Τέσσερις παγίδες σπατάλης και η δυνατότητα οικονομίας (Βίντεο)

Γράφει ο Γιώργος Σκευοφύλαξ

Νέα έρευνα έγινε για λογαριασμό της Ford μεταξύ 5.700 οδηγών σε όλη την Ευρώπη έδειξε ότι με τέσσερα απλά τρικ μπορούν να εξοικονομούνται μέχρι 1.000 ευρώ το χρόνο σε καύσιμα.

Αφαιρώντας τα περιττά αντικείμενα από το εσωτερικό και την μπαγκαζιέρα από την οροφή, συγκρίνοντας τιμές καυσίμων και βελτιστοποιώντας την πίεση ελαστικών – οι ετήσιοι λογαριασμοί καυσίμου μπορούν να μειωθούν έως 33%. Έτσι με τέσσερα απλά τρικ μπορούν να εξοικονομούνται μέχρι 1.000 ευρώ σε καύσιμα.

Τα ευρήματα της Ford – που δημοσιεύτηκαν πριν τη μεγάλη Πασχαλινή έξοδο – έδειξαν ότι το 76% των οδηγών δεν ελέγχει τακτικά τα ελαστικά, το 38 % δεν αφαιρεί ποτέ τις μπαγκαζιέρες οροφής, το 18% δεν συγκρίνει ποτέ τιμές καυσίμων, και το 17% αφήνει πάντα περιττά αντικείμενα στο αυτοκίνητο 

Οι περισσότεροι οδηγοί αυξάνουν την κατανάλωση παραβιάζοντας τα όρια ταχύτητας και πολλοί ποτέ δεν επιλέγουν την πιο οικονομική διαδρομή σε ένα ταξίδι. Περίπου οι μισοί πληρώνουν περισσότερα σε καύσιμα επιλέγοντας τυχαία σταθμούς ανεφοδιασμού. 

Ακολουθώντας τέσσερις απλές συμβουλές οικονομίας καυσίμου, οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορούν να κερδίζουν 1.000 ευρώ το χρόνο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford Motor Company.

Κατά την Πασχαλινή έξοδο των Ευρωπαίων – μία από τις εποχές με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στους δρόμους - η Ford δημοσίευσε τέσσερα απλά τρικ που βοηθούν τους οδηγούς να πετύχουν οικονομία μέχρι 33% από τα καύσιμα.

Αυτά είναι:

  • Αφαίρεση μπαγκαζιέρων οροφής (20%)
  • Σύγκριση τιμών καυσίμου (7%)
  • Μηνιαίος έλεγχος και βελτιστοποίηση πιέσεων ελαστικών (4%)
  • Αφαίρεση περιττών αντικειμένων από το εσωτερικό του αυτοκινήτου (2%)

Η έρευνα που έγινε μεταξύ 5.700 ατόμων από όλη την Ευρώπη έδειξε ότι το 76% δεν ελέγχει τακτικά τα ελαστικά, το 38% δεν αφαιρεί ποτέ επιπλέον εξοπλισμό όπως είναι η μπαγκαζιέρα οροφής, το 18% δεν συγκρίνει τις τιμές καυσίμου και το 17% αφήνει πάντα περιττά αντικείμενα στο αυτοκίνητο.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης περισσότερες ευκαιρίες για μείωση της κατανάλωσης – το 71% των οδηγών παραδέχεται ότι παραβιάζει τα όρια ταχύτητας, το 42% δεν επιλέγει ποτέ την πιο οικονομική διαδρομή, το 39% οδηγεί επιθετικά και το 14 % αφήνει το A/C πάντα ανοιχτό.

Τα οχήματα Ford περιλαμβάνουν πολλές τεχνολογίες σχεδιασμένες για να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης, όπως το Auto Start-Stop, που απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όπου διαφορετικά θα λειτουργούσε στο ρελαντί. Στην έρευνα της Ford όπου συμμετείχαν οδηγοί από Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, στόχος ήταν να αναγνωριστούν ευκαιρίες για αλλαγές του οδηγικού στυλ που επηρεάζουν την κατανάλωση. Βρέθηκε ότι άτομα που κατά μέσο όρο ξοδεύουν 3.011 Ευρώ σε καύσιμα το χρόνο, μπορούν να πετύχουν μειώσεις μέχρι 994 Ευρώ.

«Διασφαλίζουμε ότι κάθε όχημα Ford προσφέρει τις μέγιστες δυνατότητες για αποδοτική οδήγηση με καινοτόμες τεχνολογίες όπως ο μικρός αλλά ισχυρός 1.0 EcoBoost,» δήλωσε ο Wulf-Peter Schmidt, director Sustainability, Ford Ευρώπης. «Παράλληλα, ο οδηγός έχει πολλές ακόμα ευκαιρίες για να μειώσει την κατανάλωση – από το να προσαρμόσει το οδηγικό του στυλ μέχρι να περιορίσει τα φορτία που μεταφέρει στο χώρο αποσκευών.»

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι Ιταλοί οδηγοί παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη τάση να αφήνουν περιττά αντικείμενα μέσα στο αυτοκίνητό τους (23%), όπως και να μην αφαιρούν τη μπαγκαζιέρα από την οροφή όταν δεν τη χρησιμοποιούν (43%). Λιγότεροι από τους μισούς δήλωσαν ότι θα επέλεγαν την πιο οικονομική διαδρομή (49%).

Οι Γερμανοί είναι πιο επιρρεπείς στην ταχύτητα (89%) και οδηγούν επιθετικά (57%). Οι Γάλλοι οδηγοί συγκεντρώνουν το μικρότερο ποσοστό στο μηνιαίο έλεγχο της πίεσης ελαστικών (18%). Περισσότερο οι Ισπανοί αφήνουν ανοιχτό το σύστημα A/C (19%), ενώ πάνω από το ένα τέταρτο των Βρετανών οδηγών ουδέποτε συγκρίνει τιμές καυσίμων (26%).

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι μετά τον ανεφοδιασμό μέχρι το 45% των οδηγών αυξάνει το λογαριασμό του στο βενζινάδικο, αγοράζοντας παρορμητικά και άλλα προϊόντα. Οι Γερμανοί οδηγοί παρουσίασαν τη μεγαλύτερη τάση να αγοράσουν κάτι έξτρα (63%), ενώ οι Ιταλοί άνδρες ήταν οι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν ένα καφέ (28%), και οι Βρετανίδες αντίστοιχα μία μπάρα σοκολάτας (19%).

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο