60ο Ράλλυ Ακρόπολις 2014: Πρώτη νίκη για τον C. Breen και το Peugeot 208 (Βίντεο)

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ 

Ο Craig Breen με το Peugeot 208 T16, στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, κατάφερε να γράψει το όνομά του στη λίστα των νικητών του Ράλλυ Ακρόπολις! Οι Bryan Bouffier (Citroen DS3 RRC) και Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) τερμάτισαν στη δεύτερη και τρίτη θέση του podium. 

Ντεμπούτο με νίκη για το «208» προδιαγραφών R5, την ώρα που ο Ιρλανδός οδηγός C. Breen ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (E.R.C.), αλλά και σε διεθνές επίπεδο, γενικότερα. Τα κατάφερε χωρίς να αφήσει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης, αφού ολοκλήρωσε επικεφαλής της Γενικής κατάταξης και τις δύο ημέρες του αγώνα. 

Κινήθηκε απροβλημάτιστα στις χωμάτινες ειδικές, και μάλιστα ούτε η αντεπίθεση που του εξαπέλυσε ο Bryan Bouffier (Citroen DS3 RRC) κατάφερε να τον κάνει να αισθανθεί πως απειλείται. Αντιθέτως, όποτε χρειάστηκε απάντησε με τους χρόνους του στις ειδικές διαδρομές, καταφέρνοντας στο τέλος να πανηγυρίσει μια σπουδαία επικράτηση, και επιπλέον να τιμηθεί με το βραβείο «Colin McRae Trophy», το οποίο κερδίζει σε κάθε γύρο του European Rally Championship ο άνθρωπος του αγώνα. 

«Δεν μπορώ να το περιγράψω! Δήλωσε ο Ιρλανδός και πρόσθεσε: «Ήταν ένα τέλειο σαββατοκύριακο. Η αλήθεια είναι πως δεν ξέραμε τι να περιμένουμε όταν ήρθαμε εδώ. Βέβαια, έχουμε κάνει πολλά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο τον τελευταίο χρόνο, όμως στα αγωνιστικά, μόλις τοποθετήσεις τα αυτοκόλλητα συμβαίνουν πράγματα που δεν περιμένεις» και ο Craig Breen κατέληξε: «Ήταν πολύ ενδιαφέρον λοιπόν όταν ολοκληρώσαμε τις ελεύθερες δοκιμές το ότι είδαμε πού βρίσκονταν οι χρόνοι μας, όπως και το ότι καταφέραμε να βελτιώσουμε την ταχύτητά μας σε όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας. Ευχάριστη έκπληξη επίσης αποτέλεσε η επίδοσή μας στην πρώτη χωμάτινη ειδική σήμερα, γιατί δεν ξέραμε πού θα βρισκόμασταν σε τέτοια επιφάνεια. Κοιτούσα τους χρόνους των υπολοίπων και τότε κατάλαβα πως το αυτοκίνητο δουλεύει και στο χώμα. Μετά από αυτό η συνέχεια ήταν πραγματικά ωραία». 

Στο 2ο σκαλί του podium ανέβηκε τελικά ο Γάλλος Bryan Bouffier, πρώην επίσημος δοκιμαστής της Hyundai, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι φημίζεται κυρίως για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, εμφανίστηκε αποφασισμένος να πιέσει και στο χώμα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει το απόλυτο. 

Βέβαια, ο ίδιος θα μπορούσε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, αν δεν είχε κάνει τρία λάθη κατά τη διάρκεια και των δύο ημερών του αγώνα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, το έργο του δεν ήταν εύκολο, αφού στην αρχή του δεύτερου και τελευταίου σκέλους του αγώνα ο Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 ακολούθησε το ρυθμό του, πιέζοντάς τον μάλιστα για τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Όμως, στα μέσα της ημέρας ο Γάλλος ξέφυγε, με αποτέλεσμα ο Πρωταθλητής Πολωνίας, ο οποίος δεν έχει μεγάλη εμπειρία στο χώμα, να μην μπορεί να ακολουθήσει στον ίδιο ρυθμό. Παρ' όλα αυτά, ο Kajetanowicz αποκόμισε σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. 

Πιο πίσω, στην τέταρτη θέση της Γενικής ακολούθησε ο Esapekka Lappi με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Ο ταλαντούχος Φινλανδός, αν και ένας από τους θεωρητικά πιο δυνατούς οδηγούς στο θεσμό, δεν ήταν ανταγωνιστικός σήμερα στις χωμάτινες ειδικές. Νικητής του προηγούμενου γύρου στη Λετονία ο ίδιος, υποστήριξε ότι ήταν δύσκολο να παλέψει με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και RRC (S2000 το δικό του), αφού σε αρκετά σημεία τού έλειψε η ισχύς. Την πρώτη 5άδα συμπλήρωσε ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes με Peugeot 207 S2000, ο οποίος και ταλαιπωρήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια του διημέρου, τόσο από λανθασμένη επιλογή ελαστικών όσο και από το στήσιμο του αυτοκινήτου. 

Βέβαια, ο πρώην Πρωταθλητής Πορτογαλίας, με δεδομένο το γεγονός ότι έχει αγωνιστεί ελάχιστα τα τελευταία χρόνια σε χωμάτινες επιφάνειες, μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το τελικό αποτέλεσμα. Ειδικά από τη στιγμή που, από το Rally Azores και έπειτα, θα έχει στη διάθεσή του ένα Peugeot 208 T16 R5. 

Την πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι Jaromir Tarabus με Skoda Fabia S2000 και Jean Michel Raoux με Peugeot 207 S2000. 

Δραματική, όμως, ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία Παραγωγής, με τον Erdi Tibor Jr. με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος ήταν επικεφαλής μέχρι την τελευταία διαδρομή, τη οποία τερμάτισε με σπασμένη πίσω ανάρτηση, και τελικά δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό. 

Έτσι, η νίκη στην κατηγορία «πέρασε» στα χέρια του Vitaliy Pushkar με Lancer EVO X, ο οποίος επίσης ολοκλήρωσε την τελευταία διαδρομή με πρόβλημα στο εμπρός σύστημα του Mitsubishi του. Αντίστοιχα συναρπαστική ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία 2Wheel Drive, με τον Zoltan Bessenyey (Honda Civic Type-R) να είναι επικεφαλής μέχρι την προτελευταία διαδρομή του αγώνα, όπου μπροστά πέρασε ο Ιταλός Simone Tempestini. Πάντως, ούτε αυτός κατάφερε να χαμογελάσει, αφού ο κινητήρας του DS3 R3T του παρέδωσε το πνεύμα, με αποτέλεσμα η νίκη να περάσει στα χέρια του Ρώσου Evgeny Sukhovenko με Renault Clio R3. Αυθεντικό Ακρόπολις! 

Η 60ή εκδοχή του Ράλλυ Ακρόπολις έκλεισε με την καθιερωμένη τελετή απονομής των επάθλων στους νικητές, παρουσία πλήθους θεατών, στο Service Park του αγώνα, στη Σχολή Μηχανικού στο Λουτράκι.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο