To πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα της Kia πραγματοποιεί την πρώτη του παγκόσμια εμφάνιση στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σεούλ.

Παίρνοντας το όνομά του από την κορεατική λέξη Ne-mo, (προφέρεται «Neh-mo», που σημαίνει «τετράγωνο σχήμα»), το Naimo, ηλεκτρικό όχημα crossover (CUV), σχεδιάστηκε από τη διεθνή ομάδα σχεδίασης της Kia στη Σεούλ και χαρακτηρίζεται κυρίως από απλές και λιτές γραμμές.

Ο σχεδιασμός του είναι λιτός αλλά τονίζεται ιδιαίτερα από μια σειρά από λεπτομέρειες όπως το παρμπριζ που αγκαλιάζει όλο το αυτοκίνητο, η ασύμμετρη ηλιοροφή, τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, το μοναδικό εξωτερικό φινίρισμα. Αυτή η αντιπαράθεση των απλών και σύνθετων στοιχείων αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό της κορεάτικης παραδοσιακής τεχνικής.


Η ομάδα σχεδίασης της Kia χρησιμοποίησε καινοτόμα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας ώστε να δώσει στο αυτοκίνητο μία αίσθηση πολυτέλειας, ενώ εξωτερικά το αυτοκίνητο παραμένει απέριττο. Για παράδειγμα, το Naimo δεν έχει τα παραδοσιακά μάκτρα στο παρμπρίζ, αλλά ένα ρεύμα αέρα υψηλής έντασης στη βάση του που εκτελεί τη λειτουργία ενός «αερο-υαλοκαθαριστήρα». Οι συμβατικοί καθρέπτες, επίσης, έχουν αντικατασταθεί με μικροσκοπικές κάμερες στις κολώνες του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό του Naimo σχεδιάστηκε για να προκαλεί μια έντονη αίσθηση ηρεμίας ενώ διαθέτει χειροποίητα υλικά. Χρησιμοποιείται κορεάτικος δρυς για το εσωτερικό των θυρών και το δάπεδο, ενώ κορεάτικο χαρτί «Han-ji» χρησιμοποιείται για την εσωτερική επένδυση της οροφής. Παράλληλα με αυτά τα παραδοσιακά στοιχεία υπάρχουν σύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως ένα TOLED (διαφανή οργανική δίοδος εκπομπής φωτός) που φωτίζει την οθόνη του πίνακα οργάνων.

Το τρίτο ηλεκτρικό όχημα που παρουσιάζεται από την Kia Motors Corporation μέσα σε ένα χρόνο, έχει 3,9 μέτρα μήκος και την προοπτική να έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων, να είναι πεντάθυρο, τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης σε μια μελλοντική εξειδικευμένη αγορά.



Με διαστάσεις 3.890 χιλιοστά σε μήκος, με μεταξόνιο 2.647χιλιοστά, πλάτος και ύψος 1.844 και 1.589 χιλιοστά αντίστοιχα, καθώς και με τους κοντούς πρόβολους εξασφαλίζεται ότι η καμπίνα προσφέρει εξαιρετικούς χώρους στο κεφάλι, στα πόδια και στους ώμους για τους επιβαίνοντες.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο δεν έχει κολόνες Β και διαθέτει πίσω τους μεντεσέδες στις πίσω πόρτες για να μεγιστοποιήσει την εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα, ενώ το πορτ-μπαγκάζ το οποίο διαθέτει τρία σημεία ανοίγματος επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στον χώρο αποσκευών. Η ισχύς προέρχεται από έναν PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη ισχύ 80 kW (109 PS) και μέγιστη ροπή 280 Nm, επιτρέποντας στο Naimo να φτάσει την τελική ταχύτητα των 150 χλμ / ώρα.

Η μπαταρία twin-pack 27 kWh βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών και χρησιμοποιεί την καινοτόμα τεχνολογία LiPoly (Lithium Ion Polymer) που προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους τύπους μπαταριών. Εξοπλισμένο με αυτή την μπαταρία το Naimo προσφέρει μια αυτονομία 200 χλμ με μία μόνο φόρτιση.

Σύμφωνα με το γρήγορο κύκλο επαναφόρτισης (50 kW), η μπαταρία του Naimo μπορεί να επαναφορτιστεί έως 80% της παραγωγικής της ικανότητας μέσα σε 25 λεπτά. Στο πλαίσιο του κανονικού κύκλου (3,3 kW), η ισχύς 100% έχει επιτευχθεί μετά από πέντε ώρες και τριάντα λεπτά.

Το Naimo θα ενταχθεί στον διαρκώς αυξανόμενο στόλο δοκιμών της Kia, των υβριδικών, ηλεκτρικών και με κυψέλες υδρογόνου οχημάτων, που εκτενώς οδηγούνται σε πολύ διαφορετικές συνθήκες για την ανάπτυξη μελλοντικών μοντέλων παραγωγής, με μηδενικές ή πολύ μειωμένες εκπομπές ρύπων.

TAGS