Έτοιμο το αφρικανικό Pony (Βίντεο)

Ο Βρετανός Τζόελ Τζάκσον κατασκεύασε ένα φτηνό και σκληροτράχηλο SUV, που θα παράγεται στην Κένια και θα αντέχει στους χωματόδρομους της Μαύρης Ηπείρου.

Σκληροτράχηλο, ευρύχωρο και προσιτό. Με αυτά τα κριτήρια ξεκίνησε να εξελίσσει η εταιρεία Mobius Motors με έδρα το Ναϊρόμπι της Κένιας ένα μοντέλο ειδικά για την Αφρική. Η πρώτη ανακοίνωση είχε γίνει πριν δύο χρόνια, τώρα ξεκινά η παραγωγή αρχικά 50 κομματιών του μοντέλου Mobius II και σύντομα θα περάσει σε μαζική φάση. Μία ιστορία,που έχει αρκετά κοινά σημεία με εκείνη των ελληνικών Pony.

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Κένυα είναι εισαγόμενα και συχνά φτάνουν ως ανταλλακτικά και συναρμολογούνται στη χώρα, για να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς. Παρόλα αυτά οι τιμές τους είναι απαγορευτικές, ενώ διαλύονται μετά από λίγο καιρό στους άθλιους χωματόδρομους της Κένιας. Έτσι οι περισσότεροι Κενιάτες πηγαινοέρχονται καθημερινά με τα πόδια, αφού και το δίκτυο των Μέσων Μαζικών Μεταφορών είναι κακό.

«Το όραμά μας είναι ένα αυτοκίνητο, που προσαρμόζεται στις συνθήκες των αφρικανικών δρόμων και θα μπορεί να το πληρώσει ο καθένας», λέει ο Τζόελ Τζάκσον που ίδρυσε την εταιρεία πριν τρία χρόνια. Ο Βρετανός δούλευε προηγουμένως σε μία δασοκομική επιχείρηση και γνώρισε από πρώτο χέρι τις δυσκολίες στην αφρικανική καθημερινότητα. «Η μεγαλύτερη επιβάρυνση για τους ανθρώπους εδώ είναι η έλλειψη κινητικότητας. Πρέπει να κάνουν χιλιόμετρα με τα πόδια για να πάνε στο σχολείο, στον γιατρό ή για να βρουν καθαρό πόσιμο νερό», αναφέρει ο Τζάκσον.

Η ιδέα ενός αφρικανικού αυτοκινήτου δεν είναι νέα. Τη δεκαετία του 80 είχε εξελιχθεί ένα ανθεκτικό μοντέλο πολλαπλών χρήσεων με βάση αυτοκίνητα της Citroen, όμως η βρετανική εταιρεία Africar International κατασκεύασε μόνον τρία πρωτότυπα και μετά χρεοκόπησε.
Η περίπτωση του Τζάκσον φαίνεται σοβαρότερη. Ο Βρετανός δανείστηκε από την οικογένειά του και από φίλους του το απαιτούμενο αρχικό κεφάλαιο και προσέλαβε ντόπιους μηχανικούς και τεχνικούς. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν να βρει προμηθευτές για μικρούς αριθμούς εξαρτημάτων. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί δύο πρωτότυπα του Mobius II, που θα περάσει σύντομα σε μαζικότερη παραγωγή.
Το αυτοκίνητο έχει 3,88 μ. μήκος και θυμίζει –από μακριά- παλαιότερο Range Rover, αν και στερείται οποιασδήποτε πολυτέλειας. Έτσι δεν διαθέτει αιρ-κοντίσιον και υδραυλικό τιμόνι ούτε καν παράθυρα, ενώ άγνωστη έννοια αποτελούν συστήματα όπως το ABS, οι αερόσακοι και το ESP.

Βάση του σκληροτράχηλου SUV με βάρος 1,3 τόνους αποτελεί ένα ατσάλινο, σωληνωτό μονοκόκ με φύλλα σούστας στον πίσω άξονα. Για κινητήρας χρησιμεύει ένας τετρακύλινδρος βενζίνης της Toyota με 1,6 λίτρα χωρητικότητα και 86 ίππους ισχύ. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό και απλό μοτέρ χαμηλής συμπίεσης, που πωλείται μεταξύ άλλων στην Ινδία. Η τεχνολογία του βρίσκεται σε επίπεδα δεκαετίας του 90, ενώ πληροί τις προδιαγραφές Euro 3. Από την Toyota προέρχονται τα φρένα και το σαζμάν. Περίπου το 35% των μερών του Mobius II θα κατασκευάζεται στην Κένυα, τα υπόλοιπα θα εισάγονται. Το όχημα θα είναι χειροποίητο και θα διατίθεται ως πενταθέσιο ή οκταθέσιο με τιμές 9.300 ευρώ. Έτσι θα είναι μεν πολύ φτηνότερο από τα εισαγόμενα μοντέλα, θα παραμείνει όμως αρχικά όνειρο για τους περισσότερους Κενιάτες λόγω του χαμηλού τους εισοδήματος.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ωστόσο την αισθητή μείωση του κόστους παραγωγής του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα θα αυξάνεται σταδιακά ο αριθμός των μερών και εξαρτημάτων, που θα κατασκευάζονται στην Κένυα με στόχο την ίδρυση μίας ντόπιας αυτοκινητοβιομηχανίας και τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας. Στο πρώτο στάδιο απευθύνεται το Mobius II σε δημόσιες υπηρεσίες, όπως νοσοκομεία, σχολεία, κλπ.
Με τα έσοδα από τις πωλήσεις θα κατασκευαστεί το Mobius τρίτης γενιάς, που βρίσκεται ήδη σε φάση εξέλιξης και προβλέπεται να κυκλοφορήσει το 2016.

Πηγή: gazzeta.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο