Η Williams θα παρουσιάσει ένα σύνολο εξατμίσεων παρόμοιο με αυτό της Red Bull στο GP Κίνας, ενώ αναβαθμίσεις σε αυτό τον τομέα αναμένεται να κάνει και η Sauber στο GP Ισπανίας.

H ΜcLaren θα αλλάξει την κατασκευή του διαχύτη της, η Red Bull θέλει να χρησιμοποιήσει το KERS της στη Μαλαισία, ενώ η Mercedes έχει αρκετά προβλήματα να επιλύσει. Παράλληλα, η Pirelli εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ξεχωρίζουν οι διαφορετικές γόμες ελαστικών.

Ήδη, από το GP Αυστραλίας βγήκαν κάποια συμπεράσματα για τη Formula 1 του 2011. Ωστόσο ο αγώνας της εξέλιξης των μονοθεσίων συνεχίζεται ακάθεκτος για της ομάδες.

Η Williams είχε ένα πολύ κακό σαββατοκύριακο στην Αυστραλία, ωστόσο υπήρξαν εκλάμψεις της πραγματικής ταχύτητας της FW33, οι οποίες ήταν πολλά υποσχόμενες. Ίσως λοιπόν η βρετανική ομάδα καταφέρει να παράγει μερικές εκπλήξεις στους επόμενους αγώνες. Για να αυξήσει τις πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο, η ομάδα θα βελτιώσει το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη του μονοθεσίου της, για το GP Κίνας.

Η Williams προσπάθησε να έχει έτοιμες τις καινούργιες εξατμίσεις για το GP Αυστραλίας, αλλά δεν πρόλαβε. Όπως αποκάλυψε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Sam Michael, η Williams ξεκίνησε να μελετάει από το τεστ της Βαλένθια στις αρχές Φεβρουαρίου το σχεδιασμό εξατμίσεων της Red Bull, όπου οι βυθισμένες στο πάτωμα απολήξεις προεκτείνονται έως τα πλαϊνά κανάλι του διαχύτη. Η Williams δοκίμασε και τις εκδόσεις των Renault (με τις εξατμίσεις μπροστά) και Mercedes (με τις απολήξεις στο μέσο του μήκους του ψυγείου), ωστόσο κατέληξε σε αυτήν της Red Bull.

O Michael δήλωσε ότι η Williams χρειάζεται περισσότερο χρόνο από άλλες ομάδες (όπως η McLaren) για να παράγει αυτή την τεχνική λύση, λόγω του σχεδιασμού του συμπλέγματος των εξατμίσεων, το οποίο στην FW33 δεν ακολουθεί την παραδοσιακή οδό, συγκεντρώνοντας τους σωλήνες από τον κάθε κύλινδρο προς τα εμπρός, με την ενιαία εξάτμιση να σχηματίζει στη συνέχεια U και να κατευθύνεται προς τα πίσω. Στην FW 33, το χταπόδι των εξατμίσεων κοιτάζει κατευθείαν προς τα πίσω.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ένα παράξενο πρόβλημα αναπτύχθηκε στη Williams του Rubens Barrichello στους 12 πρώτους γύρους του GP Αυστραλίας. Η κινητή πίσω αεροτομή του Βραζιλιάνου δε λειτουργούσε στην κεντρική ευθεία της πίστας, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν αρκετά κοντά στον προπορευόμενό του. Μάλιστα, μερικές φορές, το μονοθέσιο του Barrichello του έδινε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το σύστημα στο δεύτερο τμήμα της πίστας, όπου φυσικά απαγορεύεται. Έπειτα από την ανταλλαγή πολλών email μεταξύ της ομάδας και της διεύθυνσης αγώνα, το πρόβλημα διορθώθηκε από... τον πύργο ελέγχου του Charlie Whiting.

Παράλληλα, η McLaren θα διαθέτει έναν καινούργιο διαχύτη στη Μαλαισία, ίδιου σχεδιασμού, αλλά διαφορετικής κατασκευής. Στην Αυστραλία, επειδή τα εξαρτήματα κατασκευάστηκαν πολύ βιαστικά, ο διαχύτης ήταν εξ’ ολοκλήρου από τιτάνιο, κάτι που προσέθετε πολύ βάρος. Στη Μαλαισία, ο διαχύτης της MP4-26 θα διαθέτει περίβλημα από το θερμομονωτικό κεραμικό υλικό PyroSic και κατά συνέπεια θα είναι πολύ πιο ελαφρύς.

Λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, η Red Bull δε χρησιμοποίησε το KERS της στην Αυστραλία. Τα εξαρτήματα υπήρχαν επάνω στα μονοθέσια, αλλά δε χρησιμοποιούνταν. Η αυστριακή ομάδα όμως στοχεύει να αξιοποιήσει το σύστημα στη Μαλαισία, όπου το καθιστούν απαραίτητο οι μεγάλες ευθείες της Sepang.

H Sauber θα παρουσιάσει στην Iσπανία ένα καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα επίσης θα μοιάζει με το σύστημα της Red Bull. Πάντως, η Sauber ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να εφεσιβάλλει την απόφαση των αγωνοδικών του GP Αυστραλίας, που απέκλεισαν αμφότερα τα μονοθέσια της ελβετικής ομάδας από τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα, λόγω παράβασης των τεχνικών κανονισμών όσον αφορά τις διαστάσεις του flap της πίσω αεροτομής.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, δεδομένου ότι το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο της MGP W02 είχε τοποθετηθεί στο μονοθέσιο (ολόκληρο) την τελευταία στεγνή ημέρα χειμερινών δοκιμών, σήμαινε ότι η ομάδα δεν είχε καταφέρει να μελετήσει το ιδανικότερο στήσιμο του αναβαθμισμένου μονοθεσίου, γεγονός που στη Μελβούρνη δεν της επέτρεψε να αντλήσει τη μέγιστη δυνατή απόδοση. Επιπλέον, η Mercedes αντιμετώπισε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, τόσο με το KERS, όσο και με την κινητή πίσω αεροτομή. Η τελευταία, παρήγαγε επίσης stalling (σταματούσε να λειτουργεί, επειδή η ροή του αέρα «ξεκόλλαγε» από τις επιφάνειές της) στις στροφές. Ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Norbert Haug, υποπτεύεται ότι αυτό συνέβη ίσως επειδή το flap της πίσω αεροτομή έχει υπερβολικά οξεία χορδή. Οι πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες της Mercedes κατά τη διάρκεια του τριημέρου όμως, αποδεικνύουν ότι το σύστημα λειτουργεί καλά -τουλάχιστον στις ευθείες.

Η Pirelli παραδέχθηκε ότι δεν ήταν ευχαριστημένη από την ορατότητα του τρόπου που έχει επιλέξει για να ξεχωρίζει τις διαφορετικές γόμες ελαστικών της στα τηλεοπτικά πλάνα. Τα φετινά ελαστικά ξεχωρίζουν από το διαφορετικό χρώμα γραμμάτων στα πλαϊνά τους. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ιταλικής εταιρίας, Paul Hembery, δήλωσε ότι η Pirelli θα κοιτάξει τι μπορεί να κάνει για να βελτιώσει την ορατότητα του ασημένιου και του λευκού χρώματος, καθώς πιστεύει ότι το κίτρινο της μαλακής γόμας διακρινόταν εύκολα.

TAGS