Ήρθε στην Ελλάδα το Ford Fiesta ST

Ήρθε στην Ελλάδα το Ford Fiesta ST

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

Το Νέο Fiesta ST κάνει το ντεμπούτο του  στην Ελληνική Αγορά, με 20% περισσότερη ισχύς και οικονομία καυσίμου συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά με τιμή 18.974 ευρώ δεν είναι μόνο το ταχύτερο...

Το Νέο Fiesta ST είναι το ταχύτερο Fiesta παραγωγής όλων των εποχών, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα, βενζινοκινητήρας 1.6 EcoBoost με 182 ίππους.

Το νέο Ford Fiesta ST είναι το ταχύτερο και δυναμικότερο μικρό αυτοκίνητο παραγωγής της Ford στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων με κινητήρα και πλαίσιο σεταρισμένα  με τέτοια ακρίβεια για την απόλυτη οδηγική εμπειρία Fiesta.

Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Team RS, το Ευρωπαϊκό τμήμα του Global Performance Vehicle group της Ford Motor Company, το νέο Fiesta ST εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,9 δεύτερα, ισχύ 182 PS, ροπή 240 Nm και τελική ταχύτητα 220 km/h.

Η Ford Team RS σετάρισε τα συστήματα κινητήρα, ανάρτησης, διεύθυνσης και φρένων με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά και λανσάρισε συστήματα γνωστά από μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων – όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC), εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και πίσω δισκόφρενα.

Η καθημερινή πρακτικότητα επιβεβαιώνεται από την κατανάλωση των 5,9 λίτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 138 γραμ./χλμ.  μείωση ρύπων 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Fiesta ST, παρά την αυξημένη κατά 20% ισχύ σε σχέση με το δίλιτρο κινητήρα του μοντέλου πρώτης γενιάς.

Το νέο Fiesta ST φέρει μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα. Στο ανανεωμένο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα καθίσματα Recaro, ενώ ένα νέο αντηχείο Sound Symposer μεταφέρει τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα, συνοδεύοντας άριστα την οδηγική εμπειρία και παράλληλα προσφέρει το SYNC και την τεχνολογία MyKey.

«Το νέο Fiesta ST προσφέρει αξιοσημείωτες επιδόσεις σε συνδυασμό με υψηλά πρότυπα αισθητικής και ποιότητας, ενώ υπόσχεται μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία» δήλωσε ο Juergen Gagstatter, επικεφαλής μηχανικός προγράμματος του Fiesta ST.

Το eTVC ασκεί πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό του Fiesta ST όταν στρίβει για να βελτιωθεί το κράτημα και να μειωθεί η υποστροφή χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Νέο λογισμικό ελέγχει  την ισορροπημένη απόκριση του Fiesta ST στις εντολές του τιμονιού κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ το ESC προσφέρει 3 προγράμματα λειτουργίας με: πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση για αυξημένη ολίσθηση και πλήρη απενεργοποίηση ESC.

Και τα δύο συστήματα υποστηρίζουν ένα νέο εμπρός ακραξόνιο, τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα με ειδικό σετάρισμα για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, τις μοναδικές ρυθμίσεις ελατηρίων και αποσβεστήρων μπροστά και πίσω και το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 mm για βελτιστοποιημένη οδική συμπεριφορά και οδηγική ποιότητα.

Ο ελαφρύς κινητήρας EcoBoost συμβάλλει στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά με τεχνολογίες όπως υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing.

Ο κινητήρας και η κλιμάκωση του νέου εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου βελτιώθηκαν σε τμήματα της πίστας του Nürburgring Nordschleife.

Η Ford υπέβαλε το νέο Fiesta σε δοκιμή αντοχής 850.000 χλμ. Για να διασφαλίσει υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας από το νέο Fiesta ST ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες χρήσης, η Ford οδήγησε το hot hatchback για 7.500. επιπλέον χιλιόμετρα σε αγωνιστική πίστα και για 5.000 χλμ. με υψηλή ταχύτητα.

Το εγχείρημα περιλάμβανε ένα «βασανιστήριο» στην πίστα δοκιμών του Τεχνικού Κέντρου Nardo (Ιταλία), με το Fiesta ST να οδηγείται με τέρμα γκάζι σε θερμοκρασίες πάνω από 40 C.

Η Ford Motor Company αύξησε την παραγωγή του δημοφιλούς, νέου Fiesta ST μετά τον διπλάσιο από τον αναμενόμενο αριθμό παραγγελιών στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο της κυκλοφορίας του στην αγορά, στα μέσα του 2013.

Για να μπορέσει να ικανοποιήσει τη ζήτηση, η εταιρία αποφάσισε να αυξήσει την παραγωγή κατά 15% στα 60 οχήματα την ημέρα στο εργοστάσιο της Κολωνίας.

Η ζήτηση για το νέο Ford Fiesta ST ήταν υψηλότερη στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου καταγράφηκε το 56% των πωλήσεων από το σύνολο της Ευρώπης και ακολουθούν η Γερμανία και η Ελβετία. Αυτές οι τρεις αγορές συγκεντρώνουν πάνω από το 87% των Ευρωπαϊκών πωλήσεων.

«Η αντίδραση του κοινού και των ειδικών απέναντι στο Fiesta ST ήταν εξαιρετική – η επιτυχία ήταν άμεση και οι παραγγελίες εκτοξεύτηκαν στα ύψη» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης.  «Κάνουμε ότι μπορούμε για να αυξήσουμε την παραγωγή και προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση.»

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο