Κέρδη για τη Seat

Κέρδη για τη Seat

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

H Seat επιτυγχάνει το 2013 τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία της με σχεδόν 6.500 εκατομμύρια ευρώ και σημαντική αύξηση σε πωλήσεις και παραγωγή.

Παρά την υφιστάμενη οικονομική κρίση η Seat βελτιώνεται συνεχώς. Με μια σημαντική ανάκαμψη των πωλήσεων και της παραγωγής, η Seat έκλεισε το 2013 με τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία της, αφού παρουσίασε κύκλο εργασιών 6.473 εκ. ευρώ ή 6,3% περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. «Το 2013 ήταν μία δύσκολη και απαιτητική χρονιά, αλλά η Seat απέδειξε τις δυνατότητες της και εντάχθηκε ανάμεσα στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη παρουσιάζοντας ρεκόρ πωλήσεων και παραγωγής για τα τελευταία χρόνια», τόνισε ο Πρόεδρος της Jurgen Stackmann κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2013.

Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης (η μεγαλύτερη περιοχή εμπλοκής της Seat), που επηρεάστηκε από τις οικονομικές δυσκολίες της περιοχής, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων ανά μονάδα, ενός από τους σημαντικότερους παράγοντες των λειτουργικών αποτελεσμάτων των -217 εκατομμύρια ευρώ το 2013 (-134 εκ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος).

Το λειτουργικό αποτέλεσμα επηρεάστηκε επίσης από τις υψηλότερες δαπάνες προσωπικού και αναδιάρθρωσης καθώς και από την αύξηση των αποσβέσεων λόγω λανσαρίσματος νέων μοντέλων.

Η Seat έχει επιτύχει τεράστιες επενδυτικές προσπάθειες κατά τα τελευταία πέντε χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον της, με πάνω από 2.600 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και δαπάνες R&D. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα -149 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με -30 εκ. το προηγούμενο έτος.

Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) αυξήθηκαν κατά 73% στο συνολικό ποσό των 221.000.000 ευρώ και οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 70% στα 358 εκ. ευρώ. Για πρώτη φορά από το 2007, οι επενδύσεις καλύφθηκαν πλήρως από τις λειτουργικές ταμειακές ροές. Ο Holger Kintscher, Vice-President Finance and Organization, τόνισε ότι «η Seat έχεις πραγματοποιήσει ένα σημαντικό εξορθολογισμό του ισολογισμού, που εδραιώνει την οικονομική της θέση. Η εταιρεία έχει αυξήσει σημαντικά την ικανότητα της να αυτοχρηματοδοτεί τις επενδύσεις της και έχει βελτιώσει την ποιότητα λειτουργίας της».

Ποιότητα και αποτελέσματα

Με περισσότερα από 102.000 οχήματα να παραδίνονται σε όλο τον κόσμο (+44,4%), το νέο Leon αποτέλεσε το κλειδί της θετικής πορείας των πωλήσεων της SEAT κατά το 2013, με συνολικές πωλήσεις που ανήλθαν σε 355.000 οχήματα και με αύξηση 10,6%. Η 5θυρη έκδοση του ήταν αυτή που πουλήθηκε περισσότερο σε όλη την διάρκεια του προηγούμενου έτους και έτσι καθιερώθηκε ως το best-seller μοντέλο της μάρκας σε πολλές αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Τουρκία μεταξύ άλλων). H SEAT εκμεταλλεύτηκε την κρίση για να μειώσει την εξάρτηση της από την εγχώρια αγορά και να επεκταθεί σε διεθνές επίπεδο, εξάγοντας το 83% της παραγωγής το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με 75% το 2009.

Μαζί με το Leon, το Ibiza, η οικογένεια Altea καθώς και το δεύτερο πλήρες έτος παραγωγής του Audi Q3, έδωσαν στην SEAT τον μεγαλύτερο όγκο παραγωγής στις εγκαταστάσεις του Martorell από το 2007, με συνολικά περισσότερες από 390.000 μονάδες (+3,4%). Στην 20η επέτειο των εγκαινίων του, το εργοστάσιο στο Martorell έλαβε το διάσημο βραβείο Automotive Lean Award για την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών παραγωγής του.

Η ποιότητα των διαδικασιών και των προϊόντων της SEAT κέρδισαν ευρεία διεθνή αναγνώριση, η οποία ενίσχυσε περαιτέρω την εικόνα της μάρκας. Τρία μοντέλα SEAT (Leon, Ibiza και Alhambra) έχουν διακριθεί με πολλά βραβεία σε πολλές χώρες, όπως Αυτοκίνητο της Χρονιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο και Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ισπανία για το SEAT Leon.

Απασχόληση και αειφορία

Η SEAT και το 2013 εστίασε την προσοχή της στην κοινωνική δέσμευση και στην δέσμευση για την αειφορία. Η εταιρεία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς εργοδότες της Ισπανίας και σε αντίθεση με την εγχώρια αγορά, η SEAT μέσα στην χειρότερη φάση της κρίσης έχει δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τους εργαζόμενους από 10.369 το 2009 σε 11.458 το 2013.

Η δέσμευση της SEAT στην κατάρτιση –με επένδυση 13 εκατ. ευρώ ετησίως- και ιδιαίτερα το πρόγραμμα εναλλασσόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που πραγματοποιήθηκε στο Apprentice School της εταιρείας, εξακολουθεί να προκαλεί το ενδιαφέρον ανάμεσα σε χιλιάδες νέους που βλέπουν την SEAT ως μια μεγάλη ευκαιρία επίτευξης προσωπικής και επαγγελματικής ολοκλήρωσης.

Τα εγκαίνια του SEAT al Sol, της μεγαλύτερης φωτοβολταικής εγκατάστασης του κλάδου αυτοκινήτου, έχει γίνει το έμβλημα της SEAΤ στα πλαίσια της περιβαλλοντικής δέσμευσης, η οποία μετακυλύεται φυσικά και στα προϊόντα της. Χάρη στην γκάμα αυτοκινήτων Ecomotive, το 60% των οχημάτων που πωλούνται από την SEAT σε όλο τον κόσμο, εκπέμπουν λιγότερο από 120 gr/km CO2, ένα ποσοστό που αυξάνεται σε 80% στην ισπανική αγορά. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία εργάζεται για την προώθηση της χρήσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ένα καύσιμο που είναι καθαρότερο, ασφαλέστερο και πιο προσιτό. Η SEAT σήμερα προσφέρει δύο CNG εκδόσεις, το Leon TGI και το Mii Ecofuel, το μοντέλο με τη χαμηλότερη κατανάλωση στην ιστορία της SEAT και με εκπομπές ρύπων 79 g/km.

Η νέα χρονιά για την SEAT ξεκίνησε με αύξηση των πωλήσεων, κυρίως του Leon. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2014 οι ταξινομήσεις Leon αυξήθηκαν κατά 46% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2013 και 18.700 οχήματα πουλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, πάνω από 20.000 παραγγελίες έχουν ήδη καταχωρηθεί για την οικογένεια Leon ST.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο