Εκπλήξεις και επιβεβαιώσεις στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motorcross 2014

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε το φετινό Πανελλήνιο πρωτάθλημα Motocross όπου και τα φαβορί δικαιώθηκαν αλλά και νέοι αναβάτες έκαναν εκπλήξεις.

Με τους ενθουσιώδεις θεατές (ξεπέρασαν κατά πολύ τους 1.000) να δημιουργούν μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα, όλοι οι κορυφαίοι αθλητές της χώρας, από κάθε γωνιά της, μέσα σε ένα «πραγματικά δύσκολο τερέν» (όπως δήλωσε ο Π.Κουζής,) έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και απέδειξαν ότι το ελληνικό Motocross είναι σε τροχιά ανόδου. Το ίδιο και οι υποδομές με τον Δήμο Χαλκιδαίων καθοδηγούμενος από την πληθωρική ΑΜΛΕΧ να επενδύει στην γνωστή πίστα η οποία βρίσκεται σε δεύτερη φάση ανάπτυξης.

Στην κατηγορία MX2 η «μάχη» εφήβων ανάμεσα στο νικητή Γιάννης Τουρατζίδης (ΜΟΒΕ, Yamaha) και τον Μανώλη Κρητικό (ΑΡΗΣ Πεντέλης, Yamaha) έκλεψε την προσοχή όλων στο πρώτο σκέλος. Ταχύτατος και αλάνθαστος σίγουρα, ο νικητής του, ο 18χρονος Θεσσαλονικιός Γιάννης Τουρατζίδης (ΜΟΒΕ, Yamaha) δικαίωσε τον εαυτό του αντιμετωπίζοντας επάξια τον ταχύτατο έτερο teenager, τον 17χρονο Μανώλη Κρητικό (ΑΡΗΣ Πεντέλης, Yamaha) ο οποίος ήταν επικεφαλής μέχρι τη στιγμή που είχε πτώση. Δυνατός στις εκκινήσεις μεν δεν μπόρεσε να κρατήσει γρήγορο ρυθμό σε όλον τον αγώνα, ο τοπικός Παναγιώτης Παπίλας (ΑΜΟΕορδαίας, Honda,) όπως και ο, ταχύτερος όλων στις δοκιμές, Γιώργος Αρβανίτης (ΛΑΜΣερρών, Yamaha) με τους Αλέξανδρο Γεωργαντά (ΜΑΟΚατερίνης, Husqvarna) και τον επανακάμψαντα Γιάννη Μόσιο (ΜΟΤΟΛΕΒόλου, ΚΤΜ) να μονομαχούν και να εναλλάσσονται στην 5η και 6η θέση. 

Στη μεγάλη κατηγορία (MX1) το βασικό θέμα των συζητήσεων πριν τον αγώνα ήταν η αναμενόμενη μονομαχία των πρωταθλητών του 2013, του Παναγιώτη Κουζή (ΦΙΑΜ, Honda) και του Δημήτρη Κοντολέτα (ΑΟΛΜΟλυμπίας, Yamaha) που «ανέβηκε» και αυτός στην ΜΧ1. Ταχύτερος στις δοκιμές κατά…. 2 δέκατα του δευτερολέπτου ο Κουζής, πετάχτηκε εμπρός και στα 2 σκέλη φτάνοντας σε δύο πειστικές αλλά όχι άνετες νίκες με τον Κοντολέτα (α΄σκέλος) κοντά του και τον, ιδιαίτερα ανεβασμένο στον αγώνα, Γιώργο Ηλιόπουλο (ΠΑΛΕΜΟΤ, ΚΤΜ) στο β΄σκέλος.  Ο Δημήτρης Βαγγελάκος (ΑΜΟΕορδ. Yamaha) δεν μπόρεσε να μπει σε ρυθμό «βάθρου» με τον πολύ καλό Δημήτρη Μπαξεβάνη (Μοτολέσχη Καβάλας, Yamaha) να χάνει την 5η θέση από τον προβληματισμένο  Μανώλη Σκύβαλο (ΟΔΙΚΟ, Honda) που «ξύπνησε» στον τελευταίο γύρο στο β’ σκέλος.

Πολύ ωραίος ήταν ο αγώνας και στην κατηγορία ΟΡΕΝ με τον αειθαλή Σταμάτη Λυρίου (Ικαρος Ρόδου, Yamaha) να ξεκινάει μέτρια και στα 2 σκέλη, να περνά «έξυπνα» επικεφαλής και να κατακτά 2 πειστικές νίκες μπροστά από τον περσινό πρωταθλητή Σταμάτη Δημολιάνη (ΛΕΜΟΤ, ΚΤΜ) ο οποίος κινδύνεψε από τον επιθετικό Λαρισαίο νεανία Κώστα Τσάτσο (Μοτοκίνηση, ΚΤΜ) ενώ στην ένταση των πρώτων γύρων συνέβαλαν αρκούντως και οι Δημ. Στούπας (ΑΜΛΕΧ, Kawasaki) και Δημ. Κεραμιδάς (ΦΙΑΜ, Suzuki). Χαμόγελα και για τον Γιωργο Ταμβάκο (ΔΙΑΘΛΗΣΗ, Kawasaki) που επικράτησε του Φ.Γιακουμάκη.

Κάνοντας την έκπληξη ίσως, ο Σπύρος Μπιρλής (ΜΟΒΕ, ΚΤΜ) επέστρεψε με νίκη, στο ένα σκέλος των Quad που διεξήχθη, με τον Κώστα Ντούζο (ΜΟΒΕ, ΚΤΜ) να τον πιέζει σθεναρά και να επισφραγίζει την κυριαρχία της νότιας Αττικής στο αγώνισμα ενώ ο «συνήθης ύποπτος» ο Αγρινιώτης Γιώργος Καπέλης (ΜΟΒΕ, Yamaha) εμφανίστηκε σχετικά άκεφος και με τεχνικά προβλήματα στους τελευταίους γύρους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πρώτοι 6 στην ΜΧ2 είναι κάτω των 20 ετών με εξαίρεση τον Παπίλα που κλείνει τα 21 ενώ οι 5 στους 6 στην ΜΧ1 είναι αρκετά κάτω των 28 άλλη μια απόδειξη ότι το ελληνικό ΜΧ κοιτά το μέλλον κατάματα..

Παρών στην πίστα ο δήμαρχος Χαλκιδαίων Θανάσης Ζεμπίλης που δήλωσε στο ξεκίνημα της ημέρας ότι: «τα καλύτερα έρχονται» 

 Επόμενος αγώνας, στις 13 Απριλίου, στην γνωστή δημοτική πίστα των Γιαννιτσών από τον ΟΦΜΓ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο