Έρχεται το C-MAX Solar Energi Concept από τη Ford

Έρχεται το C-MAX Solar Energi Concept από τη Ford

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ 

Η Ford Motor Company παρουσιάζει το C-MAX Solar Energi Concept, το πρώτο στο είδος του ηλιακό όχημα που προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός plug-in υβριδικού μοντέλου, χωρίς να εξαρτάται από το δίκτυο ηλεκτρισμού. 

Αντί να φορτίζεται από μία ηλεκτρική πρίζα, το Ford C-MAX Solar Energi Concept εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια χρησιμοποιώντας ένα συλλέκτη που λειτουργεί σαν μεγεθυντικός φακός και κατευθύνει τις ακτίνες στα φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή του αυτοκινήτου. 

Το πρωτότυπο αξιοποιεί το ηλιακό φως μιας ημέρας για να προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις  με το συμβατικό C-MAX Energi plug-in hybrid, που αντλεί ενέργεια από το δίκτυο ηλεκτρισμού. Χρησιμοποιώντας ανανεώσιμη ενέργεια, το Ford C-MAX Solar Energi Concept εκτιμάται ότι μειώνει τις ετήσιες εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου από ένα μέσο ιδιοκτήτη κατά τέσσερις μετρικούς τόνους. 

«Το Ford C-MAX Solar Energi Concept ανοίγει νέους δρόμους στην ηλεκτρική μετακίνηση και την ανανεώσιμη ενέργεια» δήλωσε ο Mike Tinskey, Ford global director ηλεκτροκίνητων οχημάτων και υποδομής. «Σαν πρωτοπόροι στις καινοτομίες, θέλουμε να προάγουμε το δημόσιο διάλογο για βιώσιμα προϊόντα, ώστε να οδηγηθεί ο κόσμος σε ένα πιο καθαρό μέλλον.»  

Το C-MAX Solar Energi Concept είναι ένα συνεργατικό project των Ford, της SunPower Corp. με έδρα το San Jose, Καλιφόρνια και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Georgia με έδρα την Atlant. Η Ford δημιούργησε το C-MAX Solar Energi Concept για να διερευνήσει τις θετικές επιπτώσεις των οχημάτων με ηλιακή ενέργεια και αν δώσει μία πιθανή εικόνα των μελλοντικών, καθαρών οχημάτων Ford. 

Υψηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων 

Το C-MAX Solar Energi Concept κάνει το ντεμπούτο του τη στιγμή που η Ford ολοκλήρωσε μία χρονιά ρεκόρ στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Β. Αμερική. Η Ford πούλησε περίπου 88.000 υβριδικά, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στη Β. Αμερική το 2013, την παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. 

Στην Ευρώπη, η Ford θα λανσάρει το plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό C-MAX Energi αργότερα μέσα στη χρονιά, ώστε να προσφέρει μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτρικών μοντέλων στα Ευρωπαϊκά εκθετήριά της το 2014. Το μηδενικών ρύπων Ford Focus Electric πέρσι έγινε το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζει η Ford στην Ευρώπη – στο Saarlouis, Γερμανία – ενώ το νέο Mondeo Hybrid θα λανσαριστεί επίσης το 2014. Πλαισιώνοντας μία ολοκληρωμένη γκάμα αποδοτικών βενζινοκίνητων και ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η ηλεκτρική οικογένεια απαντά στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη. 

Επαναστατική, καθαρή τεχνολογία 

Η SunPower, εταίρος της Ford στον τομέα της ηλιακής τεχνολογίας από το 2011, παρέχει ηλιακές κυψέλες υψηλής απόδοσης για την οροφή του Ford C-MAX Solar Energi Concept. Λόγω του περισσότερου χρόνου που απαιτείται για την απορρόφηση επαρκούς ενέργειας ώστε να επιτευχθεί πλήρης φόρτιση του οχήματος, η Ford συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Georgia αναζητώντας τρόπους ενίσχυσης της ηλιακής ενέργειας ώστε να καταστεί κατάλληλη για καθημερινή χρήση. 

Ερευνητές εξέλιξαν έναν ηλιακό συλλέκτη για εγκατάσταση εκτός του αυτοκινήτου. Αυτός χρησιμοποιεί έναν ειδικό φακό Fresnel ο οποίος εστιάζει το ηλιακό φως στις ηλιακές κυψέλες οκταπλασιάζοντας ταυτόχρονα την ηλιακή ενέργεια προς τους συλλέκτες. Ο Fresnel είναι ένας συμπαγής φακός που αρχικά προοριζόταν για χρήση σε φάρους. Παρόμοιας φιλοσοφίας με μεγεθυντικό φακό, αυτό το σύστημα για το οποίο έχει υποβληθεί αίτηση για πατέντα, παρακολουθεί την τροχιά του ήλιου από την ανατολή μέχρι τη δύση του, αντλώντας αρκετή ενέργεια από τον ήλιο μέσω του συλλέκτη καθημερινά που ισοδυναμεί με μία τετράωρη φόρτιση μπαταρίας (8 kilowatts). 

Με μία πλήρη φόρτιση, το Ford C-MAX Solar Energi Concept υπολογίζεται ότι θα έχει την ίδια συνολική αυτονομία με ένα συμβατικό C-MAX Energi, δηλαδή 998 χλμ. από τα οποία πάνω από 30 μόνο με ηλεκτροκίνηση. Χρησιμοποιώντας το C-MAX Solar Energi Concept για να οδηγεί πάνω από 30 km καθημερινά με ηλιακή ενέργεια, ένας μέσος Ευρωπαίος πελάτης, θα εξοικονομεί πάνω από €1.000 το χρόνο σε καύσιμο. 

Επιπλέον, το όχημα εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα σύνδεσης σε σταθμό φόρτισης μέσω καλωδίου και πρίζας ώστε οι οδηγοί να χρησιμοποιούν το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού, εάν το επιθυμούν. 

Αντλώντας ανανεώσιμη ηλιακή ενέργεια μέσω του συστήματος φωτοβολταϊκών οροφής, το C-MAX Solar Energi Concept δεν εξαρτάται από το παραδοσιακό δίκτυο ηλεκτρισμού για τη φόρτιση της μπαταρίας του. Εσωτερικές μετρήσεις της Ford αποκαλύπτουν ότι ο ήλιος μπορεί να τροφοδοτήσει μέχρι το 75% όλων των ταξιδιών ενός μέσου οδηγό σε ένα ηλιακό, υβριδικό όχημα. Αυτό ενδέχεται να αποδειχθεί εξαιρετικά σημαντικό σε περιοχές με υποβαθμισμένο, αναξιόπιστο ή ακριβό στη χρήση δίκτυο ηλεκτρισμού.  

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο