Μετά τη συναρπαστική πρεμιέρα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 στην Αυστραλία, το πλήθος της Formula 1 ταξίδεψε για τον επόμενο -υπεράκτιο- αγώνα της χρονιάς στη Μαλαισία.

Εκεί το 3ήμερο 8-10 Απριλίου διεξάγεται στην πίστα της Sepang το δεύτερο Grand Prix της σεζόν. Στην ιδιαίτερα απαιτητική αυτήν πίστα, που σε συνδυασμό με την αφόρητη ζέστη και την τεράστια υγρασία, θα φέρει τους οδηγούς και τα μονοθέσια στο όριο των αντοχών τους, όλοι ανυπομονούν να τα δώσουν όλα: εκείνοι που τα πήγαν καλά θέλουν να συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο κι εκείνοι που δεν τα κατάφεραν θα ψάξουν για την ευκαιρία να ανακάμψουν.

Η πίστα της Sepang βρίσκεται κοντά στον εθνικό αερολιμένα της Kuala Lumpur και περίπου 60 χλμ μακριά από την πρωτεύουσα της χώρας. Η 5,54 χιλιομέτρων διαδρομή σχεδιάστηκε από τον Γερμανό αρχιτέκτονα, Hermann Tilke, με τις χαρακτηριστικές 2 μεγάλες ευθείες αλλά και τις πολύ κλειστές στροφές. Η σχεδίαση της πίστας είναι αρκετά ασυνήθιστη και συνδυάζει μια μίξη από στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας, στις οποίες παρεμβάλλονται διάφορα αργά κομμάτια αλλά και δύο πολύ εντυπωσιακές ευθείες.

Η διαδρομή αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόκληση για τους οδηγούς αλλά και για τους μηχανικούς, καθώς η επίτευξη του ταχύτερου γύρου απαιτεί καλή ισορροπία στις ρυθμίσεις του μονοθεσίου έτσι ώστε να μπορέσει να είναι ανταγωνιστικό στην ποικιλία στροφών της πίστας αλλά να έχει και την απαραίτητη δύναμη για τις δύο μεγάλες ευθείες. Επίσης τα συστήματα ψύξης πρέπει να αντέξουν τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή της Μαλαισίας, με τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες που μπορεί να φτάσουν ακόμα και στους 40ο C και την πολύ υψηλή υγρασία. Οι κλιματικές συνθήκες μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα.

Οι συνθήκες που επικρατούν μέσα στο cockpit μπορούν να συγκριθούν μόνο με τις αντίστοιχες συνθήκες μιας σάουνας. Οι οδηγοί για να ανταπεξέλθουν πρέπει να έχουν πολύ υψηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης, διότι κατά τη διάρκεια του αγώνα χάνουν αρκετά σωματικά υγρά και φτάνουν στο όριο της αφυδάτωσης, επίσης θα πρέπει να έχουν και πολλά ψυχικά αποθέματα. Οι κινητήρες καταπονούνται και αυτοί στην πίστα της Sepang, παρόλο που η ιπποδύναμη δεν παίζει τον κυριότερο ρόλο, καθώς οι οδηγοί βρίσκονται τέρμα γκάζι στο 65% του γύρου, για 12 δευτερόλεπτα και 830 μέτρα. Η διατήρηση των θερμοκρασιών των λιπαντικών του κινητήρα σε χαμηλά επίπεδα χωρίς να μειωθεί η αεροδυναμική απόδοση είναι κάτι που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αξιοπιστία του κινητήρα. Τα 310,408 χλμ της συνολικής απόστασης καλύπτονται με 56 γύρους και την υψηλότερη ταχύτητα να φτάνει τα 300 χλμ/ώρα.

Ένα μεγάλο ερωτηματικό για το φετινό αγώνα είναι η συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli. Στην Αυστραλία τα είδαμε να είναι αρκετά ανθεκτικά και οι φόβοι για… άπειρα pit stop δεν επαληθεύτηκαν. Στη Sepang η Pirelli θα φέρει τις ίδιες γόμες που είχε στη Μελβούρνη, δηλαδή τη σκληρή και τη μαλακή, αλλά οι συνθήκες και οι απαιτήσεις θα είναι εντελώς διαφορετικές. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για τέσσερα pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλά οι ομάδες δεν θα έχουν σαφή εικόνα πριν από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ομάδα που πρέπει να κερδίσει όποιος θέλει να έχει βλέψεις για τη νίκη είναι η Red Bull, που με ξεκάθαρο ηγέτη τον Πρωταθλητή Sebastian Vettel στην Αυστραλία έκανε μια πολύ πειστική επίδειξη δύναμης. Η μαλαισιανή πίστα ευνοεί τα μονοθέσια με καλή αεροδυναμική απόδοση και η RB7 είναι το καλύτερο παράδειγμα. Οι μεγάλες ευθείες όμως ευνοούν το KERS και εδώ ίσως στη Red Bull να μην έχουν την πολυτέλεια να μην το χρησιμοποιήσουν, όπως στην Αυστραλία

Η ένεση ηθικού που έλαβε η McLaren στην Αυστραλία ήταν πραγματικά μεγάλη και στο Woking έχουν μπει «στην πρίζα» με στόχο να βρεθούν δίπλα ή ακόμα και μπροστά από τη Red Bull. Ετοιμάζονται αναβαθμίσεις για την ΜΡ4-26, ο Lewis Hamilton βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα και ο Jenson Button εδώ θα έχει μια καλή ευκαιρία να δείξει τι μπορεί να κάνει με τα νέα ελαστικά.

Οι ημέρες που πέρασαν ήταν πολύ σιωπηλές στο «στρατόπεδο» της Ferrari. Δεν υπήρξαν πολλές δημόσιες εμφανίσεις και δηλώσεις. Προφανώς στο Maranello έχουν βάλει το κεφάλι κάτω και δουλεύουν νυχθημερόν για να βρουν τους λόγους για τους οποίους έμειναν τόσο πίσω και τις απαραίτητες λύσεις. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για τη Ferrari κι αν τους δούμε ξαφνικά την Κυριακή να παλεύουν για τη νίκη δεν θα είναι καθόλου έκπληξη.

Για να βρεθεί όμως η Ferrari στο βάθρο θα έχει να αντιμετωπίσει τις φιλοδοξίες άλλης μίας ομάδας, της Renault. Ο Vitaly Petrov έρχεται γεμάτος αυτοπεποίθηση από το πρώτο βάθρο της καριέρας του και περιμένουμε να δούμε και τι μπορεί να κάνει με την R31 ο Nick Heidfeld. Μία άλλη φιλόδοξη ομάδα, που στη Μαλαισία μάλιστα έχει πολλά να αποδείξει, είναι η Mercedes GP. Οι επιδόσεις στις χειμερινές δοκιμές άφησαν υποσχέσεις οι οποίες πρέπει να εκπληρωθούν.

Η έκπληξη του προηγούμενου αγώνα -θετική και αρνητική- ήταν η Sauber. Ο Kobayashi και κυρίως ο Perez εντυπωσίασαν με όσα έκαναν στη Μελβούρνη αλλά ο αποκλεισμός τους άφησε αναπάντητα ερωτήματα. Στη Sepang περιμένουμε να δούμε αν ο ρυθμός τους είναι υπαρκτός. Η Sauber θα δώσει τη μάχη της με τις άλλες ομάδες του μέσου της κατάταξης, με κυριότερο αντίπαλο τις Toro Rosso και Williams αφού η Force India δείχνει να βρίσκεται λίγο πιο πίσω, τουλάχιστον όσον αφορά την ταχύτητα.

Παρά την προσδοκία της Lotus να πάρει μέρος στην παραπάνω μάχη, η μαλαισιανή ομάδα στον εντός έδρας αγώνα της θα έχει πολύ δύσκολο έργο. Το 1-1,5 δευτερόλεπτο που της λείπει είναι απίθανο να βρεθεί μέσα σε λίγες ημέρες και οι ατυχίες των αντιπάλων θα είναι η ευκαιρία της να βρεθεί στους βαθμούς. Τουλάχιστον δεν θα παλέψει για να πιάσει το 107% στο Q1 και να μπορέσει να τρέξει στον αγώνα, όπως αναμένεται να κάνουν οι Virgin και HRT. Για τη Virgin, που τα κατάφερε στην Αυστραλία, τα πράγματα θα είναι κάπως ευκολότερα αλλά για την HRT η διαφορά είναι μεγάλη. Η ισπανική ομάδα θα φέρει κάποια νέα εξαρτήματα που περιμένει να τη βοηθήσουν αλλά η έλλειψη δοκιμών είναι ένα μόνιμο αγκάθι.

Καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά θα παίξει το τροπικό κλίμα της Μαλαισίας. Οι τροπικές καταιγίδες είναι εξαιρετικά πιθανό να επισκεφθούν την πίστα και τις τρεις ημέρες – και ιδιαίτερα τις απογευματινές ώρες. Με δεδομένο ότι ο αγώνας της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 16:00 τοπική ώρα για να διευκολύνει το ευρωπαϊκό τηλεοπτικό κοινό, όλα τα σχέδια μπορεί να ανατραπούν και να παρακολουθήσουμε ενδιαφέρουσα -όσο και χαοτική- εξέλιξη. Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του αγώνα σε ώρες Ελλάδας.

Ελ. δοκ. 1

Ελ. δοκ. 2

Ελ. δοκ. 3

Κατατακτήριες

Αγώνας

Παρασκευή 8 Απριλίου

Σάββατο 9 Απριλίου

Κυριακή 10 Απριλίου

05:00-06:30

09:00-10:30

08:00-09:00

11:00

11:00

 

TAGS