F1 Bahrain Grand Prix: Θέαμα και στρατηγική

F1 Bahrain Grand Prix: Θέαμα και στρατηγική

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

Το νυχτερινό Grand Prix στο Bahrain μέσα από τις σημειώσεις των μηχανικών της Pirelli. Οι διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών και η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας οδήγησαν στις «μάχες» που όλοι απολάυσαμε στον αγώνα.  Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα μειώθηκε, ενόσω έπεφτε η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του νυχτερινού Grand Prix.

Η στρατηγική επιλογή ελαστικών έπαιξε κεντρικό ρόλο σ’ έναν από τους πιο αμφίρροπους αγώνες της σύγχρονης ιστορίας, μ’ ένα συναρπαστικό φινάλε, που δημιούργησε το αυτοκίνητο ασφαλείας με την εμφάνισή του, 10 γύρους πριν το τέλος. 

Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, βρίσκονταν επικεφαλής του αγώνα και χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα, ενώ ο έτερος πιλότος της γερμανικής ομάδας, Nico Rosberg που είχε άλλη στρατηγική χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα με την οποία είχε επιλέξει να τερματίσει. Παρότι το μονοθέσιο του Hamilton φορούσε ένα ελαστικό θεωρητικά πιο αργό, ο Hamilton κατόρθωσε να κρατήσει πίσω του το Rosberg - που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα – και να διπλασιάσει τις νίκες του. Παρόμοιες μάχες είχαμε και πιο πίσω στη δεκάδα, με πιλότους που χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα να δίνουν μάχη για θέση μ’ αυτούς που βρίσκονταν εμπρός τους με το πιο αργό ελαστικό, ανάλογα με την επιλογή στρατηγικής που είχαν κάνει. 

Είναι γεγονός πως η διαφορά του ενός δευτερολέπτου που καταγράφονταν το μεσημέρι με ζέστη, ανάμεσα στη μέση γόμα P ZERO White και στη μαλακή γόμα P ZERO Yellow, μειώθηκε αισθητά κατά τη διάρκεια της βραδιάς που είχε πιο χαμηλή θερμοκρασία. Η θερμοκρασία αέρα έπεσε κατά 3 βαθμούς κατά τη διάρκεια των 57 γύρων του αγώνα. 

Οι πρώτοι έξι στην κατάταξη επέλεξαν στρατηγική 2 πιτ στοπ (κάποιοι ευνοήθηκαν από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας). Οι Red Bull των Daniel Ricciardo και Sebastian Vettel χρησιμοποίησαν διαφορετική στρατηγική και τερμάτισαν στην 4η και 6η θέση αντίστοιχα από την 13η και 10 που εκκινούσαν. Ο Vettel ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα. 

Από την Τρίτη 8 Απριλίου οι ομάδες θα συμμετέχουν στο πρώτο τεστ κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί του 2014 κάθε ομάδα οφείλει ν’ αφιερώσει μια μέρα δοκιμών εξέλιξης απ’ αυτές που δικαιούται σε δοκιμές ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli. Αύριο Τρίτη θα κάνει δοκιμές για την Pirelli, η Caterham, ενώ την Τετάρτη θα κάνουν δοκιμές οι Mercedes και Williams. 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε: «Είδαμε μερικές φανταστικές μονομαχίες, ρόδα με ρόδα στο Bahrain. Σ’ αυτές έπαιξe σημαντικό ρόλο η στρατηγική των ελαστικών. Με τη θερμοκρασία του οδοστρώματος να μειώνεται, κάποιες ομάδες τροποποίησαν τη στρατηγική τους επιλέγοντας δυο αντί για τρία pit stops.». 

Η Στρατηγική των pit stops για τους πρώτους οχτώ (8) στην τελική κατάταξη:

L. Hamilton: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 19ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 41ο γύρο

N. Rosberg : Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 21ο γύρο και έβαλε τη μαλακή ξανά στον 41ο γύρο

S. Perez: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 34ο γύρο

D. Ricciardo: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 18ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 35ο γύρο

N. Hulkenberg: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 15ο γύρο και έβαλε τη μέση 
στον 35ο γύρο

S. Vettel: Ξεκίνησε με μέση γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 34ο γύρο

F. Massa: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 13ο γύρο, έβαλε για 3η φορά μαλακή στον 28ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 38ο γύρο

V. Bottas: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 10ο γύρο, έβαλε ξανά τη μαλακή στον 25ο γύρο και τελικά τη μέση γόμα στον 40ο γύρο

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο