσεις τα τρία προηγούμενα χρόνια, σειρά, όπως δείχνουν τα πράγματα, έχει ο Λαγκαδάς, που ετοιμάζεται για να υποδεχθεί το ερχόμενο καλοκαίρι πάνω από 7000 μοτοσικλετιστές απ' όλη την Ελλάδα.

«Με δεδομένο ότι για να έρθει κάποιος στον Λαγκαδά δεν θα πάρει πλοίο, τόσο για τη μεταφορά του όσο και για οικονομικούς λόγους θεωρώ ότι θα έρθουν πάνω από 7000 μοτοσικλετιστές. Ο Λαγκαδάς θεωρώ πως μπορεί να φιλοξενήσει όλους αυτούς τους μοτοσικλετιστές, καθώς διαθέτει καλά και φθηνά καταλύματα, αλλά και χώρους όπου μπορούν να στηθούν πολλές σκηνές», αναφέρει ο πρόεδρος της Μοτοσικλετιστικής Λέσχης Λαγκαδά, Γιώργος Λιγκοβάνλης.

Και προσθέτει: «Φυσικά, η συγκεκριμένη απόφαση ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί επακριβώς. Την τελική απόφαση θα πάρει η Ομοσπονδία, η οποία είναι θετική στο να διοργανωθεί η πανελλήνια συνάντηση στον Λαγκαδά. Εμείς αποδείξαμε στο πρόσφατο συνέδριο της Ομοσπονδίας ότι έχουμε τις υποδομές και ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις. Αν καταφέρουμε να πάρουμε θετική απάντηση, τότε όλα τα μέλη πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα και να δουλέψουν σκληρά για μεγάλο διάστημα, προκειμένου να επιλυθούν όλα τα προβλήματα. Σ' αυτό, πολύ μεγάλη βοήθεια θα προσφέρει και ο Δήμος μας. Θα είναι μια πολύ καλή διαφήμιση για την περιοχή μας, καθώς ο Λαγκαδάς θα διαφημιστεί σ' όλη την Ελλάδα και θα γίνει κέντρο όλων των φίλων των δύο τροχών, για τουλάχιστον δύο ημέρες».

Ένα από τα βασικά στοιχεία-κανόνες της λέσχης προς τα μέλη της είναι η ασφαλής και συνετή οδήγηση. «Μας ενδιαφέρει, όλα τα μέλη μας να οδηγούν με ασφάλεια. Η μηχανή από μόνη της είναι επικίνδυνη, όμως πρέπει να έχουμε και μέτρο. Ολοι ξέρουμε ότι είναι όμορφα να τρέχεις, όμως πρέπει- ανά πάσα στιγμή- να γνωρίζεις πώς να σταματήσεις με ασφάλεια. Επίσης, πρέπει να γνωρίζεις πού πρέπει να τρέξεις. Ο οδηγός της μηχανής πρέπει να φέρει την κατάλληλη ενδυμασία και να φοράει το κράνος, γιατί αυτό σώζει ζωές. Και εμείς, που όλη μέρα είμαστε πάνω σε μηχανές, το έχουμε συνειδητοποιήσει σε μεγάλο βαθμό. Το να έχει κάποιος μια μηχανή δεν σημαίνει ότι είναι ιδιόρρυθμος, ότι μας αρέσει το γκάζι ή ότι κάνουμε κόντρες. Αντίθετα, η μηχανή σού χαρίζει μια όμορφη βόλτα, όμορφα ταξίδια και συντροφικότητα, έχοντας την απόλυτη αίσθηση ελευθερίας», υπογραμμίζει ο κ. Λιγκοβάνλης.

Η Λέσχη, από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε, ξεκίνησε μια σειρά από ταξίδια. Το πιο πρόσφατο ήταν πέρσι, στην Ελατιά Δράμας, στις 23-24 Οκτωβρίου, ενώ νωρίτερα το καλοκαίρι πραγματοποιήθηκαν εκδρομές στην Ιερισσό Χαλκιδικής και στη Λεπτοκαρυάς Πιερίας.

Όσο για την κοινωνική διάσταση της Λέσχης; «Όλοι λειτουργούμε σαν οικογένεια... Διοργανώνουμε δύο αιμοδοσίες το χρόνο και δίνουμε αίμα σε όλους όσοι μας ζητήσουν. Επίσης, τα χρήματα που κερδίζουμε, τα δωρίζουμε σε κοινωφελή ιδρύματα. Εύχομαι να έχουμε τη δυνατότητα να συνεχίζουμε να βοηθούμε άτομα, τα οποία έχουν την ανάγκη τρίτων», ανέφερε ο πρόεδρος της Λέσχης.

Ο κ. Λιγκοβάνλης αναφέρθηκε και στα μέτρα του Υπουργείου για εφαρμογή της κάρτας καυσαερίου, της κάρτας θορύβου και το ΚΤΕΟ για τους λάτρεις των δύο τροχών. «Όλα αυτά τα μέτρα σαφώς και θα βοηθήσουν και είμαστε θετικοί για να εφαρμοστούν. Φυσικά, υπάρχουν και κάποιες ενστάσεις, που έχουν να κάνουν με το θόρυβο, καθώς υπάρχουν μοντέλα, που από το εργοστάσιο έχουν αυξημένα επίπεδα θορύβου. Όσο για το ΚΤΕΟ, είναι ένα μέτρο που θέλουμε να εφαρμοστεί, γιατί μας ενδιαφέρει να βλέπουμε να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ασφαλή και 'καθαρά' μηχανάκια. Χαιρετίζουμε αυτά τα μέτρα και περιμένουμε να τα εφαρμόσουμε. Για εμάς, η μηχανή είναι έρωτας και χόμπι μαζί και χωρίς να μας το πουν φροντίζουμε τις μηχανές μας σαν να είναι μικρά παιδιά».