O Mark Webber διέλυσε τον ανταγωνισμό στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP Μαλαισίας, όντας 1,6 δλ. ταχύτερος από τον Lewis Hamilton, σε ένα επεισοδιακό 90λεπτο.

O Αυστραλός έδειξε ότι ξεπέρασε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στην πατρίδα του με το μονοθέσιο της Red Bull. Επιπλέον, το KERS της ομάδας λειτουργούσε κανονικά, καθώς είχε ακουστεί ότι στην Αυστραλία, έπειτα από τη χρήση του, το σύστημα δεν επαναφόρτιζε, οδηγώντας την ομάδα στην απόφαση να μην το χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Ο Webber βρέθηκε στην κορυφή από τον πρώτο γρήγορο γύρο του και συνέχισε να κατεβάζει τους χρόνους του όσο τα ελαστικά του ήταν ακόμα φρέσκα. Ο Hamilton με τη McLaren κατάφερε να πλησιάσει στα 0,8 δλ. με το πρώτο σετ ελαστικών του. Ωστόσο, όταν ο Webber τοποθέτησε το δεύτερο σετ ελαστικών, βελτίωσε ακόμα περισσότερο την επίδοσή του, φτάνοντας σε επίπεδα που η McLaren έδειχνε ότι δε μπορούσε να πλησιάσει... Στο διάρκειας 33 δλ. μεσαίο τμήμα της πίστας, όπου η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων παίζει κυρίαρχο ρόλο, η Red Bull του Webber ήταν 0,9 δλ. ταχύτερη από την McLaren του Hamilton!

Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Red Bull, ο Sebastian Vettel κατέληξε στη 17η θέση. Ο Γερμανός δε σημείωσε κανένα εντυπωσιακό χρόνο, και όταν έβαλε το δεύτερο σετ ελαστικών στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη γρήγορη προσπάθειά του, λόγω κίτρινης σημαίας στην τελευταία στροφή. Απογοήτευση υπήρχε και στην άλλη πλευρά του γκαράζ της McLaren, με τον Jenson Button να καταλήγει 15ος, χωρίς να είναι ευχαριστημένος με το στήσιμο του μονοθεσίου του και αναφέροντας ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης της MP4-26.

Τον 3ο χρόνο της πρωινής διαδικασίας σημείωσε, στα τελευταία λεπτά, ο Michael Schumacher με την Mercedes, όντας 0,5 δλ. πιο αργός από τον Hamilton. Όλοι οι υπόλοιποι, αρχής γενομένης από τον Nico Hulkenberg, που οδηγούσε για αυτό το 90λεπτο την Force India του Paul Di Resta, βρίσκονταν πάνω από 2,7 δλ. πίσω από τη Red Bull του Webber.

O Pastor Maldonado με την Williams κατετάγη 5ος, συμπληρώνοντας και τους περισσότερους γύρους στη διαδικασία (31). Το εκπληκτικό με τον Βενεζουελανό, ήταν ότι σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του πολύ αργά σε ένα stint 19 γύρων, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα φθοράς των Pirelli ήταν εμφανή σε όλα τα μονοθέσια. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι εκτός αγωνιστικής γραμμής, η πίστα είχε ήδη γεμίσει με κομματάκια λάστιχου, τα οποία παρέχουν μηδενική πρόσφυση και αν τα πατήσει ένα μονοθέσιο κολλάνε στα ελαστικά και πλήττουν την απόδοσή τους για τουλάχιστον μισό γύρο. Ίσως αυτό δυσκολέψει τα προσπεράσματα στον αγώνα. Οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν την κινητή πίσω αεροτομή (DRS) στις πολλές ευθείες της πίστας και εκτιμάται ότι η ελεύθερη χρήση του συστήματος αποφέρει κέρδη έως και 2 δλ. στο γύρο στη χάραξη της Sepang!

Ο Felipe Massa βρέθηκε στην 6η θέση, αλλά η Ferrari πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας αδιαφορώντας για τους χρόνους και διενεργώντας αεροδυναμικούς ελέγχους επαλήθευσης των δεδομένων της αεροδυναμικής σήραγγας. Οι μηχανικοί της Ferrari έδειξαν να επικεντρώνονται ιδιαίτερα στην εμπρός αεροτομή του ιταλικού μονοθεσίου.

Η Renault έδειχνε αρχικά ανταγωνιστική, ωστόσο αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα. Ο Nick Heidfeld (7ος), έπειτα από μόλις 6 γύρους, είχε αστοχία φρένου στον εμπρός δεξιό τροχό της Renault, o οποίος παρέμεινε μπλοκαρισμένος μέχρι ο Γερμανός να επιστρέψει στα pits. Αργότερα, ο Vitaly Petrov (έπειτα από προβλήματα υδραυλικών που ανάγκασαν την αντικατάσταση της πίσω αεροτομής του μονοθεσίου του) είχε αστοχία στον εμπρός αριστερό τροχό, έπειτα από μόλις 4 γύρους. Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν ήταν γνωστό ακόμα αν τα δυο ατυχήματα συσχετίζονταν μεταξύ τους, αλλά εφόσον υπάρξει ενημέρωση θα αναφερθεί παρακάτω στο κείμενο.

Οι οδηγοί της Renault δεν ήταν οι μόνοι που είδαν τροχούς στο μονοθέσιό τους να... εκρήγνυνται. Ο Jerome D'Ambrosio αντιμετώπισε ένα παρόμοιο πρόβλημα όταν κατέρρευσε η εμπρός δεξιά ανάρτηση της Virgin του, μόλις 2 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας.

Δύσκολα ήταν τα πράγματα για την HRT, παρά την καινούργια εμπρός αεροτομή που διέθετε. Πέραν από μια διαρροή λαδιού στο μονοθέσιο του Narain Karthikeyan, η ομάδα βρέθηκε 0,8 δλ. πίσω από το 107% του χρόνου του Webber με τον Vitantonio Liuzzi, ο οποίος ήταν 2,7 δλ. πιο αργός από τις Virgin. O Davide Valsecchi, που οδηγούσε τη Lotus του Heikki Kovalainen, δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης λόγω της απειρίας του στην F1.

GP Μαλαισίας 2010: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος

Α/A

No.

Οδηγός

Ομάδα-Κινητήρας

Χρόνος

Διαφ.

Μ.Ω.Τ.

Γύ.

1

2

Mark Webber

Red Bull-Renault

1:37.651

-

204.348

22

2

3

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:39.316

1.665

200.922

16

3

7

Michael Schumacher

Mercedes

1:39.791

2.140

199.966

29

4

15

Nico Hulkenberg

Force India-Mercedes

1:40.377

2.726

198.799

23

5

12

Pastor Maldonado

Williams-Cosworth

1:40.443

2.792

198.668

31

6

6

Felipe Massa

Ferrari

1:40.453

2.802

198.648

22

7

9

Nick Heidfeld

Renault

1:40.525

2.874

198.506

6

8

11

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:40.581

2.930

198.395

21

9

5

Fernando Alonso

Ferrari

1:40.601

2.950

198.356

23

10

8

Nico Rosberg

Mercedes

1:40.646

2.995

198.267

29

11

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:40.734

3.083

198.094

21

12

18

Daniel Ricciardo

Toro Rosso-Ferrari

1:40.748

3.097

198.066

23

13

19

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1:40.770

3.119

198.023

24

14

16

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1:40.872

3.221

197.823

27

15

4

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:40.927

3.276

197.715

16

16

21

Jarno Trulli

Lotus-Renault

1:41.620

3.969

196.367

21

17

1

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1:41.627

3.976

196.353

18

18

17

Sergio Perez

Sauber-Ferrari

1:41.642

3.991

196.324

24

19

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:42.154

4.503

195.340

18

20

25

Jerome D'Ambrosio

Virgin-Cosworth

1:42.540

4.889

194.605

20

21

20

Davide Valsecchi

Lotus-Renault

1:44.054

6.403

191.774

18

22

23

Vitantonio Liuzzi

HRT-Cosworth

1:45.228

7.577

189.634

20

23

22

Narain Karthikeyan

HRT-Cosworth

1:46.267

8.616

187.780

10

24

10

Vitaly Petrov

Renault

1:47.932

10.281

184.883

4



TAGS