Οι «καθαροί» κινητήρες της Peugeot

Οι «καθαροί» κινητήρες της Peugeot

Στην κορυφή της κατάταξης CAFE (Corporate Average Fuel Economy) με τους πιο «πράσινους» στόλους αυτοκινήτων βρίσκεται η Peugeot.

Ο μέσος όρος εκπομπής ρύπων των ευρωπαϊκών μοντέλων της έπεσε τον Μάιο στα 111,2 g/km, από 115,1 g. τον ίδιο μήνα του 2013. Αυτό επετεύχθη χάρη στους νέους κινητήρες βενζίνης και diesel, τεχνολογίας PureTech και BlueHDi αντίστοιχα. Σε συνδυασμό με το σύστημα start/stop και τα νέας γενιάς κιβώτια, πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6.

Στην οικογένεια των PureTech προστέθηκαν μέσα στο 2014, οι νέοι τρικύλινδροι 1.2 turbo με 110 και 130 PS. Εμφανίστηκαν αρχικά στο νέο 308, ενώ σταδιακά εξοπλίζουν και άλλα μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Το 308 1.2 PureTech 130 PS συνδυάζεται και με το νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (το οποίο ελέγχεται προαιρετικά και μέσω paddles), «δίδυμο» που προσφέρει μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km και εκπομπές CO2 στα επίπεδα των 114 g/km. Προσφέρει δηλαδή εξοικονόμηση 2 lt/100 km σε σχέση με τον 1.6 VTi 120 PS. Το 308 1.2 PureTech με τα 110 ΠΣ και το start/stop θα εμφανίζει κατανάλωση 4,6 lt/100 km (105 g/km).

Οι BlueHDi πετρελαιοκινητήρες βρίσκουν πιο… ευρεία εφαρμογή στα μοντέλα της Peugeot. Στα 308 και 308 Station Wagon ο 1.6-litre BlueHDi 120 PS με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο επέτυχε κατανάλωση σε μεικτό κύκλο μόλις 3,1 και 3,2 lt/100 km, αντίστοιχα (82 και 85 g/km). Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας εξασφαλίζει και σε αρκετά ακόμη μοντέλα της Peugeot, όπως το 208 (3,6 lt/100 km και 94 g/km) και το 2008 (3,7 lt/100 km και 96 g/km).

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, οι μηχανολόγοι της Peugeot συνεχίζουν τον… αγώνα για να φέρουν στην αγορά έως το 2020 ένα υβριδικό μοντέλο με μέση κατανάλωση 2 lt/100 km. Στο Παρίσι θα δείξουν την εξέλιξη του πρωτότυπου 208 HYbrid Air 2L.

Πηγή: www.newsauto.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο