Οδηγούμε το νέο Honda Civic Tourer

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Tourer

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

Η έκδοση Tourer του Civic είναι πρακτική, με το αμάξωμα να έχει συμπαγείς διαστάσεις ενώ περιλαμβάνει πολλά καινοτόμα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας.

Το 2014 Civic Tourer εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, με την Ευρωπαϊκή R&D ομάδα της Honda. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών και οδηγικών συνθηκών. Με δεδομένο ότι το Civic είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, το 5θ Civic αποτέλεσε μία αξιόπιστη βάση για την ομάδα εξέλιξης. Το Civic Tourer είναι το πιο συμπαγές Wagon κατηγορίας C – μόλις 235mm μακρύτερο από το 5θ Civic. Είναι επίσης το χαμηλότερο Wagon στην κατηγορία C, και εν τούτοις προσφέρει το μεγαλύτερο χώρου αποσκευών σε αυτή την κατηγορία της αγοράς

To Honda Civic Tourer είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

  • 1600 κ.εκ. Diesel Comfort 22.770 ευρώ
  • 1600 κ.εκ. Diesel Sport 22.520 ευρώ

Το 2014 Civic Tourer μοιράζεται σε μεγάλο βαθμό το ίδιο DNA με το 5θ Civic, υιοθετώντας ένα προηγμένο, αεροδυναμικό αμάξωμα που δημιουργεί μία καθαρή, δυναμική και κομψή εμφάνιση. Επίσης κληρονομεί τη σπορ φυσιογνωμία του αναβαθμισμένου 5θ Civic 2014, με νέο μαύρο διακοσμητικό στον εμπρός προφυλακτήρα. Διατηρεί την κομψή αισθητική της καμπίνας, την ενσωματωμένη λαβή της πίσω πόρτας που συναντάμε στο 5θ Civic, το πιο σκούρο διακοσμητικό θόλου τροχών και τις νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε φινίρισμα ασημί και μαύρο.

Παράλληλα με τη δημιουργία ενός μοναδικού προφίλ για το Civic Tourer, η επίτευξη άριστης αεροδυναμικής ήταν προτεραιότητα για την ομάδα εξέλιξης. Η αεροδυναμική απόδοση βρέθηκε στο επίκεντρο της σχεδίασης του 5θυρου Civic, και οι μηχανικοί του Civic Tourer τη βελτίωσαν περαιτέρω μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση μέσω μοναδικών σχεδιαστικών χαρακτηριστικών όπως η πίσω αεροτομή και τα πλαϊνά σπόιλερ. Αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO2 του Tourer περιορίζονται τώρα στα 99g/km.

Πίσω από την προηγμένη και σπορ εξωτερική σχεδίαση του Civic Tourer κρύβεται μία ευελιξία που προσφέρει ευφυή λειτουργικότητα και απαράμιλλη πρακτικότητα.

Παρά το ότι είναι μόλις 235mm μακρύτερο από το 5θ Civic, διεκδικώντας τον τίτλο του πιο συμπαγούς Wagon στην κατηγορία C, το Civic Tourer διαθέτει κορυφαίο χώρο αποσκευών. Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση προσφέρει 624 λίτρα μέχρι την εταζέρα, ενώ χωράει μέχρι τρεις μεγάλες βαλίτσες  κάτω από αυτήν. Εναλλακτικά, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, προσφέρει 1668 λίτρα μέχρι την επένδυση οροφής.  

Το φαρδύ και χαμηλωμένο εξωτερικό κρύβει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά μοντέλου της κατηγορίας C. Το ύψος και το πλάτος του Civic Tourer είναι ίδια με του 5θ Civic, αν και η ελαφρώς υπερυψωμένη οροφή του Civic Tourer μεταφράζεται σε περισσότερο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών.

Τα Magic Seats της Honda παρέχουν ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα και ευρυχωρία στο Civic Tourer, με ποικίλες δυνατότητες διάταξης των καθισμάτων για μέγιστη ευελιξία. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα με μία κίνηση ενώ χάρη στο υπερυψωμένο πάτωμα του χώρου αποσκευών δημιουργείται μία τελείως επίπεδη επιφάνεια όταν τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα. Τα μαξιλάρια των πίσω καθισμάτων αναστρέφονται, απελευθερώνοντας χώρο στο πάτωμα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Η διαιρούμενη κατά 60:40 βάση των καθισμάτων προσφέρει περισσότερες επιλογές για τη μεταφορά ατόμων και φορτίων ενώ σχηματίζει και μία εναλλακτική επιφάνεια φόρτωσης εάν η πρόσβαση μέσω της πίσω πόρτας είναι περιορισμένη.

Στο χώρο αποσκευών, το Civic Tourer έχει τον ίδιο υποδαπέδιο χώρο με ράφι δύο θέσεων όπως στο 5θ Civic. Αυτός ο χώρος μπορεί να φιλοξενήσει δύο βαλίτσες αεροπορικού τύπου με το κάλυμμα ψηλά ή εναλλακτικά στη χαμηλότερη θέση, ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα ύψους έως και 1 μέτρου.

Το Civic Tourer είναι το παγκοσμίως πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διαθέτει σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αποσβεστήρων (Adaptive Damper System). Το νέο σύστημα προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση της πίσω ανάρτησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Έτσι το αυτοκίνητο παραμένει άνετο σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, και παράλληλα σταθερό και σβέλτο στη σπορ οδήγηση. Το σύστημα έχει τρεις ρυθμίσεις – άνετη, κανονική και σπορ – και όλες έχουν εξελιχθεί με κριτήριο την αυξημένη σταθερότητα και άνεση σε ποικίλες συνθήκες φορτίου και οδήγησης.

Το Comfort mode προσφέρει πιο μαλακή ρύθμιση στα αμορτισέρ, ενώ το Dynamic κάνει σκληρότερη τη ρύθμιση με έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά. Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, το σύστημα πίσω προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων θα ρυθμίζει την απόσβεση σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού και τις οδηγικές συνθήκες.

Το Civic Tourer υιοθετεί το σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα McPherson και ημιάκαμπτο πίσω άξονα που χρησιμοποιείται στην 5θ έκδοση αλλά ελαφρώς τροποποιημένο με σημαντικά οφέλη. Η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες ήταν επίσης βασικός στόχος εξέλιξης με σκοπό να ενισχυθεί το αίσθημα της ασφάλειας. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της υψηλής ακαμψίας του αμαξώματος με την προσθήκη νέων πίσω κολόνων και βέλτιστης αεροδυναμικής άνωσης του πίσω τμήματος, με εκτενή βελτιστοποίηση των ορατών τμημάτων - όπως η πίσω πόρτα και η αεροτομή της οροφής - και μερικών μη ορατών όπως η ποδιά κάτω από το αμάξωμα.

Ο νέος 1.6 i-DTEC diesel είναι ο πρώτος της επόμενης γενιάς της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που παρουσιάζεται στην Ευρώπη. Η φιλοσοφία της Earth Dreams Technology προσφέρει μία εντυπωσιακή ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και οδηγικών επιδόσεων, κάτι που επιτυγχάνεται στο Civic Tourer.

Η δέσμευση της Honda στην ασφάλεια ενσωματώνεται στη φράση «Ασφάλεια για Όλους», ασφάλεια για οδηγούς, επιβάτες, πεζούς και κατόχους όλων των οχημάτων. Η Honda υλοποιεί τη δέσμευσή της με τη βοήθεια μιας ομάδας συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που στόχο έχουν να μετριάσουν τις επιπτώσεις των συγκρούσεων και των τραυματισμών.

Το Civic Tourer διαθέτει όλη τη γκάμα τεχνολογιών ασφάλειας που διατίθεται με το 5θ Civic και βαθμολογείται ομοίως με 5 αστέρια Euro NCAP.

Νέα χαρακτηριστικά: Προηγμένα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού

Η Honda έχει παρουσιάσει μία νέα σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας βασισμένων σε αισθητήρες στο Civic Tourer οι οποίοι χρησιμοποιούν μία σειρά καμερών, παλμικών λέιζερ μικρής εμβέλειας Lidar (Laser Radar) και τεχνολογιών ραντάρ. Το Civic Tourer χρησιμοποιεί αυτές τις τεχνολογίες και πολλά άλλα συστήματα προηγμένης ασφάλειες προκειμένου να διασφαλίσει υψηλά πρότυπα ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες, χαρίζοντας ξεγνοιασιά σε οδηγούς και επιβάτες.

City-Brake Active system

Ειδικά σχεδιασμένο για να αποτρέπει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης με χαμηλές ταχύτητες. Το City-Brake Active system είναι ένα σύστημα ραντάρ μέσω λέιζερ που σαρώνει το δρόμο μπροστά, και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν ανιχνεύσει κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης. Το σύστημα λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες (32km/h και κάτω) και είναι σχεδιασμένο για την ανίχνευση αυτοκινήτων και φορτηγών.

Όταν το σύστημα ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης, εκδίδει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις. Αν το σύστημα αναγνωρίσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης τότε θα ενεργοποιηθεί η προ-φόρτιση των φρένων και ο οδηγός θα ενημερωθεί μέσω οπτικών και ηχητικών προειδοποιήσεων πριν ενεργοποιήσει το αυτόματο φρενάρισμα.

Forward Collision Warning

Το Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης - Forward Collision Warning εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή φορτηγό), χρησιμοποιώντας μία  κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. Το σύστημα λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 15 χλμ και πάνω. Εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, ο οδηγός θα ενημερωθεί μέσω οπτικών και ηχητικών προειδοποιήσεων. Η απόσταση προειδοποίησης μπορεί να ρυθμίζεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον ίδιο.

High Beam Support System

Το Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας - High Beam Support System λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40χλμ για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα / προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες), ποδήλατα και το φωτισμό του περιβάλλοντος. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.

Lane Departure Warning

Το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας - Lane Departure Warning χρησιμοποιεί την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την παρακολούθηση των σημάνσεων στο δρόμο. Εάν το αυτοκίνητο αποκλίνει από την λωρίδα στην οποία κινείται χωρίς να ανάψει φλας, τότε το σύστημα Lane Departure Warning προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 64χλμ και σε δρόμους με καμπές ακτίνας άνω των 250 μέτρων. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.

Blind Spot Information

Το Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Information) χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για αυτόματη ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού και προειδοποίηση για πιθανούς κινδύνους όταν το όχημα ταξιδεύει με ταχύτητες πάνω από 20 χλμ. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύει αυτοκίνητα και φορτηγά. Υποστηρίζει τους οδηγούς σε περιπτώσεις όπως προσπέραση άλλων οχημάτων και συγχώνευση ή αλλαγή λωρίδων. Όταν ένα όχημα εισέρχεται στο τυφλό σημείο του οδηγού εμφανίζεται μία οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέπτη. Αυτή παραμένει εκεί έως ότου το όχημα απομακρυνθεί από το τυφλό σημείο. Εάν ο οδηγός ανάψει φλας ενώ το όχημα βρίσκεται στο τυφλό σημείο, η οπτική προειδοποίηση θα αρχίσει να αναβοσβήνει και θα ηχήσει ένα ακουστικό σήμα σαν προειδοποίηση για πιθανό κίνδυνο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ενώ το όχημα είναι σταματημένο.

Cross Traffic Monitor

Το σύστημα Παρακολούθησης Διέλευσης Κυκλοφορίας της Honda χρησιμοποιεί τους πίσω πλαϊνούς αισθητήρες ραντάρ που προειδοποιούν τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων ενώ κινείται με όπισθεν. Η κατεύθυνση ενός οχήματος που πλησιάζει προβάλλεται είτε στην οθόνη της κάμερας οπισθοπορείας ή εμφανίζεται μέσω σχετικών βελών κατεύθυνσης στο i-MID και ηχεί ένα προειδοποιητικό σήμα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύει αυτοκίνητα και φορτηγά που ταξιδεύουν με ταχύτητα μέχρι 25km/h, και μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ενώ το όχημα είναι σταματημένο.

Adaptive Cruise Control

Το Adaptive Cruise Control επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την ταχύτητα και την απόστασή του από το προπορευόμενο όχημα. Εάν αυτή πέσει κάτω από το προκαθορισμένο επίπεδο, το σύστημα επιβραδύνει αμέσως το όχημα. Εάν χρειαστεί ταχύτερη επιβράδυνση, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό να φρενάρει χρησιμοποιώντας οπτικά και ηχητικά σήματα.

Collision Mitigation Braking System

Το σύστημα παρακολουθεί την απόσταση και την τάση μείωσής της ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το προπορευόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή φορτηγό), προειδοποιώντας τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση και συμβάλλει στη μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης όταν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.

Εντυπώσεις

Διανύσαμε μια απόσταση σχετικά μικρή αλλά ικανή για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο μοντέλο. Η ανάρτηση είναι ανασχεδιασμένη, ενώ στην περίπτωση της πλούσιας έκδοσης Sport, υπάρχει αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση με τρεις επιλογές Dynamic, Normal, Comfort. Στην πράξη, το Civic μπορεί να στρίψει πολύ γρήγορα και με μεγάλη ασφάλεια. Ο κινητήρας κινεί με άνεση το αμάξωμα και δένει πολύ αρμονικά με το μοντέλο. Περισσότερα συμπεράσματα όμως όταν και θα δοκιμάσουμε το μοντέλο για περισσότερα.

Τέλος, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το πεντάθυρο Civic που θα κυκλοφορήσει το 2014. Οι αισθητικές αλλαγές είναι πολύ μικρές ωστόσο και εδώ η ανάρτηση έχει ανασχεδιαστεί. Νέα αμορτισέρ, νέα ελατήρια, νέα ακραξόνια εμπρός και βελτίωση της γεωμετρίας, ενισχυμένες βάσεις αμορτισέρ και σκληρότερα silent block κατά 46%. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Το φαινόμενο του μέτριου ελέγχου του αμαξώματος που είχαμε παρατηρήσει στο περσινό μοντέλο έχει εξαφανιστεί και το Civic μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα και με ασφάλεια.

Η τιμή για το Civic Tourer ξεκινά από €22.770 με απόσυρση για την έκδοση Comfort, ενώ η πλούσια έκδοση Sport τιμάται €25.520 και είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα Diesel. Το Civic 5d ξεκινά από €15.240 για την έκδοση των 1,4 lt βενζίνης και από τα €21.170 για το Diesel.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο