Honda Civic 2014: Ανανεωμένο και αναβαθμισμένο

Honda Civic 2014: Ανανεωμένο και αναβαθμισμένο

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ 

Η σχεδιαστική ανανέωση του εξωτερικού και οι αισθητικές βελτιώσεις στο εσωτερικό διαμορφώνουν για το 5θ Civic μία πιο χαρακτηριστική και Sportive εμφάνιση. 

Αλλαγές στα σημεία κάνουν το Civic περισσότερο δυναμικό και sportive .Η φρέσκια σχεδιαστική προσέγγιση επικεντρώνεται στο πίσω τμήμα του Civic όπου νέο στοιχείο είναι τα φιμέ κρύσταλλα στο πίσω παρμπρίζ. Επίσης υιοθετούνται σκούρα πίσω φωτιστικά σώματα. 

Εμπρός το ανανεωμένο 5θυρο Civic περιλαμβάνει νέο μαύρο διακοσμητικό εμπρός προφυλακτήρα, πιο σκούρα διακοσμητικά στους θόλους των τροχών και νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε ασημί και μαύρο.  

Διακριτικές αισθητικές βελτιώσεις στο εσωτερικό προβάλλουν την ποιότητα  και σπορ εμφάνιση του ανανεωμένου Civic. Οι στυλιστικές αλλαγές περιλαμβάνουν νέες λευκές ραφές στο τιμόνι, τα καθίσματα και την επένδυση γονάτων και μαύρα μπουτόν στο πάνελ του ηχοσυστήματος  και χειριστήρια στο τιμόνι. 

Τέλος έγιναν νέες ρυθμίσεις στην εμπρός και πίσω ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης προκειμένου να βελτιωθεί η γραμμικότητα, η ευστάθεια και η οδηγική άνεση, κυρίως στις υψηλές ταχύτητες.  

Το ανανεωμένο 5θυρο Civic διαθέτει την ίδια νέα σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, με την οποία εφοδιάζεται και το νέο Civic Tourer- που συνδυάζουν αισθητήρες, κάμερες, παλμικά λέιζερ μικρής εμβέλειας (lidar) και τεχνολογίες ραντάρ και θα παράγεται και αυτό στο Βρετανικό εργοστάσιο της Honda στο Swindon. 

Οι διαθέσιμες εκδόσεις και οι τιμές του Honda Civic MY είναι:

Civic 5d Diesel 
1,6 lt Diesel Comfort €21,170
1,6lt Diesel Sport €22,770

Civic 5d Petrol
1,4lt Petrol Comfort €15,240
1,4lt Petrol Sport €16,390
1,8lt Petrol Sport €19,277
1,8lt Petrol Sport 5AT €20,427 

Το Civic ΜΥ14 διατίθεται με τρεις επιλογές κινητήρων: βενζινοκινητήρας 1.4 lt. i-VTEC, βενζινοκινητήρας 1.8 l i-VTEC και 1.6l i-DTEC diesel. Όλες οι κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με    6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ECO Assist και Idle Stop. Επίσης εφοδιάζονται με Hill Start Assist. Ο 1.8 l συνδυάζεται και  με ένα 5χυτο αυτόματο κιβώτιο ειδικής σχεδίασης.   

Η καρδιά του 5θυρού Civic είναι κινητήρας των 1600 κ.εκ. i-DTEC της Honda, ο οποίος είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή. Αποδίδει 120 ίππους με  κορυφαία κατανάλωση καυσίμου , 3,6lt/100 km στο μικτό κύκλο και εκπομπές ρύπων 94gr/km. 

Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC πετυχαίνει  τον βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar. Την εικόνα (ή τα κιλά αν θέλετε) συμπληρώνει ένα ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης. Το 6 τάχυτο μηχανικό σύστημα είναι κατά 7 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2 i-DTEC.

Το σύστημα κιβωτίου προσφέρει: 

Κορυφαία απόδοση μετάδοσης 

  • Ομαλή και ακριβή αίσθηση κατά την αλλαγή σχέσεων
  • Νέο σύστημα όπισθεν με αυξημένη ικανότητα μετάδοσης ροπής και πιο αθόρυβη λειτουργία  

Κορυφαία επιλογή στους βενζινικινητήρες αποτελεί ο  i-VTEC τωβν 1800 κ.εκ. Χρησιμοποιεί την προηγμένη τεχνολογία VTEC και συστημάτων διαχείρισης κινητήρα της Honda. Από την αρχή, ο κινητήρας σχεδιάστηκε σαν στοιχείο ενός συστήματος κίνησης υψηλής ποιότητας, με βελτιωμένη λειτουργία σε όλα τα στάδια οδήγησης, όπως εκκίνηση, αλλαγή ταχυτήτων, επιτάχυνση και επιβράδυνση. Η εκκίνηση είναι εύκολη και γρήγορη, οι αλλαγές ταχυτήτων ομαλές και ο έλεγχος του γκαζιού εύκολος και προβλέψιμος. Η επιτάχυνση και η επιβράδυνση γίνονται πάντα ομαλά και άνετα εντός και εκτός πόλης. Το ίδιο ισχύει και για την επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο σε υψηλές ταχύτητες.  

Αποδίδοντας 142 ίππων, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις χαμηλές – μεσαίες στροφές, ενώ λειτουργεί αθόρυβα και ομαλά σε όλες τις στροφές.. Σ’ αυτό προστίθενται οι βελτιωμένες δυναμικές επιδόσεις: για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται μόνο 9,1 δευτερόλεπτα. 

Φυσικά δεν ξεχνάμε τον 1.400σάρη  i-VTEC, με την υψηλή οικονομία καυσίμου και τους  χαμηλούς ρύπους. Ο κινητήρας παράγει μέγιστη ισχύ 100 ίππων. 

H 9η γενιά Civic προσφέρει τη μοναδική τεχνολογία Eco Assist™ της Honda που βοηθά τους οδηγούς να πετυχαίνουν βέλτιστη απόδοση, σύμφωνα με την άποψη ότι διαφορετικά οδηγικά στυλ μπορεί να έχουν έως και 15% διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα χρησιμοποιεί το ταχύμετρο του αυτοκινήτου για να συμβουλεύσει τους οδηγούς πώς το οδηγικό στυλ τους επηρεάζει την κατανάλωση. Εάν οδηγούν οικονομικά, το ταμπλό γίνεται πράσινο. Εάν ο οδηγός ξεπεράσει ελαφρώς το καλύτερο επίπεδο ελέγχου του γκαζιού, το ταμπλό γίνεται λευκό/πράσινο. Τέλος, στην έντονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση γίνεται λευκό. Το σύστημα αναβαθμίζεται περαιτέρω με την επιλογή του ECON mode, το οποίο μόλις ενεργοποιηθεί μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού συστήματος γκαζιού (drive-by-wire) για να διασφαλίσει μία ομαλή αύξηση της ροπής για πιο ξεκούραστη οδήγηση και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. 

Το 5θυρο Honda Civic  θεωρείται ως ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων crash tests του Euro NCAP. Η κορυφαία κατάταξη του Civic στον τομέα της ασφάλειας αντανακλά τη δέσμευση της Honda στη συνολική ασφάλεια των οχημάτων, Οι μηχανικοί της Honda εστιάζουν όχι μόνο στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και των άλλων χρηστών των δρόμων όπως είναι οι πεζοί και οι δικυκλιστές.   

Οι καινοτομίες για την ασφάλεια του Civic περιλαμβάνουν πίσω πόρτα από ρητίνη και νέα αλουμινένια δοκό προφυλακτήρα. Για να είναι πάντα ευδιάκριτο στο δρόμο, το Civic εφοδιάζεται στάνταρ με εξωτερικούς καθρέπτες που εδράζουν ενσωματωμένα φλας LED. Η επιφάνεια του καθρέπτη είναι φαρδύτερη σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς Civic, αυξάνοντας την προς τα πίσω ορατότητα για τον οδηγό. Σε συνδυασμό με το μειωμένο πλάτος της κολόνας Α, βελτιώνει τη συνολική ορατότητα– βασικό στοιχείο της ασφάλειας του οχήματος.  

Το Vehicle Stability Assist (VSA) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο στο στρίψιμο, την επιτάχυνση και τους ξαφνικούς ελιγμούς εφαρμόζοντας υποβοήθηση πέδησης σε όποιον από τους τροχούς κρίνει απαραίτητο και προσαρμόζοντας τη ροπή του κινητήρα στις οδηγικές συνθήκες. 

Η σχεδίαση του εσωτερικού όλων των μοντέλων Civic είναι οδηγοκεντρική. Από το κάθισμα του οδηγού, τα όργανα δείχνουν να τον αγκαλιάζουν και να τον τοποθετούν στο κέντρο της οδηγικής εμπειρίας, απόλυτα χαλαρό αλλά με πλήρη έλεγχο. Όλα τα χειριστήρια είναι άριστα τοποθετημένα και οι όποιες πληροφορίες θέλει ο οδηγός  είναι άμεσα διαθέσιμες. 

Ο εσωτερικός σχεδιασμός του Civic είναι εμπνευσμένος από το κόκπιτ  μαχητικών αεροσκαφών και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση και λειτουργία σε όλα τα χειριστήρια. Το Civic δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο γύρω από τον οδηγό – εκφράζοντας την Αρχή της Honda ‘‘man maximum, machine minimum’ (‘μέγιστη έμφαση στον άνθρωπο, ελάχιστη στα μηχανήματα’). 

Το Civic διαθέτει την πιο ευρύχωρη καμπίνα στην κατηγορία C, και κορυφαίο χώρο αποσκευών 401 L, που μπορεί να αυξηθεί κατά 76 L προσθέτοντας τον πρακτικό υποδαπέδιο θάλαμο. Το Civic προσφέρει 1431mm χώρο στην περιοχή των ώμων μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και 795mm διαμήκη απόσταση (μεταξύ οδηγού και πίσω επιβατών).  

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για 2 μπουκάλια 1L και 2 μπουκάλια 350ml. Πρίζα ρεύματος, είσοδοι USB και Aux-in περιλαμβάνονται. Για λόγους ευκολίας, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι τοποθετημένοι στη φυσική γραμμή κίνησης του οδηγού.  

Το σύστημα Magic Seat της Honda συμβάλλει στην άριστη ευελιξία του Civic, με τα καθίσματα να μπορούν να διαμορφωθούν σε διάφορες διατάξεις. Τα πίσω καθίσματα σηκώνονται, αναδιπλώνονται και πέφτουν με μία κίνηση, ενώ η διαιρούμενη σχεδίαση 60:40 προσφέρει απαράμιλλες δυνατότητες, ικανοποιώντας τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο